Gravatar

#11 gi-jones 20 år siden

Når jeg sammenligner med andre medier er det udelukkende i en historisk sammenhæng. For at pointere, at før i tiden var det andre medier, der var genstand for kritikken. Men der er da vel ikke nogen fornuftige mennesker idag, der mener at man tager skade af at høre Elvis??

Så vidt jeg husker er Moores pointe med den sammenhæng #10 nævner også at amerikansk tv's uligevægtige dækning skaber frygt, og især for sorte.

En anden stor pointe i BFC er jo at mange mener, at South Park skaber vold. Er du enig i det?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#12 davenport 20 år siden

Jeg tror det er en blanding af flere forskellige ting. Helt basalt kan man jo starte med at argumentere for, at man er et produkt af sit miljø. Sansynligheden for at Halil fra Voldsmose begår vold er givetvis større end William fra Rungsteds ditto.
Når der så bliver smidt en god omgang amerikansk voldsfilm oven i hatten, så stiger faren sansynligvis i det første tilfælde, hvor den veluddannede måske er mere eftertænksom og kan se volden som en del af handlingen, i stedet for en del af virkeligheden.
Jeg ved godt at denne klasseopdeling ikke altid holder stik, men jeg synes da man kan se et mønster.
Der er en påvirkning, og det kommer an på den enkeltes baggrund, intelligens, logiske sans, social status etc. etc.
Om South Park så er farligt, kommer jo an på de øjne der ser filmen/serien.
Jeg mener egentlig til en vis udstrækning at man godt kan give medierne skylden, da de viser det samfund der ligger udenom medierne, og dermed tror jeg også at Vassago og jeg er nogenlunde enige. Dermed ment at samfundet viser os frygtelige billeder, som tilsidst preller af på os.
Jeg tror bare det er mere skadeligt at se CNN end det er at se Harly Davidson & the Marlboro Man!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#13 chandler75 20 år siden

# 10 Var en del af den overraskende pointe mht. "Bowling" ikke netop at der rent faktisk bliver begået flere mord (pr. indbygger) i Canada end i USA?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 gi-jones 20 år siden

Nej. De har flere våben per indbygger, så vidt jeg husker.
Gravatar

#15 filmz-vassago 20 år siden

Nej, jeg mener ikke at der var en statistik der påstod det, men en der som Gi-Jones nævner, fortalte at der flere skydevåben pr. indbygger i Canada.

Våben-modstanderne i USA påstår jo, at alle de våben der er USA er en af hovedårsagerne til de mange mord og ulykker - hvilket ikke hænger sammen, når man ser på at der rent faktisk er flere våben i Canada pr. indb.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#16 gi-jones 20 år siden

Jeg tror nu også at det har noget at gøre med, at Canadiere har en tradition for jagt i langt højere grad. Jeg tror det er mere normalt at have en riffel over pejsen eller under sengen der.
Gravatar

#17 filmz-vassago 20 år siden

#16: Ahh, det er jo stort set de samme nybyggere der har 'grundlagt' nationerne, så det vil jeg slet ikke give dig ret i. Jagt er helt sikkert lige så udbredt i mange amerikanske stater. men af gode grunde er det svært at jage i NY og LA :)
Gravatar

#18 chandler75 20 år siden

Nej, jeg tog fejl. Det var vist i den der anti-Michael Moore film, "Michael Moore Hates America", at der blev påstået noget i den retning. Om det er rigtigt ved jeg ikke, men mange af guttens argumenter lød fornuftige - i hvert fald lige så fornuftige som meget af det Moore selv siger.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#19 filmz-vassago 20 år siden

Tror stadig at du husker forkert :) - I denne statistik, ser det noget anderledes ud. Den er godt nok fra 2003, men den viser at 0,004 ud af 1000 bliver myrdet i USA, hvorimod det kun er 0,001 ud af 1000 i Canada, altså fire gange lavere - det til trods for at der er flere skydevåben pr. indb.
Gravatar

#20 davenport 20 år siden

Man kan sagtens jage i både NY og LA, det er bare a different game ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: