Gravatar

#1 Mikkel Abel 11 år siden

Fornyligt sad jeg og så Olympus Has Fallen, som ikke ligefrem var noget at råbe hurra for.. Filmen kører en meget alvorlig tone igennem hele filmen, og af den grund kom der en af de nok mest ufrivillige komiske scener jeg nogensinde har set.

En kvinde som bliver holdt gidsel og gennembanket af nogle koreaner, begynder pludseligt at sige The Pledge of Allegence mens hun slæbes hen af jorden inden hun skal henrettes, bare lige for at vise hvor meget hun elsker sit land.

Ok, det lyder nok ikke så sjovt på skrift som det er på film, og kan desværre ikke finde klippet nogen steder.. Men har man set filmen tror og håber jeg man kan forstå mig. :)

Nå, men det jeg ville frem til var vel bare: Kan vi få nogle andre scener på borde,t fra film der tager sig selv lidt for seriøst til et punkt hvor det bare bliver komisk?
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

Zlatko Burićs dødsscene i "2012". Grinte en håndfuld minutter uafbrudt.
War. War never changes.
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 11 år siden

Plot twistet i Dead Silence. Det bliver sgu ikke meget dummere end det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 Michael Andersen 11 år siden

Den dramatiske tornadoscene i "Man of Steel". Jeg forstår hvad de prøvede at sige med den, men scenen virkede bare alt for komisk på mig.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#5 Ispep 11 år siden

The Insider (2) skrev:
Zlatko Burićs dødsscene i "2012

Damn right... bedre bliver det ikke... altså mere ufrivilligt komisk :D

Den var både plat og komisk. Scenen hvor Costner fortæller unge Cavill om at han måske ikke skulle have reddet den bus med børn var sgu da nok og mere rammende, fremfor det pjat med tornado.
Gravatar

#6 Highland Park 11 år siden

Samtlige i "Kat".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 Ispep 11 år siden

Der er lidt fra battleship (sorry Insider, men for....)

Spol frem til 1.18 og de ældre sømænd der går i bedste Michael Bay slowmotion stil, som da Baldwin holder en tale i Pearl Harbor og alle soldater tager et skridt frem...
Gravatar

#8 Kruse 11 år siden

Ispep (7) skrev:
Der er lidt fra battleship (sorry Insider, men for....)

Spol frem til 1.18 og de ældre sømænd der går i bedste Michael Bay slowmotion stil, som da Baldwin holder en tale i Pearl Harbor og alle soldater tager et skridt frem...

Haha, jeg var flad af grin over den scene(ligesom mange andre scener i den film).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 Kisbye 11 år siden

Jeg siddet sammen med en kammerat og set Benjamin Christensen's 'Det Hemmelighedsfulde X'
Der er en scene hvor to mænd ror ud til en lille sejlbåd og kravler ombord og ned i kahytten. Herefter skiftes der til en scene hvor man ser en dame komme ind af en dør til et halvstort soveværelse.
Det gav lidt illusionen af at den her lille sejlbåd havde en overdrevet stor kahyt. Det sad vi begge og morede os over.
Det giver nok bedst mening hvis man ser klippet:
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#10 Ispep 11 år siden

Den giver et billigt grin, ja... men også opkast fornemmelse lige bagefter :D

Skriv ny kommentar: