Gravatar

#31 filmz-Bruce 17 år siden

At man ikke sidder i det fly som styrter ned, betyder jo ikke det ikke er sket. Jeg behøver ikke selv ryge ind i en røvfuld for at kunne tage informationen om andres ulykke for gode varer.

Jeg har også boet på Frederiksberg i 30 år og har heldigvis kun oplevet at blivet kørt ned én gang og vedkommende stak af. Jeg har så en anden oplevelse end du af udviklingen. Mine informationer kommer gennem døgnrapporten, nyhederne og bekendte, som også bor her på Frederiksberg. Og ja, selvom Frederiksberg er da ganske givet er fredeligere end København, så betyder det jo ikke, at tendensen med den stigende vold er forkert. At flere føler utryghed, går jo netop hånd i hånd med udviklingen.

Den vold som efterhånden forekommer er totalt hensynsløs. Det er ikke noget med et par på hovedet. Næ tre knivstikkerier af en gruppe på 4 i denne weekend.

Cyklisten blev overfaldt først. Han blev slået i hovedet med en totenschlæger, mens en anden skubbede til cyklen. Herefter blev han stukket flere gange og frarøvet alle sine værdier. Derefter gik det ud over fodgængeren, da han nåede frem. Også han blev slået ned og stukket i bryst, ryg og skuldre og frarøvet sine værdier. Den 35-årige blev holdt fast af en fra gruppen, mens en anden gav ham to cirkelspark - et i brystet og et på halsen. Det lykkedes ham at vriste sig fri, og da han stak af, kastede en af dem et jernrør i ryggen på ham.

Jeg har lidt svært ved at grine.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#32 filmz-Narniabæver 17 år siden

Jeg blev forfulgt af nogen der truede mig i Vejle, men jeg skyndte mig at komme væk.

For nogen år siden var jeg til luftguitars konkurrence i Vejle i en ungdomsklub, og midt under festen blev der slagsmål udenfor, og der kom en ambulance.

Den eneste episode jeg har set i Kolding var at en mand stod på banegården og holdte en anden mand ned, og råbte af ham.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#33 chronaden 17 år siden

Boet i Aalborg lidt over 4 år, hører en masse men aldrig set bleven udsat eller set noget.

Men ligeså snart jeg tager hjem til familien i Sæby eller smutter en tur til Aarhus, kommer jeg hjem med blå øjne og bøjede ribben :(
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#34 frahm-2 17 år siden

Jeg fornægter da heller ikke tendensen. Jeg tror nu ikke at der er kommet mere vold på FRB, jeg tror bare at den er blevet en smule grovere. Men derfra og så til at kalde FRB for et "slemt" område, der er altså ret langt. Jeg føler mig næppe mere sikker end nå jeg går på FRB...også selvom det er efter midnat.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#35 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 34 Der er naturligvis områder der er værre end andre, men efter førnævnte tilfælde vil jeg nu give Bruce ret, det er ingen positiv tendens vi er inde i.

Hvis du havde haft volden inde på livet, som jeg, tror jeg du vil ændre holdning og tage dig dine forholdsregler, men jeg respektere din holdning selvom jeg ikke deler den.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#36 filmz-maxhh 17 år siden

Vil gerne lige slå et slag for Bred ved Vissenbjerg... her er sgu fredeligt... ;o)

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#37 HonoDelLoce 17 år siden

Al snak om Aalborg indtil videre er.. Ulæst :D

Jeg orker ikke læse hele tråden igennem, men har da lige hurtigt skimtet nedover og har set en del forskellige destinationer nævnt - herunder Aalborg..

Jeg vil personligt sige, at problemerne i Aalborg er opblæst - især taget i betragtning, at vi trods alt har Jomfru Ane Gade..

Jeg har selv boet ca 75 meter fra "gaden", og jeg har faktisk kun oplevet fysisk vold to gange i Aalborg - i hvert fald i midtbyen..

Selvfølgelig har der været knivstikkerier og andre voldsomme episoder - men læg gerne mærke til, hvordan det ofte er folk udenbys fra, som kommer til Gaden og tror, at her er alt tilladt..

Og indvandrere udgør da også - desværre - ofte et problem i bybilledet fredag og lørdag aften - men det er som regel ikke andet end lidt tjitten og tjatten til hinanden - og så'n er det jo nu engang når folk (vel især fyre, men i visse tilfælde da også piger) får noget ind fra vesten..

Til gengæld er øst-delen af Aalborg desværre blevet lidt for meget af en Ghetto - på den ufede måde.. Jeg er pr. princip stoppet med at komme derude - altså, til fest og alene om aftenen og den slags.. Jeg opfatter ellers mig selv som en rimelig figur, der måske ikke er det mest indbydende offer - men det tænker fyrerne derude, der gerne går i store kliker og kaster håndtegn som en dårlig P. Diddy-video, desværre ikke så meget over, når de har hænderne fulde af forskellige objekter, der oftest er særdeles velegnede som våben.. Og jeg taler skam af erfaring, og ikke blot de ord, man jævnt tit - for ikke at sige næsten dagligt - hører om bydelen..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#38 filmz-Whitetrash 17 år siden

Jeg bor i Kbh. (Frb.). Jeg oplever mindst et par gange om måneden en situation, hvor jeg på en eller anden måde må glide af overfor nogle indvandrere, og hvor jeg bagefter står med den utvetydige opfattelse af, at hvis jeg havde opført mig således, som jeg synes, at jeg har ret til som menneske og borger, så ville det være endt med en fysisk konfrontation.

Den reaktion, som jeg undlader, kan fx. være ikke at skynde mig at kigge væk, når man holder ved et lyskryds sammen med sin kæreste og bliver nedstirret af den allestedsnærværende svenskindregistredere BMW med 2-5 indvandrere i. (De nedstirrer sjovt nok aldrig en, når de er alene).

Omtrent en håndfuld gange om året oplever jeg endnu mere åbenlyse opfordringer til slagsmål, hvor man bliver skubbet til med skulderen på Strøget, råbt ad på gaden, at nogen stiller sig i vejen for én på fortorvet; i enkelte tilfælde noget mere graverende. Det er aldrig - gentager ALDRIG - en dansker, der gør det. Det er en indvandrer. HVER gang. Mine venner oplever tilsvarende.

Jeg kan jo læse i avisen hver dag, at mine tanker om, hvad der ville ske, hvis jeg ikke glider helt af med nogen ydmygelse, ikke er det rene paranoia. En god ven, der er betjent, fortæller, at døgnrapporten stårt set udelukkende består af indvandrernavne. Det er sørgeligt for de retsskafne indvandrere, at en betjent som ham er gået hen og er blevet mega racist i kraft af det, som han hver dag støder på i sit arbejde. Jeg bebrejder ham dog bestemt ikke.

Til dem, der aldrig oplever den slags i Kbh. kan jeg kun sige: I er født under en heldig stjerne - nyd det.

Til dem, der ikke kan se, at der er noget galt med de mennesker, når de som 5-10% af befolkningen kan stå for 90% af vold og røverier, og som prøver at bortforklare det med generelle miljøbetragtninger om fattigdom og kriminalitet: Goddag mand økseskaft. Wake up!
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.
Gravatar

#39 filmz-Kadann 17 år siden

#38 -

Eller det kan tænkes at os der ikke har oplevet det, bare udstråler en anden attitude.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#40 filmz-Whitetrash 17 år siden

39: Ja, jeg er godt nok en provokerende satan, når jeg styrer over på det modsatte fortov for at undgå gruppen på fem. Sådan én må man lige styre over og skubbe til, hva' fanden bilder han sig ind? Det er jo åbenlys racisme!

Eller når jeg kommer gående i mine egne tanker på Strøget med min Hø&Møg-pose med nye klude og pludselig får en skulder så jeg drejer tre omgange om min egen akse og får en finger, da jeg får øje på de to North Face-klædte skubbere. Mage til racisme jeg udviser sådan at gå der på gaden!

Eller hvad med for nylig, da jeg tillod mig at gå ud af en af mine venners opgang efter en video-aften og fik stukket en pistol i snotten af en storgrinende dadel på stoffer. Hvad fanden bilder jeg mig ind, sådan at tage over og se video og ikke bare blive hjemme?

Nogle gange stikker det indrømmet helt af for mig med racisen, når jeg er tankeløs nok til at bede de obligatoriske arabiske mobiltalere i biffen på Fisketorvet om at vente med at tale til efter filmen, hvorefter man - foruden at de ikke stopper med at larme - bliver nedstirret under resten af filmen, så min kæreste helst vil gå. Fuck for en syg Hitler jeg er!
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.

Skriv ny kommentar: