Har aldrig rigtig kunne 'gyse' over Alien. Synes der er mere spænding end decideret gys. Den mest uhyggelige film jeg nogensinde har set, må uden tvivl være Crossroads: http://www.imdb.com/title/tt0275022/ Og den bliver blot endnu mere uhyggelig, hvis man også ser dokumentaren om filmen...
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Har ikke set den endnu, men har hørt at The Orphanage skulle være rigtig spooky :) Glæder mig i hvert fald til at se den.
Ellers har jeg faktisk en svaghed for filmen Phantoms (jaja, grin bare - Affleck is da bomb in Phantoms! :P ) Synes den har nogle ret nervepirrende øjeblikke.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#46 - Ja! The Exorcism of Emily Rose er hamrende god og skummel - så den i går for fjerde gang, og er stadig vild med den! En anderledes gyser-film - lavet fra en anden vinkel =)
#48 Ikke kun! Hvis man sætter den på, i troen om at skulle se en "krimi"-retssagsfilm, så bliver man da slemt skuffet! I hvert fald, hvis man ikke kan lide lidt gys oven i...
#41 filmz-fabrizio 17 år siden
Alien er desuden også pænt vil jeg mene, men er man ikke til sci-fi gys er det måske ikke godt nok til kategorien eller hvad?
Er godt nok lidt overrasket over at ingen har nævnt Amityville Horror (2005) Ryan Reynolds er sgu mindst lige så uhyggelig som han er sjov.
#42 morten300 17 år siden
Den mest uhyggelige film jeg nogensinde har set, må uden tvivl være Crossroads:
http://www.imdb.com/title/tt0275022/
Og den bliver blot endnu mere uhyggelig, hvis man også ser dokumentaren om filmen...
#43 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#44 filmz-Trinch 17 år siden
og vil give #7 ret i '78-udgaven af "Invasion of the Body Snatchers"...specielt den allersidste scene giver mig stadig myrekryb.
#45 wimmie 17 år siden
Glæder mig i hvert fald til at se den.
Ellers har jeg faktisk en svaghed for filmen Phantoms (jaja, grin bare - Affleck is da bomb in Phantoms! :P )
Synes den har nogle ret nervepirrende øjeblikke.
#46 chronaden 17 år siden
Amityville Horror
The Shining
Første gang jeg så "Rose Red" !
#47 kasper0204 17 år siden
#48 filmz-DocDoom 17 år siden
#49 chronaden 17 år siden
#50 kasper0204 17 år siden
50% af filmen er i hvert fald uhygge...