Gollum: It was me! We only won because of me! Sméagol: And me! MTV is my friend, my friend. Gollum: You don't have any friends. Nobody likes you! Sméagol: Dobby likes me! Gollum: Dobby? Dobby's a fucking FAG!
ermmm #3 det er da omvendt???nu er jeg forvirret...smeagol dræber jo hans ven pga ringen da han stadig var en hobbitzezzzz og gollum siger hele tiden han er god og ike vil gøre ondt og master passer på ham...men det er da smeagol der bryder igennem og gør gollum ondsindet også og får gollum til at tage dem til den klamme edderkop? det er da smeagol der er den "onde" stemme???
Gollum: Wicked. Tricksy. False. Smeagol: No. Not master. Gollum: Yes, precious. False. Gollum: They will cheat you, hurt you, lie! Smeagol: Master's my friend. Gollum: You don't have any friends. Nobody likes you. Smeagol: Not listening. I'm not listening. Gollum: You're a liar and a thief. Smeagol: No. Gollum: Murderer. Smeagol: Go away. Gollum: Go away? Smeagol: I hate you. I hate you. Gollum: Where would you be without me? Gollum. Gollum. I saved us. It was me. We survived because of me. Smeagol: Not anymore. Gollum: What did you say? Smeagol: Master looks after us now. We don't need you. Gollum: What? Smeagol: Leave now...and never come back. Gollum: No. Smeagol: Leave now and never come back. Smeagol: Leave now and never come back! Smeagol: We told him to go away. And away he goes, precious. Smeagol: Gone! Gone! Gone! Smeagol: Sméagol is free!
Håber det er med til at overbevise dig om at Smeagol er "the good guy".
Gollum er dem onde side, og Smeagol den gode side.
Smeagol blev jo allerede forvandlet til Gollum, da han så Ringen, og derfor dræbte Gollum Deagol. Selvom det først er senere at Gollum fik navnet Gollum.
Smeagol havde jo aldrig gjort noget ondt før Ringen kom og gjorde ham til Gollum, hvor i mod Gollum hele tiden gør noget ondt, undtaget da Frodo for Smeagol til bage i ham, og han derfor bliver skitzofren, og både er god og ond...
ja ok-så har jeg byttet om på dem-jeg troede den gode gollum kaldte sig gollum-men han kalder sig altså smeagol...confusing!!
så hvem er hvem så???"gollum/smeagol" præsenterer sig jo som gollum da han var "god" eller??? argh!!!jeg troede den gode gollum havde taget afstand fra den onde smeagol fordi smeagol myrdede hans ven dengang...hmmm...
Smeagol bliver delvist overtaget af sit onde "jeg" (Gollum), da han ser ringen for første gang. Gollum begynder derefter at tage mere og mere over, og til sidst begynder Smeagol at kalde sig selv for Gollum. Det onde har nu overtaget Smeagol helt.
Smeagol/Gollum bliver dog mindet om (af Frodo) at der engang var noget godt i ham... og at han engang blev kaldt "Smeagol". Smeagol kæmper derefter for at komme af med sit onde "jeg" = Gollum... hvilket lykkes for en stund.
#1 filmz-Mira 22 år siden
A- mener at gollum er den personlighedsside der er ond under påvirkning af ringen og dens magt og at smeagol er den resterende "gode" personlighed.
B- mener det er smeagol der er den onde og gollum den gode..
Hvem har ret? Det står en biograftur på spil så hjælp mig lige-med at vinde ikk;)
"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
#2 Corgan 22 år siden
#3 Ikari 22 år siden
Gollum: It was me! We only won because of me!
Sméagol: And me! MTV is my friend, my friend.
Gollum: You don't have any friends. Nobody likes you!
Sméagol: Dobby likes me!
Gollum: Dobby? Dobby's a fucking FAG!
#4 filmz-Mira 22 år siden
#5 Corgan 22 år siden
Gollum: Wicked. Tricksy. False.
Smeagol: No. Not master.
Gollum: Yes, precious. False.
Gollum: They will cheat you, hurt you, lie!
Smeagol: Master's my friend.
Gollum: You don't have any friends. Nobody likes you.
Smeagol: Not listening. I'm not listening.
Gollum: You're a liar and a thief.
Smeagol: No.
Gollum: Murderer.
Smeagol: Go away.
Gollum: Go away?
Smeagol: I hate you. I hate you.
Gollum: Where would you be without me? Gollum. Gollum. I saved us. It was me. We survived because of me.
Smeagol: Not anymore.
Gollum: What did you say?
Smeagol: Master looks after us now. We don't need you.
Gollum: What?
Smeagol: Leave now...and never come back.
Gollum: No.
Smeagol: Leave now and never come back.
Smeagol: Leave now and never come back!
Smeagol: We told him to go away. And away he goes, precious.
Smeagol: Gone! Gone! Gone!
Smeagol: Sméagol is free!
Håber det er med til at overbevise dig om at Smeagol er "the good guy".
#6 Corgan 22 år siden
"Look...look what Smeagol finds"
Han er tydeligvis meget gladere og venligere, nu hvor han er sluppet af med Gollum.
#7 filmz-Me!! 22 år siden
Smeagol blev jo allerede forvandlet til Gollum, da han så Ringen, og derfor dræbte Gollum Deagol. Selvom det først er senere at Gollum fik navnet Gollum.
Smeagol havde jo aldrig gjort noget ondt før Ringen kom og gjorde ham til Gollum, hvor i mod Gollum hele tiden gør noget ondt, undtaget da Frodo for Smeagol til bage i ham, og han derfor bliver skitzofren, og både er god og ond...
#8 filmz-Mira 22 år siden
så hvem er hvem så???"gollum/smeagol" præsenterer sig jo som gollum da han var "god" eller??? argh!!!jeg troede den gode gollum havde taget afstand fra den onde smeagol fordi smeagol myrdede hans ven dengang...hmmm...
#9 filmz-Mira 22 år siden
#10 Corgan 22 år siden
Smeagol bliver delvist overtaget af sit onde "jeg" (Gollum), da han ser ringen for første gang. Gollum begynder derefter at tage mere og mere over, og til sidst begynder Smeagol at kalde sig selv for Gollum. Det onde har nu overtaget Smeagol helt.
Smeagol/Gollum bliver dog mindet om (af Frodo) at der engang var noget godt i ham... og at han engang blev kaldt "Smeagol". Smeagol kæmper derefter for at komme af med sit onde "jeg" = Gollum... hvilket lykkes for en stund.
Derfor: "Smeagol is free!"