Og vi fortsætter :-) Har godt nok også haft det lidt småhårdt de sidste par dage uden noget bold at se på. Og er jeg den eneste, som er ved at være lidt træt af, at de det seneste år altid har vist de samme kedsommelige VM-højdepunkter på EuroSport KONSTANT? Nå, anyway... jeg tror vinderen af Tyskland-Argentina samtidigt bliver vinderen af VM. Kan godt forestille mig at Tyskland går videre efter en hektisk straffesparkskonkurrence. Og så skal Italien sgu nok desværre også klare skærene over for et kedeligt ukrainsk mandskab. 3-0 til Italien. Måske 3-1 hvis Shevchenko er i humør til det, han kender jo trods alt italienerne ret godt...
Jeg tror at Ukraine vinder over Italien. Jeg ved ikke rigtigt hvorfor, men det er bare en gut-feeling. Til gengæld er jeg ret sikker på at kampen bliver dødkedelig. Argentina - Tyskland er til gengæld helt åben og meget interessant.
personligt håber jeg på at argentina smadrer tyskerne - ingen kan lide en tysker *ss* men skulle ikke undre mig hvis tyskland vinder på held som de plejer :)
satser 5 virtuelle kroner på 2-3 i argentinas favør
tror faktisk også at ukraine "overrasker" og slår italien.
for mig er det lidt skulle vælge imellem pest eller kolera når det handler Tyskland - argentina. Men jeg tror jeg vil vælge Tyskland. Den ene grund er, at det vil give mig ret i mine tidligere udsagn, mens den anden, og lidt dårligere grund, er at jeg endnu ikke er kommet mig over at deres fodboldgud Maradonna skal bruge hånden når han skal score og at den argentinske befolkning værdsætter det. Det burde vel heller ikke være nødvendigt at bruge hånden, eftersom manden var fremragende til at bruge fødderne.
Jeg ved godt det sidste argument er dårligt, men man skal jo have en undskyld for at holde med et af holdene.
Hvis tyskerne skal ud fordi de startede 2. verdenskrig, tror du så at de andre lande ønskede at Danmark ikke kom med til VM fordi vi i langt tilbage i tiden besatte hele nordeuropa?
Men i så fald er det let at si de fire kvartfinalister fra, som ikke skal videre i turneringen:
Tyskland: 2. Verdenskrig/nazismen
England: stor besættelsesmagt, som har siddet på 25% af den del af verden, som man på det tidspunkt viste eksisterede.
Italien: Facismen, var også bad guy under 2. Verdenskrig.
Tyskland skal stadigvæk ud. Imperialisme kan være godt nok. Kommunisme kan også være fint.
Ja Argentina har altid forholdt sig neutralt i store spørgsmål som den kolde krig og verdenskrigene. Og dermed blev de regnet som værende imod USA. Man kan så sige, at Argentina efter 2. verdenskrig blev hjemsted for mange nazister. Og nogle mener endda, at Hitler flygtede dertil.
Napoleonskrigene behøver vel heller ikke altid, at være forbundet med noget negativt. Det er ikke alle krige der behøver at være negativt, nogle gange er der behøv for at få ryddet lidt op i de brodne kar.
Men alt i alt så skal Tyskland ud. Og England må også godt ryge i morgen.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#1 The Insider 19 år siden
#2 davenport 19 år siden
#3 pulse83 19 år siden
#4 filmz-Kadann 19 år siden
http://www.flickr.com/photos/pezmundial/sets/72157...
#5 filmz-grev_michal 19 år siden
satser 5 virtuelle kroner på 2-3 i argentinas favør
tror faktisk også at ukraine "overrasker" og slår italien.
satser 10 virtuelle kroner på 0-1 til ukraine
Bliver ihvertfald spændene :D
#6 Verbal 19 år siden
Jeg ved godt det sidste argument er dårligt, men man skal jo have en undskyld for at holde med et af holdene.
#7 filmz-jonasgr 19 år siden
'Cause I'm evil"
#8 Verbal 19 år siden
Men i så fald er det let at si de fire kvartfinalister fra, som ikke skal videre i turneringen:
Tyskland:
2. Verdenskrig/nazismen
England: stor besættelsesmagt, som har siddet på 25% af den del af verden, som man på det tidspunkt viste eksisterede.
Italien: Facismen, var også bad guy under 2. Verdenskrig.
Frankrig:
Napoleonskrigen
#9 filmz-Bruce 19 år siden
Ukraine: Del af USSR, som har kostet et 2 cifret antal uskyldige mennesker livet.
Argentina: Dødspatruljer og sympati med nazisterne.
BRASILIEN!!!!!
PS:
Hvem lagde grundlaget for, at Tyskland blev modtagelig for nazismen?
#10 filmz-jonasgr 19 år siden
Ja Argentina har altid forholdt sig neutralt i store spørgsmål som den kolde krig og verdenskrigene. Og dermed blev de regnet som værende imod USA.
Man kan så sige, at Argentina efter 2. verdenskrig blev hjemsted for mange nazister. Og nogle mener endda, at Hitler flygtede dertil.
Napoleonskrigene behøver vel heller ikke altid, at være forbundet med noget negativt. Det er ikke alle krige der behøver at være negativt, nogle gange er der behøv for at få ryddet lidt op i de brodne kar.
Men alt i alt så skal Tyskland ud. Og England må også godt ryge i morgen.
'Cause I'm evil"