Gravatar

#51 filmkorn.dk 14 år siden

Aliens - sub level 3

Da US Marines første gang angribes af Aliens. Mega intens og skelsættende actionscene.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#52 Hr. Nielsen 14 år siden

Pudsigt der er nogen der fremhæver biljagten i Batman Begins, for selv om den da bestemt er god, så synes jeg personligt jeg kan pege på indtil flere der overgår den på en eller anden måde i min bog.

Introen i Saving Private Ryan kan jeg også tilslutte mig. Jeg havde set mange krigsfilm før den og også mange virkelig gode. Men her oplevede jeg for første gang både at tænke og også føle, at hvis jeg var med der, så ville jeg nok dø. Den følelse har andre krigsfilm aldrig rigtigt formået at få frem.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#53 MOVIE1000 14 år siden

First Blood
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#54 chronaden 14 år siden

og hvis vi snakker biljagter:

1) Death Proof
2) Ronin
3) Matrix Reloaded
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#55 BN 14 år siden

Thomas E. Nielsen (52) skrev:
Pudsigt der er nogen der fremhæver biljagten i Batman Begins, for selv om den da bestemt er god, så synes jeg personligt jeg kan pege på indtil flere der overgår den på en eller anden måde i min bog.

Nu er der jo gennem tiden lavet et hav af biljagter, og derfor kan det godt blive lidt trivielt og deja-vu-agtigt at se biljagter nu om dage. Det er derfor en sand fornøjelse, når nogen laver en interessant variation - og det synes jeg, at det er med Batmans "tumbler" der kan køre på hustagene og vælte mure, samt i det hele taget gøre et par ting, man ikke er vant til. 'Batman Begins' er så tilpas legesyg og veloplagt, at den for mig virker forfriskende og fornyende i forhold til hvordan biljagter plejer at spænde af.

Det der med at "OVERGÅ" andre biljagter, bør aldrig være et mål i sig selv for et filmhold. Målet må være at få biljagten til at virke så naturligt inkorporeret i den pågældende film og give den enten et dramatisk, komisk eller følelsesmæssigt punch, så at man er så engageret i handlingen, at man ikke undervejs har tid til at sidde og sammenligne med andre films biljagter.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#56 Hr. Nielsen 14 år siden

#55 Med overgår mener jeg jo ligesom også at de sagde mig mere BN og ikke at de var vildere og alt muligt andet, så den belærende argumentation du kommer med om hvad der ifølge dig bør være et mål eller ikke et mål for et filmhold, har intet med hvad jeg skrev at gøre. Når jeg ikke finder den i Batman Begins hører blandt mine favoritter, så er det netop på baggrund af nogle af de ting du skriver. En biljagt bliver for mig ikke nødvendigvis interessant blot fordi de finder på en eller anden 'morsom og/eller anderledses variant'. Jeg synes bare ganske enkelt ikke at den er så vanvittigt medrivende (altså set i forhold til de bedste, for glem ikke at jeg dog trods alt finder den god, så du får mig altså ikke til at argumentere for at den er dårlig). Jeg kan bedre lide biljagterne i f.eks. Bullitt, The French Connection, For Your Eyes Only og flere andre og de 'overgår' jo ikke nødvendigvis den i Batman Begins. Men mon ikke Babo vil give dig ret;)
Gravatar

#57 Bruce 14 år siden

#56 Gode biljagter og så kan jeg lige tilføje [url= Driver[/url], To Live and Die in LA og Seven Ups.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#58 Hr. Nielsen 14 år siden

#57 Du er også over i den mere 'naturalistiske' afdeling kan jeg se:) Skulle jeg dømme udfra 'en interessant variation' (og ta' ikke fejl, det ser jeg jo mere end gerne), så skulle den i Matrix Reloaded vel nævnes, men den finder jeg ærligt både steril, kunstig og lettere kedelig. Der var en der nævnte den og første gang jeg så den, var jeg også imponeret, men det holdt bare ikke længe. Jeg bliver også nød til at nævne at når jeg ikke finder den i Batman Begins blandt de bedste, hænger det måske også sammen med at Nolan i mine øjne ikke er nogen stor actioninstruktør og hans eksekvering ikke står mål med ambitionerne, som ofte er fine og originale. Med få undtagelser, som den opfindsomme slåskamp i Inception, der er virkelig flot, og lastbilen der tipper forover i TDK, så svinger hans actionscener for mig mellem virkelig gode (men sjældent great) og det næsten middelmådige. Ja snescenerne (og den slags elsker jeg normalt) i Inception er endda næsten tæt på noget jeg vil kalde dårligt. De er ringe klippet og virkelig en gang rodet skidt langt hen ad vejen.
Gravatar

#59 sluppermand 14 år siden

Gene Kellys stunts i The Three Musketeers er fuldstændigt vanvittige.

I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#60 Hr. Nielsen 14 år siden

#59 Dejligt valg....!

Skriv ny kommentar: