Der findes jo et væld af ungdomsfilm som er henvendt til piger, men jeg har svært ved at finde gode eksempler på gode ungdomsfilm til drenge. Altså film som behandler temaer såsom kærlighed, sex eller alkohol på en fornuftig måde. Er der nogen der kan komme i tanke om nogle nævne værdige titler? Filmen skal helst være dansk, dog ikke et ultimativt krav også må den ikke være alt for gammel, den skal desuden også være realistisk. Nogen bud?
Kærestesorger, Det forsømte forår, Magi i luften, Vanvittig forelsket, Zappa, Tro håb og kærlighed, Vil du se min smukke navle?, Mig og Charly, Den kroniske uskyld.
Generelt har vi en tradition for at lave rigtig gode ungdomsfilm herhjemme.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Det er lidt mere om Lars-Ole 5.c her. Jeg har kun set den en gang og kan næsten ikke huske noget fra den. Det var via et VHS-bånd så slidt, at man dårligt kunne skelne børnene fra hinanden.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#1 inflector 11 år siden
Der findes jo et væld af ungdomsfilm som er henvendt til piger, men jeg har svært ved at finde gode eksempler på gode ungdomsfilm til drenge. Altså film som behandler temaer såsom kærlighed, sex eller alkohol på en fornuftig måde. Er der nogen der kan komme i tanke om nogle nævne værdige titler? Filmen skal helst være dansk, dog ikke et ultimativt krav også må den ikke være alt for gammel, den skal desuden også være realistisk. Nogen bud?
#2 HelmerJ 11 år siden
#3 Benway 11 år siden
Kærestesorger, Det forsømte forår, Magi i luften, Vanvittig forelsket, Zappa, Tro håb og kærlighed, Vil du se min smukke navle?, Mig og Charly, Den kroniske uskyld.
Generelt har vi en tradition for at lave rigtig gode ungdomsfilm herhjemme.
#4 RasmusFL 11 år siden
Paranoid Park (2007)
Thumbsucker (2005)
Fantastiske film om noget af det, du efterspørger.
Af danske film skiller 'Tro, håb og kærlighed' sig især ud som noget nær et mesterstykke.
#5 Slettet Bruger [291981229] 11 år siden
Jep, de andre nordiske lande, laver faktisk også nogle ret gode ungdomsfilm. :)
#6 davenport 11 år siden
#7 Benway 11 år siden
#8 Benway 11 år siden
#9 wigant 11 år siden
Som nævnt Lars Ole 5C
Kundskabens Træ
Århus by Night (måske lidt mere voksen end ungdom)
Kærestesorger
Godt ikke dansk.......Hvad med Stand By Me? ikke bare en ungdomsfilm, men en fremragende én af slagsen
#10 Highland Park 11 år siden