Gravatar

#1 filmz-Kaad 19 år siden

Er der nogen der kan fortælle mig om den nye biograf i vejle er åbnet?
Gravatar

#2 Michael Andersen 19 år siden

Det sidste jeg har hørt er at de satser på at kunne åbne d. 25. december.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 DerMann 19 år siden

Ved nogen hvad sale den kommer til at indeholde?
Gravatar

#4 dyg 19 år siden

Alt jeg har kunne finde er følgende:
Med 6 sale med 915 pladser tilsammen bliver der både plads til de store ”blockbusters” og til den mere smalle filmkunst.

Biografen indeholder også en cafe, med mulighed for tæt kontakt til åen.

Synes generelt det har været sparsommeligt med info om det nye Lido, måske skyldes dette, at jeg ikke selv er bosat i Vejle længere, men har da trodsalt en film-interesseret far, der bor dernede, og han har heller ikke kunnet fortælle så meget.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5 filmz-Narniabæver 19 år siden

Den skulle have været færdig her i december.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#6 DerMann 19 år siden

#4 Jeg bor i Ødsted og befinder mig da rimlig meget i Vejle. Synes heller ik rigtig jeg har fundet ud af noget..

#5 men bliver det ikke eller hvad?
Gravatar

#7 filmz-vassago 19 år siden

Lidt info, men ikke meget mere end hvad der er postet...

Publiceringsdato 01-05-2004
Inden jul 2005 slår Lido biografen i Vejle dørene op i en ny bygning. Den nye biograf får 6 sale i stedet for de nuværende 4 sale. Bygningen af biografen kommer til at koste omkring 40 millioner kroner. Biografen kommer til at ligge lige overfor den nuværende, hvor pladen er blevet for trang. Søren og Henrik Daugaard er glade for løsningen, da de ikke behøver at holde lukket i et halvt år, hvilket havde været nødvendigt, hvis udvidelsen skulle finde sted i de eksisterende lokaler.

Den største sal i det nye Lido får plads til 354, hvilket er 49 pladser mindre end den store sal i dag. Der bliver dog i alt 907 pladser i de 6 nye sale 230 pladser mere end i dag. Man satser desuden på at få en af provinsens største lærreder på 109 kvadratmeter.

Publiceringsdato 03-05-2005
Det er nu definitivt besluttet, at droppe den gamle Lido biograf i Vejle. Det nye biografkompleks på Søndertorv får 6 sale med 920 pladser. Det har været nødvendigt, at ændre på det oprindelige projekt, for ikke at komme for tæt på Vejle å. Ideen med en lille sal til kunstneriske og smalle film har man bibeholdt. Byggeriet kan formentlig gå i gang inden sommerferien.

Publiceringsdato 01-08-2006
Når den nye Lido Biograf står klar til december på Søndertorv i Vejle bliver pladsen omkring biografen samtidig istandsat for 1,2 millioner, som Vejle byråd netop har bevilget. Senere skal hele torvet istandsættes i forbindelse med det nye indkøbscenter, der kommer lige overfor biografen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: