det vil give problemer ved point-sammentælling. Hvis én bruger har Blade 1 på sin liste og en anden har Blade-trilogi... hvordan vil du så tælle dem?
Godt spørgsmål! ;-)
Jeg vil tælle dem På følgende måde: Lad os sige, at det ender med at 50 personer har 'Blade 1' på deres liste, og at kun 5 person har 'Blade-trilogi'. Så får 'Blade 1' 50 + 5 = 55 stemmer, idet enhver der stemmer på 'Blade trilogi' nødvendigvis må betragte 'Blade 1' som en af verdens bedste film og derfor næppe har noget at indvende imod, at den ene Blade-film trods alt kommer med på listen, mens den samlede trilogi IKKE gør det. ... Hvis derimod det er lige omvendt - altså at der er 50 personer der stemmer 'Blade trilogi' ind på listen og kun 5 der stemmer på 'Blade 1', så opnår trilogien naturligvis ikke 5 point oveni de i forvejen 50, idet de pågældende 5 personer jo indlysende nok ikke betragter alle tre film i trilogien som nogle af verdens bedste film.
Derfor skulle jeg måske også lige påpege, at man enten må stemme på HELE trilogien eller på en enkelt film derfra - man kan ikke gøre begge dele i sådan en slags forsøg på at opnå ekstra point til sin yndlingsfilm. ;-)
Stella Dallas Imitation of Life Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb The Conversation Godfather 1 & 2 Les Enfants du paradis La Battaglia di Algeri Goodfellas Bennys Video Barry Lyndon La Pianiste Der Letzte Mann Au hasard Balthazar Written on the wind Chinatown Nashville Shortcuts The Last of The Mohicans Written on the wind Vivre sa vie: Film en douze tableaux La Belle et la bête Die Goldene Stadt One flew over the coocoos nest Germany year Zero Rififi Annie Hall Roma, città aperta Oktyabr Martha Sweet Smelle of Succes Lady Eve
Jeg har valgt at skrive original titlen og ellers den engelske hvis jeg syntes det nødvendigt :D
One Flew Over The Cuckoo's Nest Schindler's List The Pianist Mononoke-Hime (Princess Mononoke) C'era una volta il West (Once Upon A Time In The West) Cidade de Deus (City Of God) Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (Amélie) The Godfather Part 1 Lord Of The Rings (Trilogy) Hotel Rwanda Das Leben der Anderen (The Lives of Others) Dr. Strangelove Der Untergang A Clockwork Orange Shawshank Redemption Dances With Wolves Brave Heart Titanic El Laberinto del fauno (Pan's Labyrinth) Forest Gump Amadeus The Green Mile Shichinin no samurai (Seven Samurai) Il buono, il brutto, il cattivo (The good, the bad and the ugly) Citizen Kane Barry Lyndon Saving Private Ryan Det Sjunde inseglet (The Seventh Seal) Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away) Raiders of the Lost Ark
Aliens Chicago Labyrinth Closer The Lion King Lord of the RIngs (trilogi) Sin City Star Wars IV - Empire Strikes Back Babel The Breakfast Club The Fifth Element Sound of Music Pulp Fiction Sen to Chihiro no kamikakushi Singin' in the Rain Terminator 2: Judgement Day TransAmerica French Kiss E.T. Big Fish Gone With The Wind Memoirs of a Geisha Bambi Leaving Las Vegas Pan's Labyrinth American Beauty Donnie Darko Dogville Breaking the Waves Gremlins
12 Monkeys Abyss, The Ace Venture 1+2 Aliens American Beauty Bourne Identity Coming to America Contact Danser med Ulve Il buono, il brutto, il cattivo (The good, the bad and the ugly) Die Hard 1 Dum & Dummere Fifth Element, The Fugitive, The Indiana Jones (Trilogy) Incredibles, The Kill Bill 1+2 Lost in Translation Master and Commander Matrix, The North by Northwest One Flew Over The Cuckoo's Nest Predator Pulp Fiction Star Wars IV - A New Hope Terminator 1+2 Tilbage til fremtiden (Trilogy) Titanic Where Eagles Dare Who am i?
12 Angry Men Airplane! Alien All the President's Men An American Rhapsody Arsenic and Old Lace Blade Runner Butch Cassidy and the Sundance Kid Cindarella Man Citizen Kane Das Boot Das Leben der Anderen Delicatessen Dr. Strangelove Fight Club Goodfellas Heat Lawrence of Arabia Lord of the Rings Lost in Translation M Pan's Labyrinth Pulp Fiction Roman Holiday Star Wars - A New Hope Sunset Boulevard The Great Escape The Shawshank Redemption The Sting V for Vendetta
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
M.h.t 'Lord of the Rings' skal jeg lige høre, om du mener HELE trilogien? Eller er det blot én bestemt af de tre film, du har i tanke? ... Som sagt står det den enkelte frit for, om han/hun vil stemme på en enkelt film fra en trilogi eller HELE trilogien.
Og hvad angår 'M', regner jeg selvfølgelig med, at det er den tyske originaludgave fra 1931 (m. Peter Lorre og instrueret af Fritz lang) du tænker på, og altså IKKE den amerikanske genindspilning fra 1951 instrueret af Joseph Losey? Ikk'? ;-)
Argh, sikke noget fis at sætte igang :( Startede med at finde min top 30 igår, men er so far kun kommet ned på 42-45 stykker, som jeg bare har svært ved at tage film væk fra. Skidt idé det her :)
Men vender forhåbentlig snart tilbage med min top 30.
#27 - MasterMorten, du har sgu, med et par få undtagelser, en ret god filmsmag :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
#21 BN 16 år siden
Godt spørgsmål! ;-)
Jeg vil tælle dem På følgende måde: Lad os sige, at det ender med at 50 personer har 'Blade 1' på deres liste, og at kun 5 person har 'Blade-trilogi'. Så får 'Blade 1' 50 + 5 = 55 stemmer, idet enhver der stemmer på 'Blade trilogi' nødvendigvis må betragte 'Blade 1' som en af verdens bedste film og derfor næppe har noget at indvende imod, at den ene Blade-film trods alt kommer med på listen, mens den samlede trilogi IKKE gør det. ... Hvis derimod det er lige omvendt - altså at der er 50 personer der stemmer 'Blade trilogi' ind på listen og kun 5 der stemmer på 'Blade 1', så opnår trilogien naturligvis ikke 5 point oveni de i forvejen 50, idet de pågældende 5 personer jo indlysende nok ikke betragter alle tre film i trilogien som nogle af verdens bedste film.
Derfor skulle jeg måske også lige påpege, at man enten må stemme på HELE trilogien eller på en enkelt film derfra - man kan ikke gøre begge dele i sådan en slags forsøg på at opnå ekstra point til sin yndlingsfilm. ;-)
#22 Benway 16 år siden
#23 filmz-DocDoom 16 år siden
#24 jessup 16 år siden
Imitation of Life
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
The Conversation
Godfather 1 & 2
Les Enfants du paradis
La Battaglia di Algeri
Goodfellas
Bennys Video
Barry Lyndon
La Pianiste
Der Letzte Mann
Au hasard Balthazar
Written on the wind
Chinatown
Nashville
Shortcuts
The Last of The Mohicans
Written on the wind
Vivre sa vie: Film en douze tableaux
La Belle et la bête
Die Goldene Stadt
One flew over the coocoos nest
Germany year Zero
Rififi
Annie Hall
Roma, città aperta
Oktyabr
Martha
Sweet Smelle of Succes
Lady Eve
#25 Wrangque 16 år siden
Jeg har valgt at skrive original titlen og ellers den engelske hvis jeg syntes det nødvendigt :D
One Flew Over The Cuckoo's Nest
Schindler's List
The Pianist
Mononoke-Hime (Princess Mononoke)
C'era una volta il West (Once Upon A Time In The West)
Cidade de Deus (City Of God)
Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (Amélie)
The Godfather Part 1
Lord Of The Rings (Trilogy)
Hotel Rwanda
Das Leben der Anderen (The Lives of Others)
Dr. Strangelove
Der Untergang
A Clockwork Orange
Shawshank Redemption
Dances With Wolves
Brave Heart
Titanic
El Laberinto del fauno (Pan's Labyrinth)
Forest Gump
Amadeus
The Green Mile
Shichinin no samurai (Seven Samurai)
Il buono, il brutto, il cattivo (The good, the bad and the ugly)
Citizen Kane
Barry Lyndon
Saving Private Ryan
Det Sjunde inseglet (The Seventh Seal)
Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away)
Raiders of the Lost Ark
Wow that was hard.
