#09: Det lyder da rigtig godt. Pøj pøj med det hele, og føl dig velkommen til at skrive herinde, når du har fået nogle indtryk. Hørte den selv på et par VA Strauss med en Clearaudio vinyl spændt foran, og syntes personligt den var flaskehalsen. Jeg har dog heller aldrig rigtig brudt mig så meget om rør, så den startede ikke med så mange chancer.
#10: Demo-modeller fra Hifiklubben faktisk. De solgte hele sættet for 15.000, hvilket var en fin besparelse i forhold til Interceptor. Og så var det jo spillet til :).
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#12: Det gør de heller ikke. Men læste på nettet et sted, at de havde et enkelt sæt til at stå i butikken i Sønderborg, så måtte rejse lidt for det. :)
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
#14 Ja da! Det spiller dejligt. Det ærgrer mig dog en lille smule, at jeg har skiftet hele anlægget på en gang, for det er svært at bedømme præcis, hvilket komponent, der gør hvad for lyden. Dog kører jeg både balanceret og ubalanceret fra forstærkeren, så der er da lidt nuancer at lege med :o)
Generelt vil jeg sige, at lydbilledet er langt mere opløst, end det var med mit gamle anlæg. Især frekvenserne fra den dybe mellemtone og nedefter er utroligt veldefineret. Det er f.eks. meget lettere at identificere og følge en basgang.
Toppen er dejlig crisp, men jeg kunne godt tænke mig (forsøgsvis) at høre forstærkeren sammen med en cd-afspiller, der ikke har rør i udgangstrinnet. Det kunne jo være, at alle de rør faktisk gør lyden lidt for blød, men det er dog ikke noget, jeg kan høre uden at have noget at sammenligne med direkte.
Så, ja, jeg har fået det til at spille. Nu mangler højttalerkablerne lige et par timers spilletid, før det bliver rigtig godt.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Hmm, det kommer jo an på, hvad man mener med menneskelig, men hvis du bare godt kunne tænke dig at prøve, hvad sådan en kan præstere, så prøv hos www.ornec.com
Det er et engelsk firma, der sælger kinesisk hi-fi, og en del af det skulle være rigtig godt (især til prisen!). Prøv f.eks. Meixing MingDa.
Ellers kan den slags også findes brugt på www.hifi4all.dk (Køb/Salg/Bytte)
Nu tænker jeg mere på hvor man kan høre sådan en frækkert. Jeg har en idé om hvordan den lyder fordi jeg har hørt guitarspil på en rørforstærker, men hvordan et helt band lyder på sådan en, kunne jo sagtens være helt anderledes end jeg forestiller mig. :)
#18 Oho ... Det ved jeg faktisk ikke. Prøv evt. hos KT Radio eller ... den der ligger på Østerbrogade tæt på Casablanca Records (jeg har glemt, hvad den hedder).
#11 Morbid 19 år siden
#10: Demo-modeller fra Hifiklubben faktisk. De solgte hele sættet for 15.000, hvilket var en fin besparelse i forhold til Interceptor. Og så var det jo spillet til :).
#12 filmz-yoshimura 19 år siden
#13 Morbid 19 år siden
#14 Morbid 19 år siden
#15 filmz-yoshimura 19 år siden
Generelt vil jeg sige, at lydbilledet er langt mere opløst, end det var med mit gamle anlæg. Især frekvenserne fra den dybe mellemtone og nedefter er utroligt veldefineret. Det er f.eks. meget lettere at identificere og følge en basgang.
Toppen er dejlig crisp, men jeg kunne godt tænke mig (forsøgsvis) at høre forstærkeren sammen med en cd-afspiller, der ikke har rør i udgangstrinnet. Det kunne jo være, at alle de rør faktisk gør lyden lidt for blød, men det er dog ikke noget, jeg kan høre uden at have noget at sammenligne med direkte.
Så, ja, jeg har fået det til at spille. Nu mangler højttalerkablerne lige et par timers spilletid, før det bliver rigtig godt.
#16 filmz-Kadann 19 år siden
#17 filmz-yoshimura 19 år siden
Det er et engelsk firma, der sælger kinesisk hi-fi, og en del af det skulle være rigtig godt (især til prisen!). Prøv f.eks. Meixing MingDa.
Ellers kan den slags også findes brugt på www.hifi4all.dk (Køb/Salg/Bytte)
#18 filmz-Kadann 19 år siden
Nu tænker jeg mere på hvor man kan høre sådan en frækkert. Jeg har en idé om hvordan den lyder fordi jeg har hørt guitarspil på en rørforstærker, men hvordan et helt band lyder på sådan en, kunne jo sagtens være helt anderledes end jeg forestiller mig. :)
#19 filmz-yoshimura 19 år siden
#20 filmz-Kadann 19 år siden
Aight, jeg må ud og lede. Det frister mig lidt at høre sådan en sag.. og så er de jo ekstremt frække at se på, hvis rørene er synlige. :D