Det er 40 året for den største teknologiske bedrift i menneskehedens historie. At sætte et menneske på månen for derefter at tage tilbage til jorden igen. I løbet af mindre end et årti blev tanke til virkelighed. Med computere af ufattelig størrelse og en regnekraft som en Commodore 64 til hjælp, gjorde man det umulige.
Aldrig har der været så mange fine udgivelser på markedet, for dem som har lyst til at genoplive stjernestunden.
Jeg har lige set For All Mankind igennem og blandt filmklippene ser man astronauterne i en af Apollo opsendelserne, afspille "Also Sprach Zarathustra" temaet fra 2001 i en kassette båndoptager. En film som er indspillet året før, i 1968 og med en billedside så perfekt.
Nå. Må sgu også snart se Capricorn One igen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Sad hele dagen igår og så et rumprogram om kapløbet på Discovery Science. Det var ret interessant. Jeg har besøgt NASA i Orlando 2 gange, og det er en vild oplevelse. (Bla. rørt ved Apollo 13 kapslen og et stykke af Månen. - Har ikke vasket fingre siden...)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#6 En kollega har betalt 1.000.000 for at blive rumturist hos Virgin. Han skal til USA og se rumfærge opsendelse i november og derefter ud i ørkenen og se testopsendelse hos Virgin. Stor oplevelse. Kort, men stor :)
Viste de små unger Apollo 13 igår og forklarede undervejs. De var komplet opslugt hele filmen igennem og havde konstant spørgsmål. Fedt :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-Bruce 16 år siden
Aldrig har der været så mange fine udgivelser på markedet, for dem som har lyst til at genoplive stjernestunden.
For All Mankind
In the Shadow of the Moon
Og for dem, som har fået vækket sulten:
When we left Earth
Og ikke mindst kan man håbe på, at From The Earth to the Moon miniserien, snart udgives på blu-ray.
#2 rockysds 16 år siden
#3 filmz-Bruce 16 år siden
#4 filmz-Utyske 16 år siden
#5 filmz-Bruce 16 år siden
Jeg har lige set For All Mankind igennem og blandt filmklippene ser man astronauterne i en af Apollo opsendelserne, afspille "Also Sprach Zarathustra" temaet fra 2001 i en kassette båndoptager. En film som er indspillet året før, i 1968 og med en billedside så perfekt.
Nå. Må sgu også snart se Capricorn One igen :)
#6 davenport 16 år siden
Jeg har besøgt NASA i Orlando 2 gange, og det er en vild oplevelse. (Bla. rørt ved Apollo 13 kapslen og et stykke af Månen. - Har ikke vasket fingre siden...)
#7 filmz-Bruce 16 år siden
Viste de små unger Apollo 13 igår og forklarede undervejs. De var komplet opslugt hele filmen igennem og havde konstant spørgsmål. Fedt :)
#8 davenport 16 år siden
God opdragelse.
- Hvordan får man dog råd til det? 1 mill.??
#9 filmz-Bruce 16 år siden
#10 davenport 16 år siden