Gravatar

#41 filmz-Bruce 21 år siden

#38 Jeg er absolut ikke Pia fan, men nogle gange skal der en katalysator til at få ting til at ske og hverken de borgerlige eller oppositionen lyttede til, at Maren fra Kæret var bekymret for udviklingen i Danmark omkring indvandrere og integration. Sagde man et pip omkring det i 90'erne, var man jo næsten fascist og menneskefjendsk. Da folk begyndte at stemme mere på DF, blev politikerne nødt til at reagere. Dette ser jeg som en styrke ved et demokrati.

Og ingen kan sige DF, modsat tidligere, ikke har opført sig som et ansvarligt parti i opposition, som har forsøgt at få så meget af sin politik igennem som muligt og ikke kun være nej parti. På det punkt, har de lignet de Radikale 100%, da de var i regering med Socialdemokratiet.

#37 Du har ret i, at regler som 24 årsreglen rammer nogle, som reglen ikke var tiltænkt. Det er ikke kun skammeligt, det er frygteligt, når nogle ikke kan være sammen med den de elsker. Jeg vil gerne kunne skitsere den perfekte løsning, men det kan jeg ikke, jeg er ikke nok inde i problematikken. Jeg ved blot, familiesammenføring blev udnyttet groft tidligere og vi havde en indvandring, som ville gøre det endnu mere umuligt for os, at integrere mennesker ordentligt. Jeg mener også arrangerede ægteskaber er noget lort. Idag ser vi, at der er meget mere styr på dette og at Danmark istedet for at blive svinet til af EU lande, nu af mange er blevet et forbillede, fordi de samme problemer er tilstede overalt i Europa. Dette ændrer IKKE på, at det stadig er skammeligt, at uskyldige mennesker skal komme i klemme. Men på et område, hvor kreativiteten hersker, for netop at omgå en regel som denne, har jeg svært ved at se, man kan formulere sig 100% korrekt og kun ramme de, der er tiltænkt. Derved ikke sagt, at man skal lade være status quo. Men man må have fokus på området konstant og være istand til at ændre så meget som loven foreskriver, for at færrest mulig rammes.

Så bottomline. 24 årsreglen er ikke lavet udfra et menneskefjendsk synspunkt, men for at slå ned på et problem, som kunne udvikle sig til at være truende for tryghed og velfærd fremover.

Mht. U-landsstøtten så har Danmark været et forbilled ved at være det land som gav mest i EU pr. indbygger. Ja, personligt synes jeg heller ikke vi skulle ha' mindsket beløbet. Danmark og danskerne har sgu penge nok og vi ser jo også at flodbølgekatastrofen netop viser, at vi har råd og vilje. På det punkt er jeg helt enig med dig.

Mht. krigen i Irak, så skal jeg ikke være bagklog. Jeg var helt overbevist om, at Danmark gjorde det rigtige ved at gå med og skal jeg være ærlig, så mener jeg stadig det var det rigtige. Hvad der var beskæmmende var, at beslutningen skulle træffes på bagrund af falsificeret dokumentation fra USA. Dette siger dog mere om USA end om Danmark. At Saddam er fjernet, er en lykke uanset hvad. Havde der nu ikke været modstand i Irak, havde alle jublet og sagt at det var skidegodt, at man var gået ind. Det skete ikke og derefter kan man så ændre standpunkt ud for de nye præmisser. Det ændrer ikke ved, at jeg på det givne tidspunkt ud for de informationer der forelå, falske eller ej, synes at befrielsen af Irak var ok.

Det kritiske ved sagen er, at Fogh og regeringen burde have kritiseret USA og Bush i langt højere vendinger, da det stod klart, at oplysningerne var forfalsket. Der skulle der være slået i bordet og krævet at hoveder skulle rulle. Det blev der ikke og det er faktisk een af grundene til at idioter som Rumsfeld og Cheney stadig sidder på deres korrupte røve, ja, måske endda Bush.

Alt i alt ændrer det ikke ved, at jeg synes regeringen i de sidste 4 år overvejende har gjort et godt arbejde og at jeg ikke har den mindste tvivl ved at stemme på dem igen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#42 filmz-Bruce 21 år siden

Iøvrigt, hvis man er interesseret i lidt broderlands læsning, så er denne, rystende (og lang) læsning. Skrevet af en svensk! Jeg har boet og arbejdet 13 måneder i Stockholm og på mange områder kan jeg desværre kun nikke bekræftende.
Gravatar

#43 filmz-vassago 21 år siden

#41: tjah, penge nok, tal for dig selv :) -

Det er rigtigt at vi 'har penge nok' eller hvad man nu vil kalde det, men fakta er at vi bliver flere og flere arbejdsløse, og ikke nok med det, så flytter flere og flere virksomheder til udlandet. Det er et kæmpe problem, måske ikke nu, men stiger tendensen bare lidt mere, så har vi et gevaldigt problem om 10-20 år.

Derfor ser jeg intet galt i at vi skærer ned på ulands-hjælpen (og andre steder), og i stedet, som forslået i England, dropper deres gæld (penge vi alligevel aldrig ser), det ville måske udligne lidt med de færre penge vi sender derned.

Man bør helt sikkert kigge godt og grundigt på det nationale budget, skatter og lign, og finde en løsning der går det muligt at bevare den høje levestandard - men med en minimum-løn på en 75kr. - hvis vi skal kunne konkurrere bare lidt med udlandet, jo lavere desto bedre.

Man skal jo ikke have en doktor-grad (selvom man skulle tro det) for at se at det går den gale vej. Asiaterne opkøber flere og flere større virksomheder, og store virksomheder i USA og EU smider produktionen til de tidligere øst-lande og Asien. Det betyder både færre penge i statskassen i form af skatter, løn til ansatte der køber dansk, og ikke mindst manglende jobs hvor staten skal udbetale støtte. Det ender jo med at vi er et u-land. Det er måske meget pessimistisk, men tallene taler nu en gang for sig selv...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#44 gi-jones 21 år siden

Med hensyn til ulandende. Eftergivelse af gæld er for mig at se en udmærket løsning, men det har Venstre jo ikke gjort. Hvis de mente at pengene blev brugt forkert kunne de have flyttet dem til at hjælpe andre områder, men at fjerne penge fra bistanden er ikke effektivisering. Det er bare nedskæring.

#43: Hvordan skal vi kunne konkurrere med Kina (uanset hvad vi sætter mindstelønnen til)? Der arbejder de for 5,- i timen! Og problemet er, at de kan efterhånden det samme som os. Den tid hvor vi kunne tillade os at se på den billige asiatiske arbejdskraft som en flok samlebåndsarbejdere er forbi. De er veluddannede og samtidig vælger regeringen at FJERNE penge fra uddannelsessektoren i Danmark, altimens de sammen med DF sender ældrechecks til de gamle. Altså fjerne penge fra fremtidsinvesteringer og hælde dem ned i det store sorte hul som ældreplejen er. Det er ikke for at være kynisk, men folk bliver ældre og ældre, bliver pensioneret tidligere og der bliver flere og flere af dem.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#45 frahm-2 21 år siden

#17 så har du vist stadig ikke forstået politik.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#46 nakalay 21 år siden

#45 Alt er relativt. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#47 gi-jones 21 år siden

#46: Ikke forstået. Men indrømmet. Din udgave var kortere hehe :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#48 filmz-Bruce 21 år siden

#46 Ditto :)
Gravatar

#49 filmz-Dennis 21 år siden

til 34.:

Pia er blevet fjernet, men der er da nogen andre
spændende at spille på.:

http://www.expekt.com/
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#50 filmz-yoshimura 21 år siden

#46 Det er et usandt udsagn, der fører sig selv ad absurdum.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: