#58 Jeg kunne ikke være mere enig :) Jeg var også imponeret over Reloaded, 1. gang, men det var jo egentlig blot, igen, overvældelse over teknologiske muligheder, som fortaber sig. Men jeg bliver aldrig træt af at se på old school køreegenskaber og høre de store 70'er bilmotorer :) Lyden af Mustangen i Bullitt alene er en stor tilfredsstillelse :)
Mht Inception og Nolan, yes. Jeg håber snart han "slår" sig på de mindre produktioner igen. Hans opfindsomhed slår igennem i Memento og Prestige, men actionmæssigt, er han ikke noget at løfte øjenbrynene over. Og ja, klipningen i "snefortet" ... I guuuuuuder!
- Sunshine: Kanedas død samtidigt med plantehalen der bryder i flammer.
- Cloverfield: Scenen på broen (!)
- Heat: You know what
- Mission: Impossible II: Cruise i Biocite-bygningen før slutopgøret, masser af lækker slowmotion, sprudlende gnister fra kabler og andet elektronik-halløj, et virvar af billeder, farver og høj puls
- Mission: Impossible III: Scenen på broen (!) :)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Lyden af Mustangen i Bullitt alene er en stor tilfredsstillelse
Nemlig:) Måske jeg også burde nævne Mad Max, for den har om nogen film autentisk rå lyd (primitivt godt nok) i forhold til biler og motorcykler og et par vilde biljagter, som jeg i hvert fald værdsætter.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#55 Med overgår mener jeg jo ligesom også at de sagde mig mere BN og ikke at de var vildere og alt muligt andet
... hvilket jeg jo ikke kunne vide. Jeg er vant til, at ordet "overgå" i actionfilm-sammenhæng betyder "vildere, længere og voldsommere", så jeg skrev ud fra hvad jeg oprigtigt troede, du mente, og det lød i mine ører som en typisk fælde (for et filmhold) at gå i.
Thomas E. Nielsen (56) skrev:
så den belærende argumentation du kommer med om hvad der ifølge dig bør være et mål eller ikke et mål for et filmhold, har intet med hvad jeg skrev at gøre.
Og det ved jeg så NU. ;-)
Når jeg ikke finder den i Batman Begins hører blandt mine favoritter, så er det netop på baggrund af nogle af de ting du skriver. En biljagt bliver for mig ikke nødvendigvis interessant blot fordi de finder på en eller anden 'morsom og/eller anderledses variant'. Jeg synes bare ganske enkelt ikke at den er så vanvittigt medrivende (altså set i forhold til de bedste, for glem ikke at jeg dog trods alt finder den god, så du får mig altså ikke til at argumentere for at den er dårlig).
Okay. Når jeg gik i dybden med mit eget forhold til biljagter, er det fordi jeg efter flere årtier, hundredvis af film og adskillige gennemsyn af mine yndlings-actionfilm, ved nøjagtigt hvad det er der gør mine yndlings-biljagter gode og kan forklare det. Og det var dét jeg gjorde her, i håb om at høre/læse fra DIG, hvad det helt nøjagtigt er du synes gør en biljagt særligt god. ... Men jeg ved godt, at det ikke altid er til at sætte ord på tingene - nogle gange må man bare konstatere, at man ikke bliver helt så fanget af en film eller revet med af en biljagt.
Jeg kan bedre lide biljagterne i f.eks. Bullitt, The French Connection, For Your Eyes Only og flere andre og de 'overgår' jo ikke nødvendigvis den i Batman Begins.
Jamen, de to førstnævnte er da bestemt også nogle af de bedste af slagsen - det kan vi sagtens være enige om. ;-)
Men mon ikke Babo vil give dig ret;)
Hehe ... Arh, det finder jeg nu ret uvæsentligt, når nu det er DIG jeg henvendte mig til om det her. Og Babo Rises er skam heller ikke altid enig med mig. ;-)
Jeg er vant til, at ordet "overgå" i actionfilm-sammenhæng betyder "vildere, længere og voldsommere",
Muligt jeg udtrykte mig for svagt, da jeg skrev det, for jeg troede jeg var dækket ind at det netop ikke var det jeg mente da jeg skrev 'på en eller anden måde'. Min fejl:)
BN (64) skrev:
Men jeg ved godt, at det ikke altid er til at sætte ord på tingene - nogle gange må man bare konstatere, at man ikke bliver helt så fanget af en film eller revet med af en biljagt.
Det tror jeg du muligvis finder svaret på (i hvert fald så du får et indtryk af det i det mindste) i en senere kommentar. Jeg kan godt lide gammeldags biljagter, men ellers skal flere ting jo gerne gå op i den berømte enhed som du ved. Jeg forklarer også hvad det er med Batman Begins som ikke helt fungerer. Jeg synes ikke det bliver helt så intens som jeg kunne ønske mig. Muligvis fordi Nolan ifølge mig har svært ved at ramme den helt rette nerve rent teknisk.
BN (64) skrev:
Arh, det finder jeg nu ret uvæsentligt, når nu det er DIG jeg henvendte mig til
Var også mere en intern lille provokation;)
BN (64) skrev:
Og Babo Rises er skam heller ikke altid enig med mig. ;-)
Jo da, hvis du roser Nolan;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Selvfølgelig er jeg enig med BN. Dog synes jeg IKKE, at biljagten i Begins er den bedste jeg har set på film. Jeg finder, og her står jeg nok alene, Bad Boys 2 har de bedste biljagter og endda flere af dem. Jovist, biljagterne er måske ikke en integreret del af historien, som de er i f.eks Begins og andre bedre film end Bad Boys 2, men isoleret set har jeg aldrig set en så veludført og medrivende biljagt. Ellers kan jeg nævne kran-scenen i T3, som også er vanvittig, og biljagten i Bourne Identity er også dejlig, på en mere afdæmpet måde end de nævnte.
Og apropos Nolan og hans action.. mere af den opfindsomme slags, som vægtløs scenen og flip-over scenen. Mere af den slags, TAK.. Og mindre af den "standard" slags.
[url= tid[/url], med det sublime Oldboy tema til. Dertil skal soundtracket til Oldboy hyldes for at være et af de bedste jeg har hørt de sidste 10 år.
Desværre glemmer jeg som regel Choi-Min Siks præstation, når der er gang i udnævnelserne for bedste skuespilspræstationer. Det er flovt, for han er helt uforlignelig i den rolle.
[url= som let lever op til Michael Mann.
Derudover er der krigsfilmen Tae Guk Gi, med flere store slagscener, hvoraf nogle krævede 30 sårede statister én dag. Og den kinesiske City of Life and Death også med et topklasse [url= slag[/url].
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#61 Bruce 14 år siden
Mht Inception og Nolan, yes. Jeg håber snart han "slår" sig på de mindre produktioner igen. Hans opfindsomhed slår igennem i Memento og Prestige, men actionmæssigt, er han ikke noget at løfte øjenbrynene over. Og ja, klipningen i "snefortet" ... I guuuuuuder!
#59 I second that! Hvilke bevægelser!
#62 RasmusFL 14 år siden
- Sunshine: Kanedas død samtidigt med plantehalen der bryder i flammer.
- Cloverfield: Scenen på broen (!)
- Heat: You know what
- Mission: Impossible II: Cruise i Biocite-bygningen før slutopgøret, masser af lækker slowmotion, sprudlende gnister fra kabler og andet elektronik-halløj, et virvar af billeder, farver og høj puls
- Mission: Impossible III: Scenen på broen (!) :)
#63 Hr. Nielsen 14 år siden
#64 BN 14 år siden
... hvilket jeg jo ikke kunne vide. Jeg er vant til, at ordet "overgå" i actionfilm-sammenhæng betyder "vildere, længere og voldsommere", så jeg skrev ud fra hvad jeg oprigtigt troede, du mente, og det lød i mine ører som en typisk fælde (for et filmhold) at gå i.
Og det ved jeg så NU. ;-)
Okay. Når jeg gik i dybden med mit eget forhold til biljagter, er det fordi jeg efter flere årtier, hundredvis af film og adskillige gennemsyn af mine yndlings-actionfilm, ved nøjagtigt hvad det er der gør mine yndlings-biljagter gode og kan forklare det. Og det var dét jeg gjorde her, i håb om at høre/læse fra DIG, hvad det helt nøjagtigt er du synes gør en biljagt særligt god. ... Men jeg ved godt, at det ikke altid er til at sætte ord på tingene - nogle gange må man bare konstatere, at man ikke bliver helt så fanget af en film eller revet med af en biljagt.
Jamen, de to førstnævnte er da bestemt også nogle af de bedste af slagsen - det kan vi sagtens være enige om. ;-)
Hehe ... Arh, det finder jeg nu ret uvæsentligt, når nu det er DIG jeg henvendte mig til om det her. Og Babo Rises er skam heller ikke altid enig med mig. ;-)
#65 filmkorn.dk 14 år siden
#66 Hr. Nielsen 14 år siden
Muligt jeg udtrykte mig for svagt, da jeg skrev det, for jeg troede jeg var dækket ind at det netop ikke var det jeg mente da jeg skrev 'på en eller anden måde'. Min fejl:)
Det tror jeg du muligvis finder svaret på (i hvert fald så du får et indtryk af det i det mindste) i en senere kommentar. Jeg kan godt lide gammeldags biljagter, men ellers skal flere ting jo gerne gå op i den berømte enhed som du ved. Jeg forklarer også hvad det er med Batman Begins som ikke helt fungerer. Jeg synes ikke det bliver helt så intens som jeg kunne ønske mig. Muligvis fordi Nolan ifølge mig har svært ved at ramme den helt rette nerve rent teknisk.
Var også mere en intern lille provokation;)
Jo da, hvis du roser Nolan;)
#67 BN 14 år siden
Ja, den er suveræn.
#68 Babo Rises 14 år siden
Og apropos Nolan og hans action.. mere af den opfindsomme slags, som vægtløs scenen og flip-over scenen. Mere af den slags, TAK.. Og mindre af den "standard" slags.
#69 BN 14 år siden
Heller ikke jeg. ;-)
#70 Bruce 14 år siden
[url= tid[/url], med det sublime Oldboy tema til. Dertil skal soundtracket til Oldboy hyldes for at være et af de bedste jeg har hørt de sidste 10 år.
Desværre glemmer jeg som regel Choi-Min Siks præstation, når der er gang i udnævnelserne for bedste skuespilspræstationer. Det er flovt, for han er helt uforlignelig i den rolle.
[url= som let lever op til Michael Mann.
Derudover er der krigsfilmen Tae Guk Gi, med flere store slagscener, hvoraf nogle krævede 30 sårede statister én dag. Og den kinesiske City of Life and Death også med et topklasse [url= slag[/url].