Så vidt jeg ved, tager det laaaaaaang tid at få en arbejdstilladelse (måneder), selv hvis man har et firma, der voucher for en. Det er bestemt ikke nemt, hvis man (eller ens arbejdsgiver) ikke har de rette forbindelser.
Jeg har en kollega, hvis kæreste arbejdede for Lego og skulle derover for at arbejde hos en af Legos samarbejdspartnere (spiludvikler), og det var lige ved at gå i vasken, da Lego/den amerikanske samarbejdspartner efter et halvt år stadig ikke havde skaffet ham en arbejdstilladelse. Ved ikke, hvordan de kringlede den, men han er da "over there" endnu, så det kan lade sig gøre. Men nemt er det ikke.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
# 10 Et andet problem er at den amerikanske arbejdsgiver skal betale et gebyr og der skal foretages en masse arbejde før det hele kan falde på plads, men dog kan det være at Corgan kan komme under reglerne for journalister/mediefolk som har det noget nemmere.
Jeg har bedt en af mine venner på den Amerikanske Ambasade om at kigge på sagen, og skal mødes med Corgan i næste uge, så kan det være min ven har svar der.
Uhh... nice! Mange tak. De har først telefontid imorgen, så jeg havde tænkt på at kontakte ambassaden der... men det kan være jeg hellere skal vente til du har ørt fra din ven, og til vi har snakket sammen?
#11 filmz-yoshimura 16 år siden
Jeg har en kollega, hvis kæreste arbejdede for Lego og skulle derover for at arbejde hos en af Legos samarbejdspartnere (spiludvikler), og det var lige ved at gå i vasken, da Lego/den amerikanske samarbejdspartner efter et halvt år stadig ikke havde skaffet ham en arbejdstilladelse. Ved ikke, hvordan de kringlede den, men han er da "over there" endnu, så det kan lade sig gøre. Men nemt er det ikke.
#12 Takfornu 16 år siden
Jeg har bedt en af mine venner på den Amerikanske Ambasade om at kigge på sagen, og skal mødes med Corgan i næste uge, så kan det være min ven har svar der.
#13 Corgan 16 år siden
Uhh... nice! Mange tak.
De har først telefontid imorgen, så jeg havde tænkt på at kontakte ambassaden der... men det kan være jeg hellere skal vente til du har ørt fra din ven, og til vi har snakket sammen?
#14 davenport 16 år siden
Det bliver jo spændende at følge.
#15 Takfornu 16 år siden
#16 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#17 Takfornu 16 år siden
#18 elwood 16 år siden
ja det må være pæn træls ik så'en ligé og ku se sin familie, når man vil.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"