#2 Fucking Åmål er en glimrende film, men vel ikke ligefrem en film til drenge :)
De fleste bud I kommer med er fornutige, hvis det ikke var fordi de er så gamle. Når der er noget der skal appelere til de unge, så er tiden simpelthen løbet film som Zappa og Vil du se min smukke navle. Selv en film som Fucking Åmål har elever svært ved at forholde sig til, da det ikke er verden de kan genkende.
Nu ved jeg ikke hvor ung vi snakker, men American History X rammer rigtig mange vigtige elementer for en ung knægt.
Og hvorfor skulle Åmål ikke du til drenge?
mhs til hvorfor der ikke re så mange henvendt til drenge er tilgengæld rimelig nemt jo, piger i den alder syntes den slags temaer er vildt spændende, hvor drenge helst gamer wow eller vil se action/komedie film, da enhver film der kommer ind på følelser er en tøsefilm, ligemeget hvor meget den nu er rettet mod drenge. Derfor tror jeg lidt alternative indgangsvinkler såsom american history x vil kunne give anledning til noget god debat.
#11 Åkepool 11 år siden
Det med cykelkæden er da fra "Historien om Kim Skov".
"Kim, din mor gør rent her på skolen.....Der lugter af lort....kolort" og slam!! Det skulle han aldrig ha' sagt :)
#12 davenport 11 år siden
#13 Pécuchet 11 år siden
#14 Steffan Rasmussen 11 år siden
#15 fubar 11 år siden
Gus Van Sant har lavet nogle gode film, der henvender sig til det yngre publikum
#16 Åkepool 11 år siden
Hmm, skulle lige til at skrive til davenport, at "Historien om Kim Skov" er med som bonus-/ ekstramateriale på "Råzone" dvd'en.
Men en gratis visning på youtube er da også iorden :)
#17 inflector 11 år siden
De fleste bud I kommer med er fornutige, hvis det ikke var fordi de er så gamle. Når der er noget der skal appelere til de unge, så er tiden simpelthen løbet film som Zappa og Vil du se min smukke navle. Selv en film som Fucking Åmål har elever svært ved at forholde sig til, da det ikke er verden de kan genkende.
#18 Benway 11 år siden
#19 OxxY 11 år siden
Og hvorfor skulle Åmål ikke du til drenge?
mhs til hvorfor der ikke re så mange henvendt til drenge er tilgengæld rimelig nemt jo, piger i den alder syntes den slags temaer er vildt spændende, hvor drenge helst gamer wow eller vil se action/komedie film, da enhver film der kommer ind på følelser er en tøsefilm, ligemeget hvor meget den nu er rettet mod drenge. Derfor tror jeg lidt alternative indgangsvinkler såsom american history x vil kunne give anledning til noget god debat.
#20 davenport 11 år siden