#30 Mange tak Åkepool... Det var heller ikke nemt at skære det ned til 30 film. Må sige at de første ca.20 film var ikke det stor problem udvælge, men da jeg havde ca.10 pladser tilbage og ca. 25 film jeg gerne ville have med, så sagde jeg til mig selv at så må det være de film jeg : har set flest gange/ser igen og igen, som så kom med på listen. Måske derfor der lige kom et par kiksede film iblandt ;-) og sikkert også derfor der ikke kom så mange ældre film med.
Alien Quadrilogy Terminator 1+2 Matrix The Thing (John Carpenter) Predator 1+2 Evil Dead Trilogy 300 Batman Begins Black Hawk Down Vampire Hunter D: BloodLust (Anime) Blade Braveheart Bubba Ho Tep Dawn of the Dead (Zak Snyder) The Elephant Man Fear & Loathing in Las Vegas The Fountain The Green Mile Heat Jurrassic Park Trilogy Kill Bill 1+2 Leon Lord of the Rings trilogy Pulp Fiction Saving Private Ryan Saw The Shawshank Redemption Sin City Blade Runner Gremlins
À bout de souffle 2001: A Space Odyssey All or Nothing Banshun Barry Lyndon Caché Chi wa kawaiteru Chung Hing sam lam Dare mo shiranai Les Enfants du paradis Il Gattopardo The Gold Rush Ikiru Jeder für sich und Gott gegen alle Joze to tora to sakana tachi M Mulholland Dr. Paris, Texas Les Quatre cents coups Raging Bull Saikaku ichidai onna Seppuku Shichinin no samurai Det Sjunde Inseglet Solyaris Suna no onna Tokyo Boshoku Trois couleurs: Bleu Ukigusa Vivre sa vie: Film en douze tableaux
Donnie Darko Fight Club Unbreakable Heat True Romance Kill Bill Vol. 1 Pulp Fiction Vertigo Memento Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le Aliens Terminator 2 The Matrix Requiem for a Dream Sin City L.A. Confidential Jaws Trainspotting Snatch Edward Scissorhands The Fifth Element The Godfather Part II Seven Closer Lost in Translation Big Fish Collateral The Bourne Identity Batman Begins Back to the Future - Triologi
#34 jeg puttede One flew... ind som en sidste tanke men med eftertanke skulle det nok have været Suna no onna:)
Jeg bliver mere og mere amerikansk orienteret i disse lister, men der er lagt imellem snapsene i de nyere amerikanske film. De var sgu gode til at lave film engang.
#37 Slås om hvad? Med hvad? Hvis film har kløer, så er de kun for at sætte sig fast i publikum. Både Cuckoo og Suna no Onna er fremragende efter min mening.
#36 Enig mht. nyere amerikansk film. Men husk også på, at vi kun ser de bedste film fra dengang. Hvis vi skulle se det hele, så ville vi nok også blive hurtigt træt af 70er filmene.
#37 der er absolut ikke noget galt med Coocoo - jeg har dog med årene set den 15-20 gange og den er ikke nær så bjergtagende mere.
#38 det kan man sige men hvor der er en håndfuld rigtig gode film fra 90'erne er der 20-25 i 70'erne. Hvis man ser TCM og TV2 film er man ikke i tvivl om at der blev lavet meget lort, men mange år kunne præstere fantatiske film :1939,1957,1959 m.fl. Det er mig ligegyldig hvor meget lort der bliver lavet, jeg vil have flere fremragende film:)
American History X Batman Begins Boondock Saints, The Bourne Ultimatum, The Butterfly Effect, The Danser med ulve De nådesløse Den gode, den onde og den grusomme Den grønne mil Departed, The Et smukt sind Evigt solskin i et pletfrit sind Forrest Gump Gladiator Godfather DVD Collection, The Heat L.A. Confidential Last Samurai, The - Den Sidste Samurai Leon Letters from Iwo Jima Løvernes konge Special Edition Million Dollar Baby Mystic River Oldboy - Hævnen Ringenes herre trilogien - Limited Edition Saving Private Ryan Schindlers liste Se7en Star Wars Trilogy Titanic
#31 Steffan Rasmussen 16 år siden
#32 MuManden 16 år siden
Det var heller ikke nemt at skære det ned til 30 film. Må sige at de første ca.20 film var ikke det stor problem udvælge, men da jeg havde ca.10 pladser tilbage og ca. 25 film jeg gerne ville have med, så sagde jeg til mig selv at så må det være de film jeg : har set flest gange/ser igen og igen, som så kom med på listen.
Måske derfor der lige kom et par kiksede film iblandt ;-) og sikkert også derfor der ikke kom så mange ældre film med.
#33 Bohemian 16 år siden
Terminator 1+2
Matrix
The Thing (John Carpenter)
Predator 1+2
Evil Dead Trilogy
300
Batman Begins
Black Hawk Down
Vampire Hunter D: BloodLust (Anime)
Blade
Braveheart
Bubba Ho Tep
Dawn of the Dead (Zak Snyder)
The Elephant Man
Fear & Loathing in Las Vegas
The Fountain
The Green Mile
Heat
Jurrassic Park Trilogy
Kill Bill 1+2
Leon
Lord of the Rings trilogy
Pulp Fiction
Saving Private Ryan
Saw
The Shawshank Redemption
Sin City
Blade Runner
Gremlins
#34 mr gaijin 16 år siden
2001: A Space Odyssey
All or Nothing
Banshun
Barry Lyndon
Caché
Chi wa kawaiteru
Chung Hing sam lam
Dare mo shiranai
Les Enfants du paradis
Il Gattopardo
The Gold Rush
Ikiru
Jeder für sich und Gott gegen alle
Joze to tora to sakana tachi
M
Mulholland Dr.
Paris, Texas
Les Quatre cents coups
Raging Bull
Saikaku ichidai onna
Seppuku
Shichinin no samurai
Det Sjunde Inseglet
Solyaris
Suna no onna
Tokyo Boshoku
Trois couleurs: Bleu
Ukigusa
Vivre sa vie: Film en douze tableaux
#35 b e c h 16 år siden
Donnie Darko
Fight Club
Unbreakable
Heat
True Romance
Kill Bill Vol. 1
Pulp Fiction
Vertigo
Memento
Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le
Aliens
Terminator 2
The Matrix
Requiem for a Dream
Sin City
L.A. Confidential
Jaws
Trainspotting
Snatch
Edward Scissorhands
The Fifth Element
The Godfather Part II
Seven
Closer
Lost in Translation
Big Fish
Collateral
The Bourne Identity
Batman Begins
Back to the Future - Triologi
#36 jessup 16 år siden
Jeg bliver mere og mere amerikansk orienteret i disse lister, men der er lagt imellem snapsene i de nyere amerikanske film. De var sgu gode til at lave film engang.
#37 Wrangque 16 år siden
Og Cuckoo's Nest er da en af de mest "ikke amerikanske" amerikanske film nu kan komme i nærheden af. Mesterværk.
#38 mr gaijin 16 år siden
#36 Enig mht. nyere amerikansk film. Men husk også på, at vi kun ser de bedste film fra dengang. Hvis vi skulle se det hele, så ville vi nok også blive hurtigt træt af 70er filmene.
#39 jessup 16 år siden
#38 det kan man sige men hvor der er en håndfuld rigtig gode film fra 90'erne er der 20-25 i 70'erne. Hvis man ser TCM og TV2 film er man ikke i tvivl om at der blev lavet meget lort, men mange år kunne præstere fantatiske film :1939,1957,1959 m.fl. Det er mig ligegyldig hvor meget lort der bliver lavet, jeg vil have flere fremragende film:)
#40 filmz-Is 16 år siden
Batman Begins
Boondock Saints, The
Bourne Ultimatum, The
Butterfly Effect, The
Danser med ulve
De nådesløse
Den gode, den onde og den grusomme
Den grønne mil
Departed, The
Et smukt sind
Evigt solskin i et pletfrit sind