Gravatar

#1 filmz-malteba 20 år siden

Jeg står og skal bruge nogle hollywood-film som foregår under vietnamkrigen til 3.g's-opgave. Jeg kender selvfølgelig nogle, men nok ikke alle, så hvis I har set en vietnamfilm som kan anbefales må I meget gerne besvare tråden...

På forhånd tak, Malte Bülow
Gravatar

#2 Patriarch 20 år siden

oK..... her er de oplagte. Udover havd de siger om Vietnam, er de også hyldet som fantastiske film.

Full Metal Jacket
Apocalypse Now
Platoon

Og så et par film om vietnamkrigens konsekvenser. Altså film med en anden vinkel end selve krigen

Born on the 4th of July
Nixon
First Blood
Heaven and Earth
evt. Jacobs Ladder

Og så en der måske kunne være interessant, afhængig af hvad din opgave hander om: 'The Green Berets' med John Wayne. Propaganda film med støtte fra US. Army (modsat de første 3 jeg nævner)

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 MadMartigan 20 år siden

I'm your huckleberry...
Gravatar

#4 azathoth 20 år siden

Ikke at forglemme "Casualties of War"
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#5 Æsop9000 20 år siden

Slet ikke at forglemme deer hunter
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#6 chandler75 20 år siden

"Hamburger Hill" er også en udmærket Vietnam-film, der lidt mere end de andre fokuserer på de sorte amerikanske soldaters indstilling til krigen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 filmz-Bruce 20 år siden

The Quiet American.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 Outbound Sith 20 år siden

"We Were Soldiers"

Meget undervurderet film IMHO.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#9 thebigzzz 20 år siden

Goodmorning, Vietnam, er også ret interessant.
Gravatar

#10 Bates 20 år siden

Der er også Jacob's Ladder - Fiction, men den gir nok et meget godt billede af hvordan mange soldater havde det når de kom hjem fra vietnamkrigen.

Skriv ny kommentar: