Skriv et indlæg med din personlige Top 15-liste over skuespillere + din personlige Top 15-liste over skuespillerinder. Altså to forskellige lister i samme indlæg. (Og bare skriv dem i tilfældig rækkefølge.)
Sidste frist for tilføjelsen af dine egne Top 15-lister er fredag den 29. februar 2008.
Derefter tæller jeg stemmerne sammen, ud fra den simple regel, at hver gang en skuespiller og skuespillerinde er nævnt på en brugers to lister, får vedkommende 1 stemme. Når alle stemmer er optalt, laver jeg et indlæg der viser resultatet i form af de to Top 15-lister over brugernes yndlings-skuespillere og -skuespillerinder.
Skuespillere: Michael Caine Derek Jacobi James Stewart Peter Sellers Richard Burton Bruno Ganz Peter Stormare Marlon Brando Anthony Quinn Christian Bale Orson Welles Robert De Niro Ian McKellen Peter O'Toole Wiliam Hurt
Skuespillerinder: Barbara Stanwyck Gloria Swanson Vanessa Redgrave Cate Blanchett Judi Dench Frances McDormand Helen Mirren Julianne Moore Laura Linney Monica Belluci Kate Winslet Greta Garbo Kim Novak Angela Lansbury Charlize Theron
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Skuespillere: Robert De Niro Klaus Kinski Marlon Brando Toshirô Mifune Marcello Mastroianni James Stewart Jack Nicholson Al Pacino Orson Welles Charlie Chaplin Max von Sydow Takashi Shimura Henry Fonda Michael Caine Humphrey Bogart
Skuespillerinder: Maria Falconetti Ellen Burstyn Julianne Moore Emily Watson Gena Rowlands Elizabeth Taylor Debra Winger Monica Vitti Charlize Theron Bibi Andersson Laura Linney Barbara Stanwyck Laura Dern Vivien Leigh Emmanuelle Riva
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Al Pacino Denzel Washington Anthony Hopkins Robert de Niro Edward Norton Sean Connery Russell Crowe Daniel Day-Lewis Brad Pitt Morgan Freeman Tim Robbins Tom Hanks Leonardo DiCaprio Jack Nicholson Dustin Hoffman
Skuespillerinder:
Jodie Foster Helen Mirren Julianne Moore Meg Ryan Julia Roberts Reese Witherspoon Nicole Kidman Hillary Swank Kate Winslet Kirsten Dunst Katharine Hepburn Hally Berry Meryl Streep Jennifer Connelly Cate Blanchett
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
Male Arnold Schzarzenegger Michael Biehn Bill Paxton Robert Patrick David Duchovny Johnny Depp Heath Ledger Bruce Campbell Bruce Wilis Kurt Russel Sam Neill Keifer Sutherland Lance Henriksen Terry O'Quinn Hugo Weaving
Female Sigourney Weaver Linda Hamilton Carrie Ann-Moss Jenette Goldstein Gillian Anderson Rachel Weisz Uma Thurman Thandie Newton Jennifer Connely Reiko Aylesworth Julian Moore Monica Belluci Famke Janssen Reese Witherspoon¨ Maggie Gyllenhaal
Mænd: Klaus Kinski Lon Chaney Emil Jannings Tom Cruise Michel Simon Toshiro Mifune Henry Fonda Marlon Brando Cary Grant Orson Welles Andy Lau Alec Guinness Jean Gabin Alain Delon Willem Dafoe
Kvinder: Shelley Winters Katharine Hepburn Meryl Streep Lillian Gish Ellen Paige Julie Christie Nicole Kidman Ingrid Bergman Gloria Swanson Ellen Burstyn Asta Nielsen Sigourney Weaver Maggie Smith Claudia Cardinale Elisabeth Talyor
Clint Eastwood Edward Norton Tom Hanks Russell Crowe Christian Bale Al Pacino Robert De Niro Marlon Brando Morgan Freeman Jack Nicholson Kevin Spacey Harrison Ford Guy Pearce Brad Pitt Tom Cruise
Kvinder
Jennifer Connelly Kim Basinger Charlize Theron Kate Winslet Nicole Kidman Gwyneth Paltrow Julia Roberts Halle Berry Michelle Monaghan Keira Knightley Sandra Bullock Natalie Portman Hilary Swank Cate Blanchett Scarlett Johansson
Al Pacino Robert de Niro Harrison Ford Jack Nicholson Gary Oldman Anthony Hopkins Brad Pitt Sean Connery Steve Buscemi Jean Reno Bruce Willis Willem Dafoe Matt Damon Clint Eastwood Johnny Depp
Kvinder
Jeg ved godt, at det er mandschauvinistisk, men kvinder i film interesserer mig sjældent og gør sjældent indtryk* som andet end fyld. Derfor; hvis det havde været en top 30, så havde der måske været 3 kvinder på min liste. Jeg kan simpelthen ikke komme i tanker om nogen, der virkelig brænder igennem. Jeg kan selvfølgelig kopiere fra nogle af de andress lister, men det er jo lidt forceret. Jeg tænker.
(* med mindre de optræder på Kanal Kbh. efter kl. 24 i weekenden)
#1 BN 17 år siden
Sidste frist for tilføjelsen af dine egne Top 15-lister er fredag den 29. februar 2008.
Derefter tæller jeg stemmerne sammen, ud fra den simple regel, at hver gang en skuespiller og skuespillerinde er nævnt på en brugers to lister, får vedkommende 1 stemme. Når alle stemmer er optalt, laver jeg et indlæg der viser resultatet i form af de to Top 15-lister over brugernes yndlings-skuespillere og -skuespillerinder.
#2 sluppermand 17 år siden
Michael Caine
Derek Jacobi
James Stewart
Peter Sellers
Richard Burton
Bruno Ganz
Peter Stormare
Marlon Brando
Anthony Quinn
Christian Bale
Orson Welles
Robert De Niro
Ian McKellen
Peter O'Toole
Wiliam Hurt
Skuespillerinder:
Barbara Stanwyck
Gloria Swanson
Vanessa Redgrave
Cate Blanchett
Judi Dench
Frances McDormand
Helen Mirren
Julianne Moore
Laura Linney
Monica Belluci
Kate Winslet
Greta Garbo
Kim Novak
Angela Lansbury
Charlize Theron
#3 Benway 17 år siden
Robert De Niro
Klaus Kinski
Marlon Brando
Toshirô Mifune
Marcello Mastroianni
James Stewart
Jack Nicholson
Al Pacino
Orson Welles
Charlie Chaplin
Max von Sydow
Takashi Shimura
Henry Fonda
Michael Caine
Humphrey Bogart
Skuespillerinder:
Maria Falconetti
Ellen Burstyn
Julianne Moore
Emily Watson
Gena Rowlands
Elizabeth Taylor
Debra Winger
Monica Vitti
Charlize Theron
Bibi Andersson
Laura Linney
Barbara Stanwyck
Laura Dern
Vivien Leigh
Emmanuelle Riva
#4 filmz-Munk 17 år siden
Al Pacino
Denzel Washington
Anthony Hopkins
Robert de Niro
Edward Norton
Sean Connery
Russell Crowe
Daniel Day-Lewis
Brad Pitt
Morgan Freeman
Tim Robbins
Tom Hanks
Leonardo DiCaprio
Jack Nicholson
Dustin Hoffman
Skuespillerinder:
Jodie Foster
Helen Mirren
Julianne Moore
Meg Ryan
Julia Roberts
Reese Witherspoon
Nicole Kidman
Hillary Swank
Kate Winslet
Kirsten Dunst
Katharine Hepburn
Hally Berry
Meryl Streep
Jennifer Connelly
Cate Blanchett
- Steve Carell
#5 Bohemian 17 år siden
Arnold Schzarzenegger
Michael Biehn
Bill Paxton
Robert Patrick
David Duchovny
Johnny Depp
Heath Ledger
Bruce Campbell
Bruce Wilis
Kurt Russel
Sam Neill
Keifer Sutherland
Lance Henriksen
Terry O'Quinn
Hugo Weaving
Female
Sigourney Weaver
Linda Hamilton
Carrie Ann-Moss
Jenette Goldstein
Gillian Anderson
Rachel Weisz
Uma Thurman
Thandie Newton
Jennifer Connely
Reiko Aylesworth
Julian Moore
Monica Belluci
Famke Janssen
Reese Witherspoon¨
Maggie Gyllenhaal
#6 Åkepool 17 år siden
#7 dolphinfriendly 17 år siden
Klaus Kinski
Lon Chaney
Emil Jannings
Tom Cruise
Michel Simon
Toshiro Mifune
Henry Fonda
Marlon Brando
Cary Grant
Orson Welles
Andy Lau
Alec Guinness
Jean Gabin
Alain Delon
Willem Dafoe
Kvinder:
Shelley Winters
Katharine Hepburn
Meryl Streep
Lillian Gish
Ellen Paige
Julie Christie
Nicole Kidman
Ingrid Bergman
Gloria Swanson
Ellen Burstyn
Asta Nielsen
Sigourney Weaver
Maggie Smith
Claudia Cardinale
Elisabeth Talyor
#8 filmz-Is 17 år siden
Clint Eastwood
Edward Norton
Tom Hanks
Russell Crowe
Christian Bale
Al Pacino
Robert De Niro
Marlon Brando
Morgan Freeman
Jack Nicholson
Kevin Spacey
Harrison Ford
Guy Pearce
Brad Pitt
Tom Cruise
Kvinder
Jennifer Connelly
Kim Basinger
Charlize Theron
Kate Winslet
Nicole Kidman
Gwyneth Paltrow
Julia Roberts
Halle Berry
Michelle Monaghan
Keira Knightley
Sandra Bullock
Natalie Portman
Hilary Swank
Cate Blanchett
Scarlett Johansson
#9 filmz-DocDoom 17 år siden
Al Pacino
Robert de Niro
Harrison Ford
Jack Nicholson
Gary Oldman
Anthony Hopkins
Brad Pitt
Sean Connery
Steve Buscemi
Jean Reno
Bruce Willis
Willem Dafoe
Matt Damon
Clint Eastwood
Johnny Depp
Kvinder
Jeg ved godt, at det er mandschauvinistisk, men kvinder i film interesserer mig sjældent og gør sjældent indtryk* som andet end fyld. Derfor; hvis det havde været en top 30, så havde der måske været 3 kvinder på min liste. Jeg kan simpelthen ikke komme i tanker om nogen, der virkelig brænder igennem. Jeg kan selvfølgelig kopiere fra nogle af de andress lister, men det er jo lidt forceret. Jeg tænker.
(* med mindre de optræder på Kanal Kbh. efter kl. 24 i weekenden)
#10 filmz-DocDoom 17 år siden
Cate Blanchett
Frances McDormand
Nicole Kidman
Jennifer Connelly
Scarlett Johansson
Sigourney Weaver
Hally Berry
Julia Roberts
Jeg kan simplthen ikke komme på andre end disse, som jeg stjal fra andre. Hvis jeg SKAL poste 15, så kan jeg ikke deltage.
Hilsen Chauvinisten :-)