#26 Herrguth 16 år siden
Chicago
Labyrinth
Closer
The Lion King
Lord of the RIngs (trilogi)
Sin City
Star Wars IV - Empire Strikes Back
Babel
The Breakfast Club
The Fifth Element
Sound of Music
Pulp Fiction
Sen to Chihiro no kamikakushi
Singin' in the Rain
Terminator 2: Judgement Day
TransAmerica
French Kiss
E.T.
Big Fish
Gone With The Wind
Memoirs of a Geisha
Bambi
Leaving Las Vegas
Pan's Labyrinth
American Beauty
Donnie Darko
Dogville
Breaking the Waves
Gremlins
#27 MuManden 16 år siden
Abyss, The
Ace Venture 1+2
Aliens
American Beauty
Bourne Identity
Coming to America
Contact
Danser med Ulve
Il buono, il brutto, il cattivo (The good, the bad and the ugly)
Die Hard 1
Dum & Dummere
Fifth Element, The
Fugitive, The
Indiana Jones (Trilogy)
Incredibles, The
Kill Bill 1+2
Lost in Translation
Master and Commander
Matrix, The
North by Northwest
One Flew Over The Cuckoo's Nest
Predator
Pulp Fiction
Star Wars IV - A New Hope
Terminator 1+2
Tilbage til fremtiden (Trilogy)
Titanic
Where Eagles Dare
Who am i?
#28 Steffan Rasmussen 16 år siden
Airplane!
Alien
All the President's Men
An American Rhapsody
Arsenic and Old Lace
Blade Runner
Butch Cassidy and the Sundance Kid
Cindarella Man
Citizen Kane
Das Boot
Das Leben der Anderen
Delicatessen
Dr. Strangelove
Fight Club
Goodfellas
Heat
Lawrence of Arabia
Lord of the Rings
Lost in Translation
M
Pan's Labyrinth
Pulp Fiction
Roman Holiday
Star Wars - A New Hope
Sunset Boulevard
The Great Escape
The Shawshank Redemption
The Sting
V for Vendetta
#29 BN 16 år siden
M.h.t 'Lord of the Rings' skal jeg lige høre, om du mener HELE trilogien? Eller er det blot én bestemt af de tre film, du har i tanke? ... Som sagt står det den enkelte frit for, om han/hun vil stemme på en enkelt film fra en trilogi eller HELE trilogien.
Og hvad angår 'M', regner jeg selvfølgelig med, at det er den tyske originaludgave fra 1931 (m. Peter Lorre og instrueret af Fritz lang) du tænker på, og altså IKKE den amerikanske genindspilning fra 1951 instrueret af Joseph Losey? Ikk'? ;-)
#30 Åkepool 16 år siden
Startede med at finde min top 30 igår, men er so far kun kommet ned på 42-45 stykker, som jeg bare har svært ved at tage film væk fra. Skidt idé det her :)
Men vender forhåbentlig snart tilbage med min top 30.
#27 - MasterMorten, du har sgu, med et par få undtagelser, en ret god filmsmag :)