Dav dav! Jeg leder efter en DVD udgivelse af lidt sjælden italiensk gyser film ved navn "Maschera Di Cera" i DK hed den "Voksmuseet". DVDen skal have det originalle Italienske lydspor, men med engelske undertekster.
Jeg forstår ikke en brik Italiensk, så lige meget hvor meget Googling jeg laver blir jeg ikke klogere... De eneste engelse udgivelser som jeg har fundet har dubbing på, hvilket jeg hader!
help!
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout, descend on us all this day, and for evermore.
øhh foresten, er der nogen der kender lidt til filmen eller instruktøren eller stilarten generalt ? jeg har ledt efter noget læsestof på engelsk, men igen... italiano...
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout, descend on us all this day, and for evermore.
Jeg kender ikke selv filmen, men kan se at den er skrevet af Dario Argento og Lucio Fulci. Og de to har lavet nogle meget stemningsfulde horrorfilm.
Især Argento laver film, der er meget flotte og stemningsfulde. Han bruger musikken vidunderligt, og brugen af kameraet er også rigtig flot. Det er ikke moderne pop-horrorfilm, der lever på hurtige klip og billige chok-effekter. Men derimod intense film, der til tider er virkelig skræmmende.
Der er ikke så meget splat i Argento's film (men der er da noget), det er der derimod i Lucio Fulci's film. Men da jeg ikke kender til Stivaletti og Maschera Di Cera, så kan jeg desværre ikke fortælle noget om den.
Hvis du får den købt og set, så må du hellere end gerne fortælle om den.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#1 filmz-WSTE_M 21 år siden
Jeg leder efter en DVD udgivelse af lidt sjælden italiensk gyser film ved navn "Maschera Di Cera" i DK hed den "Voksmuseet".
DVDen skal have det originalle Italienske lydspor, men med engelske undertekster.
Jeg forstår ikke en brik Italiensk, så lige meget hvor meget Googling jeg laver blir jeg ikke klogere... De eneste engelse udgivelser som jeg har fundet har dubbing på, hvilket jeg hader!
help!
descend on us all this day, and for evermore.
#2 filmz-WSTE_M 21 år siden
descend on us all this day, and for evermore.
#3 dyg 21 år siden
Især Argento laver film, der er meget flotte og stemningsfulde. Han bruger musikken vidunderligt, og brugen af kameraet er også rigtig flot. Det er ikke moderne pop-horrorfilm, der lever på hurtige klip og billige chok-effekter. Men derimod intense film, der til tider er virkelig skræmmende.
Der er ikke så meget splat i Argento's film (men der er da noget), det er der derimod i Lucio Fulci's film. Men da jeg ikke kender til Stivaletti og Maschera Di Cera, så kan jeg desværre ikke fortælle noget om den.
Hvis du får den købt og set, så må du hellere end gerne fortælle om den.
#4 Zelle 21 år siden