Både x-men3 og king kong (2005 udgaven af P.J.) var dyrere svjh, men budgetterne for de tre film ligger vist ret tæt på hinanden så er ikke helt sikker (og deres tal er jo svjv ikke offentlige så det er gætværk man må ty til). Mine bud er selvfølgelig ikke medregnet indflation, hvis man gør det vil mine bud være Titanic eller Waterworld.
Forbes har en liste over de dyreste film der er blevet lavet, hvor inflation er medregnet, og her topper Cleopatra, denne liste er dog sidst opdateret d. 12. 09. 2005, så i forhold til Superman Returns kan den ikke bruges til så meget.
Hvis man ikke medregner inflation mener The Numbers at Superman Returns indtil videre har haft det største budget men, at det vil bliver overgået af Spiderman 3. Det er dog svært at sige præcis om budgettet, som The Numbers nævner, er korrekt. Der vil altid være en vis usikkerhed omkring hvor meget budgettet præcist har været. Nogle mener også, at budgettet "kun" har været på 200 mio.
Jeg vil dog stadig mene, at Cleopatra er den dyreste, og indtil der kommer en ny liste, formentlig til efteråret, er det stadig mit bud på den dyreste film.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Forbes' liste er ret interessant. Man skal dog lægge mærke til, at bortset fra Cleopatra og den originale Superman, så er alle andre film af nyere dato. Det er temmeligt sandsynligt, at der er flere ældre epics, der kunne gøre sig gældende på listen. Men som altid er det gætteværk, fordi budgetterne ikke er tilgængelige.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Jeg har i øvrigt lige været triviaen for Cleopatra igennem på IMDB, og det er interessant læsning for alle der vil vide noget om de gode gamle dage i Hollywood, og mit gæt er også at den film havde en del af skylden for at forholdende senere ændrede sig.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#1 Juhler 19 år siden
Har en ven der mener at det er Superman Returns, men det mener jeg bestemt ikke det er.
#2 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden
#3 chandler75 19 år siden
Ifølge IMDb har "Superman Returns" dog et budget på hele $260 mio.
#4 filmz-jonasgr 19 år siden
Hvis man ikke medregner inflation mener The Numbers at Superman Returns indtil videre har haft det største budget men, at det vil bliver overgået af Spiderman 3. Det er dog svært at sige præcis om budgettet, som The Numbers nævner, er korrekt. Der vil altid være en vis usikkerhed omkring hvor meget budgettet præcist har været. Nogle mener også, at budgettet "kun" har været på 200 mio.
Jeg vil dog stadig mene, at Cleopatra er den dyreste, og indtil der kommer en ny liste, formentlig til efteråret, er det stadig mit bud på den dyreste film.
'Cause I'm evil"
#5 filmz-jonasgr 19 år siden
'Cause I'm evil"
#6 filmz-Le Samouraï 19 år siden
#7 gi-jones 19 år siden
#8 filmz-Bruce 19 år siden