Gravatar

#11 Skeloboy 17 år siden

Cinematografiske flotte film. Det behøver ikke nødvendigvis være storfilm, faktisk må det helst gerne være små, fede arthouse film.

Men ellers er der en masse gode forslag her, de fleste har jeg set(og især Hero, Pans Labyrinth og La Cité des Enfants Perdus ville jeg også nævne i sådan en tråd), men en del har jeg ikke. Le Grande Bleu står også på ønskelisten.

#6...Har aldrig set en Herzog film, men han er nok den næste jeg skal i gang med, og Hiroshima Mon Amour er også af og til blevet nævnt herinde. Og har lige tjekket de fleste af de film du nævner...de er alle røget på indkøbslisten. Hvisken og Råb er suveræn

Tak for inputs, det er altid rart med noget inspiration:)
Gravatar

#12 Skeloboy 17 år siden

Så er Stalker, Days of Heaven og Hiroshima Mon Amour bestilt:)
Gravatar

#13 filmz-JuuL 17 år siden

Cashback har sine øjeblikke, rent visuelt
Gravatar

#14 Benway 17 år siden

#12 God fornøjelse. :) Håber du bliver glad for dem. Det er IMO nogle fantastiske film.

Jeg glemte at nævne Wim Wenders "Himlen over Berlin" (Wings of Desire). Den er også afsindigt flot.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#15 rubkick 17 år siden

Nu er det sikkert meget individuelt, hvad man mener med visuelt smukke film. Jeg synes fx at nogle af Greenaways film er visuelt smukke, selv om mange synes, de er "grimme" at se på. Tilsvarende med Dogville, som jeg finder ufattelig smuk, og Tries Medea. Men her er nogle titler, hvor der nok hersker mere almen enighed om deres visuelle skønhed:

Respiro
Identificazione di una donna
Picnic at Hanging Rock
Walkabout
Father and Son
Mother and Son
Elvira Madigan

Og en lille sort-hvid perle som et eksempel på, at man ikke behøver udstrakter landskaber og guldaldermaleri-lignende billeder for at opnå flot cinematografi. Et kunstigt studio-miljø kan også være med, da vi får nærbilleder af Ingrid Bergman og Grant, som ikke er set flottere:
Notorious

Honorable mention in b/w:
Gertrud
Sult
Gravatar

#16 filmz-Narniabæver 17 år siden

Baraka
Chronos
The Fountain
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#17 Patriarch 17 år siden

Udover nævnte vil jeg sige Unbreakable :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#18 rubkick 17 år siden

En række westerns er også visuelt smukke, ikke mindst Leones spaghetti Once Upon a Time in the West.
Gravatar

#19 PredatorX 17 år siden

Delicatessen
The Last of the Mohicans (Især den sidste del)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#20 lyspunkt 17 år siden

"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus

Skriv ny kommentar: