Har selv boet i Aalborg de sidste 2 år og har aldrig selv været udsat for noget. Men den ekstreme vold er tiltagende heroppe, f.eks blev en 48 årig mand stukket/tævet ihjel i weekenden under et røveri. Gerningsmændende var 15,17 og 23 år (!!!)og fik et par hundrede kroner ud af det.
Frederiksberg er selvsagt normalt fredeligt. De isolerede hændelser i weekenden skyldes, at noget djævleyngel fra Kbh. N/NV sætter sig ind i deres svenskindreg. bmw'er og kører til Frb. for at stikke nogen ned, hvorefter de kører "hjem" igen. Deres hjem ligger i øvrigt langt sydligere end N/NV, og de burde måske overveje et permanent besøg hjemme.
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.
Ja, man føler sig slet ikke sikker mere her på Fredelige Frederiksberg.
Men ok vi har i vores opgang bl.a. haft et overfald med døden til følge og mine sønner har også været udsat for overgreb. Politiet fortalte også at de havde kendskab til flere bander og overgreb som aldrig blev anmeldt af frygt for følgene, hvilket jeg også har fået bekræftet fra andre forældre i mine børns klasser.
Vi har boet lidt for tæt på flere af knivstikkerierne de seneste år, så min kone og jeg har ikke været så glade for at bo her.
Før gik jeg hjem fra besøg hos bl.a. Bruce, men nu tager jeg altid cyklen.
Trist for da jeg boede og kom her som lille var det ikke så slemt :-/
Jeg er oprindeligt fra Odder ved Århus og der har jeg oplevet rigtig meget ballade. For år tilbage var det primært de indfødte "bonderøve" som spillede med musklerne. Inden jeg flyttede var det byens indvandrere som for en kort stund havde overtaget terroriseringen af byens natteliv. Hvordan tingene står til nu ved jeg ikke rigtigt. Er sjældent på de kanter.
Jeg er selv en af dem der ikke kan holde min mund, hvis jeg ser eller hører noget åndsvagt eller støder på idioter der tér sig åndsvagt. Det har resulteret i at jeg selv er blevet overfaldet flere steder. Bl.a. "hjemme" i Odder, Århus, Silkeborg og i Helsingør.
Er faktisk også blevet truet flere gange af jyder efter at jeg flyttede til Nordsjælland. Især på vores sommerhusture til Vesterhavet. Specielt Ringkøbing er en by som IKKE er glade for sjællændere eller bare 'fremmede' udefra, generelt. Jeg synes det er skræmmende at en pålagt accent er nok til at folk vil slås eller provokere.
Er blevet slået ned en enkelt gang umotiveret på gaden og en enkelt gang mens jeg var på arbejde som bartender. Har en kammerat som er blevet stukket i maven med en skruetrækker af en indvandrer. Jeg forsøger virkelig at se med positive øjne på hele indvandrerdebatten men synes det er meget svært efterhånden. De indvandrere som gerne vil integrere sig og rent faktisk gør noget for det, overskygges af de som laver ballade. Jeg ser meget sjældent de gode historier. Alt for mange ødelægger det for andre.
Jeg går stort set ikke i byen mere af den simple årsag at jeg simpelthen ikke tør mere. Risikoen for at blive overfaldet, fysisk eller verbalt, er simpelthen for stor. Det er for mit vedkommende nemmere at undgå problemerne ved at gemme sig hjemme. Det synes jeg er dybt problematisk.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Det skal jo så lige nævnes, at det kun er i Tåstrupgård der er ballade og det vist er på retur.
I min del af Taastrup, er det præcis det modsatte billede. Vi har ikke engang dørtelefoner i opgangene, intet grafitti på væggene og området er generelt ret pænt - og det ligger vel 10 min. gang fra Tåstrupgård, bare på den anden side af stationen.
Jeg er en af dem, der ikke er bange for at sige, at jeg hader de fucking dadler, og at jeg ville ønske, at de var døde og begravede hver og en.
Og nej, en dadel er ikke Hr. Hassan, der passer sin kiosk; en dadel er på overførselsindkomst og der kører rundt i en svenskindregistreret BMW og skuler som en abe af folk og kun leder efter en anledning (evt. ingen anledning) til at overfalde uskyldige.
Og jajaja, jeg ved godt, at der med garanti står noget i filmz's reglement om, at man ikke må komme med sådanne udtalelser.
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.
#8 Det er langt tid siden at noget har fået mig til at grine som sætningen "Frederiksberg er faktisk blevet ret slemt". Jeg har boet hele livet på FRB, bortset fra de sidste to år hvor jeg har boet i London. De fleste af mine venner bor dog på FRB og jeg kommer jævnligt hjem. Derfor kan jeg med sindsro sige at FRB bestemt ikke er noget voldeligt sted. Jo, folk bliver stukket og slået ned ligesom i resten af hovedstadsområdet, men bestemt ikke i ligeså stort omfang. I forhold til resten af hovedstadsområdet er det da et af de mest fredeligste steder.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#21 Michael Andersen 17 år siden
#22 hey now 17 år siden
Har selv boet i Aalborg de sidste 2 år og har aldrig selv været udsat for noget. Men den ekstreme vold er tiltagende heroppe, f.eks blev en 48 årig mand stukket/tævet ihjel i weekenden under et røveri. Gerningsmændende var 15,17 og 23 år (!!!)og fik et par hundrede kroner ud af det.
#23 filmz-vassago 17 år siden
#24 filmz-Whitetrash 17 år siden
#25 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Men ok vi har i vores opgang bl.a. haft et overfald med døden til følge og mine sønner har også været udsat for overgreb. Politiet fortalte også at de havde kendskab til flere bander og overgreb som aldrig blev anmeldt af frygt for følgene, hvilket jeg også har fået bekræftet fra andre forældre i mine børns klasser.
Vi har boet lidt for tæt på flere af knivstikkerierne de seneste år, så min kone og jeg har ikke været så glade for at bo her.
Før gik jeg hjem fra besøg hos bl.a. Bruce, men nu tager jeg altid cyklen.
Trist for da jeg boede og kom her som lille var det ikke så slemt :-/
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#26 Bony 17 år siden
Jeg er selv en af dem der ikke kan holde min mund, hvis jeg ser eller hører noget åndsvagt eller støder på idioter der tér sig åndsvagt. Det har resulteret i at jeg selv er blevet overfaldet flere steder. Bl.a. "hjemme" i Odder, Århus, Silkeborg og i Helsingør.
Er faktisk også blevet truet flere gange af jyder efter at jeg flyttede til Nordsjælland. Især på vores sommerhusture til Vesterhavet. Specielt Ringkøbing er en by som IKKE er glade for sjællændere eller bare 'fremmede' udefra, generelt. Jeg synes det er skræmmende at en pålagt accent er nok til at folk vil slås eller provokere.
Er blevet slået ned en enkelt gang umotiveret på gaden og en enkelt gang mens jeg var på arbejde som bartender. Har en kammerat som er blevet stukket i maven med en skruetrækker af en indvandrer.
Jeg forsøger virkelig at se med positive øjne på hele indvandrerdebatten men synes det er meget svært efterhånden. De indvandrere som gerne vil integrere sig og rent faktisk gør noget for det, overskygges af de som laver ballade. Jeg ser meget sjældent de gode historier. Alt for mange ødelægger det for andre.
Jeg går stort set ikke i byen mere af den simple årsag at jeg simpelthen ikke tør mere. Risikoen for at blive overfaldet, fysisk eller verbalt, er simpelthen for stor. Det er for mit vedkommende nemmere at undgå problemerne ved at gemme sig hjemme. Det synes jeg er dybt problematisk.
#27 filmz-Kadann 17 år siden
Det skal jo så lige nævnes, at det kun er i Tåstrupgård der er ballade og det vist er på retur.
I min del af Taastrup, er det præcis det modsatte billede. Vi har ikke engang dørtelefoner i opgangene, intet grafitti på væggene og området er generelt ret pænt - og det ligger vel 10 min. gang fra Tåstrupgård, bare på den anden side af stationen.
#28 filmz-Whitetrash 17 år siden
Og nej, en dadel er ikke Hr. Hassan, der passer sin kiosk; en dadel er på overførselsindkomst og der kører rundt i en svenskindregistreret BMW og skuler som en abe af folk og kun leder efter en anledning (evt. ingen anledning) til at overfalde uskyldige.
Og jajaja, jeg ved godt, at der med garanti står noget i filmz's reglement om, at man ikke må komme med sådanne udtalelser.
#29 jessup 17 år siden
#30 frahm-2 17 år siden
Det er langt tid siden at noget har fået mig til at grine som sætningen "Frederiksberg er faktisk blevet ret slemt". Jeg har boet hele livet på FRB, bortset fra de sidste to år hvor jeg har boet i London. De fleste af mine venner bor dog på FRB og jeg kommer jævnligt hjem. Derfor kan jeg med sindsro sige at FRB bestemt ikke er noget voldeligt sted. Jo, folk bliver stukket og slået ned ligesom i resten af hovedstadsområdet, men bestemt ikke i ligeså stort omfang. I forhold til resten af hovedstadsområdet er det da et af de mest fredeligste steder.