Enig, men har lige netop set den i denne uge. Den japanske Ultimate Edition med DTS og det hele. Det var godt nok en skuffelse. Lortetransfer. 4/10. Hvis den nogensinde restaureres til HD, så er jeg der.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Genså den på HD-DVD forleden og der kan ikke herske tvivl om at det er fotografi af høj klasse. Det er dog ikke specielt behagelige billeder, som ellers er hvad der præger de øvrige forslag.
Tilbage i den lidt mere flotte afdeling: - OldBoy - Unbreakable er blevet nævnt, men jeg vil mene alt af Shyamalan er nævneværdigt i denne sammenhæng. - P.T. Andersons film Magnolia og Boogie Nights. - A Tale of Two Sisters - Sleepy Hollow (supplér evt. med flere Tim Burton film) - Fear X - længe siden jeg har set den, men mindes at billedsiden er flot. - Se7en, The Game (supplér evt. med flere Fincher film)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Wong Kar Wai: Chungking Express, Fallen Angels, In The Mood For Love og 2046.
Zhang Yimou: Raise the Red Lantern og House of Flying Daggers (har ikke set Hero endnu, men den er efter hvad jeg har hørt på højde med Flying Daggers).
Park Chan-wook: Sympathy for Mr. Vengeance, Oldboy og Sympathy for Lady Vengeance
Jean-Pierre Jeunet: Delicatessen, Amélie og A Very Long Engagement.
Lars von Trier: The Element of Crime og Europa. Om man kan lide æstetikken i hans senere film, er nok meget individuelt.
Jeg elsker også Almodovars og Kieslowskis visuelle stil.
#21 Patriarch 17 år siden
#22 filmz-Bruce 17 år siden
Un long dimanche de fiançailles
The Searchers
#23 Wrangque 17 år siden
Fra den samme instruktør og cinematographer som Amélie. RIGTIG flot og desuden en rigtig god film.
Også Big Fish. Om man er til hans stil eller ej, så er mange af Burton's film utroligt flotte.
#24 davenport 17 år siden
Der er de mest sørgelige billeder af trøstesløst landskab, hvidt med en enkel fugl der er faret vild. Smukt arbejde af Roger Deakins.
#25 fubar 17 år siden
Jeg kan også nævne to af mine personlige favoritter, "Runaway Train" og "Open Range". Begge indeholder smukke billeder af storslået Amerikansk natur.
#26 Spanner 17 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#27 filmz-Bruce 17 år siden
Enig, men har lige netop set den i denne uge. Den japanske Ultimate Edition med DTS og det hele. Det var godt nok en skuffelse. Lortetransfer. 4/10. Hvis den nogensinde restaureres til HD, så er jeg der.
#28 MuManden 17 år siden
American Beauty
Road to Perdition
Jarhead
#29 El vez 17 år siden
- Children of Men
Genså den på HD-DVD forleden og der kan ikke herske tvivl om at det er fotografi af høj klasse. Det er dog ikke specielt behagelige billeder, som ellers er hvad der præger de øvrige forslag.
Tilbage i den lidt mere flotte afdeling:
- OldBoy
- Unbreakable er blevet nævnt, men jeg vil mene alt af Shyamalan er nævneværdigt i denne sammenhæng.
- P.T. Andersons film Magnolia og Boogie Nights.
- A Tale of Two Sisters
- Sleepy Hollow (supplér evt. med flere Tim Burton film)
- Fear X - længe siden jeg har set den, men mindes at billedsiden er flot.
- Se7en, The Game (supplér evt. med flere Fincher film)
#30 filmz-ataris 17 år siden
Zhang Yimou: Raise the Red Lantern og House of Flying Daggers (har ikke set Hero endnu, men den er efter hvad jeg har hørt på højde med Flying Daggers).
Park Chan-wook: Sympathy for Mr. Vengeance, Oldboy og Sympathy for Lady Vengeance
Jean-Pierre Jeunet: Delicatessen, Amélie og A Very Long Engagement.
Lars von Trier: The Element of Crime og Europa. Om man kan lide æstetikken i hans senere film, er nok meget individuelt.
Jeg elsker også Almodovars og Kieslowskis visuelle stil.