Gravatar

#51 filmz-Kadann 17 år siden

#46 -

Jeg taler attitude/udstråling i #39, du bringer racisme, provokation og en masse andet ind i billedet, noget jeg slet ikke har udtalt mig om i #40.

Vi taler åbenbart forbi hinanden, fordi jeg kan ikke rigtigt set hvad dit indlæg har med mit at gøre.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#52 filmz-Whitetrash 17 år siden

Ok - jeg vil så nøjes med at sige godnat :-)
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.
Gravatar

#53 frahm-2 17 år siden

Jeg må indrømme at du nok desværre lider af en rimelig omgang paranoia eller et attitude problem. I bund og grund handler det om at der er nogle mennesker der ikke har intelligensen i orden og dem skal man bare ikke provokere og sådan er det. Det er da min erfaring at selvom folk nedstirrer dig eller måske råber en bemærkning så bliver det ikke til mere end det, med mindre du råber noget tilbage.
Med hensyn til det med at krydse gaden, så har jeg altså ALDRIG gjort det. Det gør vi generelt ikke i min omgangskreds og vi har endnu ikke fået tæv. Jeg kender en del folk der er blevet "rullet" men ingen der har været udsat for vold. Det kan være jeg er heldig, men jeg tror mere at det handler om vide hvornår man kan være provokerende og hvornår man skal stikke piben ind.
Desuden nægter jeg simpelthen at lade mit handlingsmynster blive styret af frygt.
Den sidste ting er at der aldrig og jeg vil gerne understrege ALDRIG er nogen undskyldning for racisme. Hvordan man vil definere det er en anden sag. At krydse gaden er nok mere fordomsfuldt end det er racistisk.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#54 lasse78 17 år siden

hmmmm. Syntes at ordet provokation hører sig til i en børnehave, og at bruge ordet provokation i en sammenhæng med at skulle tæske en anden er ret fattigt. Hvor at jeg så også mener at vold/tæsk, kun er for forsmåede folk.

At færdes i en gruppe/bande, kan da kun virke skræmmende for den enkelte i visse sammenhæng, og jeg vil da helt klart kunne komme til at føle mig truet af flere mennesker (og især unge, og dværge iført nisse kostyme) som står sammen på en gade (SATANS YNGEL). Hvis jeg ikke må gå en bue ude om dem, well, så må de heller ikke stå så mange i en flok.

Jeg har ingen respekt for folk der udøver vold, og hvis der bare er ET medlem i en bande, som har erfaring med at lege tæske fatter, så vil jeg da helt klart mene at jeg har masser af grund til at frygte og undgå banden.

Har en ven der praktisk talt lever et halv paranoia liv, på grund af at han færdes i det forkerte miljø. You know what, det er ikke mit liv, og det gider jeg ikke være en del af.

Og hvis man lader være med at bruge ordet racist og indvandre, så kan man egentligt hurtigt finde ud af at der virkelig er nogle svin der ude på gaden, som alt for mange frygter. Og de individer er sku ganske almindelige mennesker af kød og blod som os, og kommer endda fra planeten jorden.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#55 filmz-Whitetrash 17 år siden

54: "jeg ikke må gå en bue ude om dem, well, så må de heller ikke stå så mange i en flok."

De må stå i alle de flokke de vil. Og jeg må gå udenom alt det jeg vil.

53: "Den sidste ting er at der aldrig og jeg vil gerne understrege ALDRIG er nogen undskyldning for racisme"

Jo, i den grad. Igen; det kommer an på hvordan man definerer det. Som jeg skrev ovenfor, så hader jeg de fucking dadler af et godt hjerte, og det har jeg det bestemt ikke skidt med, og den dag er de er rejst eller døde vil jeg danse. Mine venner tæller folk i alle samfundslag, med alle niveauer af uddannelse, indkomst og mang forskellige bopælssteder og i mange aldre, og 90% af dem deler min opfattelse.

"krydse gaden er nok mere fordomsfuldt end det er racistisk"

Nej, det er ikke baseret på fordomme, men på daglige nyheder med et meget tydeligt mønster. Jeg gider ikke få en kniv i dunken, fordi jeg ikke ville være, hvad du kalder fordomsfuld.

Men en diskussion om dette emne er jo erfaringsmæsig endeløs, så jeg tror bare, at I får det sidste ord :-)
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.
Gravatar

#56 hey now 17 år siden

Er i det store hele enig med Whitetrash. Det kan virkelig ikke være rigtigt at man skal agere på bestemte måder for at undgå tæsk/vold på åben gade, man har sgu ret til at gå og passe sig selv uden frygt for at blive kvæstet..Se DET kan ikke diskuteres. Jeg er på alle måder ligeglad med om div. bander/grupper føler sig provokeret af at jeg krydser gaden, det er jeg i min gode ret til. Vold mod sagesløse personer er uacceptabelt og så er jeg egentlig ligeglad med om man er Iraner, Tysker eller Bornholmer.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#57 filmz-jonasgr 17 år siden

Jeg bor ovenover den, efter hvad jeg har hørt, værste bar/pub/værtshus i Odense.
Politiet har ikke været herude endnu, i hvert fald ikke mens jeg har været hjemme. Jeg har dog både læst og hørt, at der jævnligt er slagsmål herude, hvor politiet og ambulancen blive tilkaldt. Det bliver nok ikke mindre voldeligt af, at den lokale fodboldklub holder til her.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#58 Patriarch 17 år siden

hehe - hvad er det for en pub? Eller hvilken gade... er ny her i Odense... Kender ikke så meget til 'the street' :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#59 Yoda 17 år siden

Det skulle vel aldrig være havhesten?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#60 Yoda 17 år siden

Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: