Personlig top30...den er dæleme svær...har en personlig top10 nok, men 30 film...anyway, det kan jo også skifte fra gang til gang, så her prøver jeg:
12 Angry Men Aliens Bad Boys(1982) Blade Runner Blood In, Blood Out Borte Med Blæsten Chihiro og Heksene Children of Men Crash(2004) Donnie Darko Forår, Sommer, Efterår, Vinter…Forår Grave of The Fireflies Hero House of Sand And Fog Little Miss Sunshine Livet er Smukt Lonesome Dove mini-serie Lord Of The Rings trilogi Magnolia Mr. Smith Goes To Washington Mulholland Drive On The Waterfront Once Upon A Time In America Once Upon A Time In The West Pans Labyrint Raging Bull Requiem For A Dream The Elephant Man The Godfather The Godfather 2
Og jeg var egentlig lidt med i den afstemning om de bedste film, men glemte det lidt:)
Ørneborgen 1968 The Godfather ´1-3 Alien Runaway Train Rain Man Goodfellas Schindlers Liste Pulp Fiction Heat Braveheart Saving Private Ryan Blade - The Daywalker Fight Club The Matrix (naturligvis KUN den første) Blinkende Lygter Hero First Blood Hva' så, Gilbert Grape? Raging Bull Scarface Jurassic Park 12 Monkeys True Romance Ringenes Herre - Eventyret om ringen Løvernes Konge Jackass: The Movie Predator L.A. Confidential Blood in, Blood out Band of Brothers
Her er så mesterens top 30, i et mix af danske og engelske titler, men til gengæld i rækkefølge efter udgivelse, med de ældste først:
The Godfather (1972) The Exorcist (1973) The Godfather: Part II (1974) Gøgereden (1975) Jaws (1975) The Omen (1976) Close encounters of the third kind (1977) Star wars (1977) The Empire strikes back (1980) Højt at flyve (1980) Raiders of the lost ark (1981) Blade runner (1982) Scarface (1983) Once upon a time in America (1984) The Terminator (1984) Back to the future (1985) Aliens (1986) De uovervindelige (1987) The Naked gun (1988) The Abyss (1989) Fars fede juleferie (1989) Fletch lives (1989) Terminator 2 - Judgment day (1991) What's eating Gilbert Grape (1993) The Shawshank redemption (1994) True lies (1994) Se7en (1995) American history X (1998) The Matrix (1999) Gladiator (2000)
Fandme en lækker liste, men jeg kunne sagtens, ligesom flere andre her, sikkert skifte ud på mellem 5 og 15 pladser, hvis jeg blev spurgt om 2 uger. Møgsvært at skille de sidste 15 - 20 film fra :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
#66 - Tak tak, jeg kan også se på din genre opdelte favoritliste, at du også har en del af dem jeg ikke fik plads til på min liste, som dine favoritter. Så jeg kan jo også kun komplimentere din smag ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
2001 A Space Odyssey A Matter of Life and Death Alien Anatomy of a Murder Blade Runner Brief Encounter Casablanca Cercle Rouge City Lights Der Untergang Double Indemnity Godfather 2 L'Armee Des Ombres Lawrence of Arabia Le Conseguenze Dell'amore La Dolce Vita Memento Mulholland Drive North by Northwest Nosferatu, eine Symphonie des Grauens Notorious Oldboy Rear Window Shichinin no samurai Singin' in the Rain Sunset Boulevard The General The Man Who Shot Liberty Valance The Third Man Vertigo
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Apocalypse Now Redux Star Wars The Godfather Lord of the Rings Seven Fight Club Lawrence of Arabia Heat The Insider Citizen Kane Blade Runner Raiders of the Lost Ark Schindler's List Once Upon A Time in the West Good, Bad, Ugly Toy Story Lost Highway The English Patient The Shining Paths of Glory Sunset Blvd. The Third Man Vertigo Alien Aliens Chinatown Terminator 2 The Prestige Twelve Monkeys The Big Lebowski
#61 Skeloboy 16 år siden
12 Angry Men
Aliens
Bad Boys(1982)
Blade Runner
Blood In, Blood Out
Borte Med Blæsten
Chihiro og Heksene
Children of Men
Crash(2004)
Donnie Darko
Forår, Sommer, Efterår, Vinter…Forår
Grave of The Fireflies
Hero
House of Sand And Fog
Little Miss Sunshine
Livet er Smukt
Lonesome Dove mini-serie
Lord Of The Rings trilogi
Magnolia
Mr. Smith Goes To Washington
Mulholland Drive
On The Waterfront
Once Upon A Time In America
Once Upon A Time In The West
Pans Labyrint
Raging Bull
Requiem For A Dream
The Elephant Man
The Godfather
The Godfather 2
Og jeg var egentlig lidt med i den afstemning om de bedste film, men glemte det lidt:)
#62 filmz-Whitetrash 16 år siden
#63 BN 16 år siden
#64 fubar 16 år siden
The Godfather ´1-3
Alien
Runaway Train
Rain Man
Goodfellas
Schindlers Liste
Pulp Fiction
Heat
Braveheart
Saving Private Ryan
Blade - The Daywalker
Fight Club
The Matrix (naturligvis KUN den første)
Blinkende Lygter
Hero
First Blood
Hva' så, Gilbert Grape?
Raging Bull
Scarface
Jurassic Park
12 Monkeys
True Romance
Ringenes Herre - Eventyret om ringen
Løvernes Konge
Jackass: The Movie
Predator
L.A. Confidential
Blood in, Blood out
Band of Brothers
#65 Åkepool 16 år siden
The Godfather (1972)
The Exorcist (1973)
The Godfather: Part II (1974)
Gøgereden (1975)
Jaws (1975)
The Omen (1976)
Close encounters of the third kind (1977)
Star wars (1977)
The Empire strikes back (1980)
Højt at flyve (1980)
Raiders of the lost ark (1981)
Blade runner (1982)
Scarface (1983)
Once upon a time in America (1984)
The Terminator (1984)
Back to the future (1985)
Aliens (1986)
De uovervindelige (1987)
The Naked gun (1988)
The Abyss (1989)
Fars fede juleferie (1989)
Fletch lives (1989)
Terminator 2 - Judgment day (1991)
What's eating Gilbert Grape (1993)
The Shawshank redemption (1994)
True lies (1994)
Se7en (1995)
American history X (1998)
The Matrix (1999)
Gladiator (2000)
Fandme en lækker liste, men jeg kunne sagtens, ligesom flere andre her, sikkert skifte ud på mellem 5 og 15 pladser, hvis jeg blev spurgt om 2 uger. Møgsvært at skille de sidste 15 - 20 film fra :(
#66 filmz-DocDoom 16 år siden
#67 Åkepool 16 år siden
#68 filmz-Bruce 16 år siden
A Matter of Life and Death
Alien
Anatomy of a Murder
Blade Runner
Brief Encounter
Casablanca
Cercle Rouge
City Lights
Der Untergang