Gravatar

#151 filmz-Bruce 17 år siden

#149 Det må være denne, et eventyr af brødrene Grimm, som jeg har læst for min datter adskillige gange :)

Narnia, prøv nu at invester iAu hasard Balthazar. Jeg lover dig, du vil blive glad for det æsel :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#152 filmz-Bruce 17 år siden

The Three Musketeers 1948

Dette er nok den mest UANSTÆNDIGT undervurderede af alle swashbuckler film, en film som er fuldt på højde med de allerbedste eventyr af slagsen!

Som med Robin Hood, er der adskillige filmatiserede versioner af denne klassiske Alexandre Dumas bog, men kun én ultimativ. Adventures of Robin Hood fra 1939 med Errol Flynn og The Three Musketeers fra 1948 med Gene Kelly har udover at være de overlegne filmversioner af deres respektive forlæg, mere tilfælles. De er ufatteligt flotte Technicolor produktioner fra Hollywoods guldalder udi eventyrfilmatiseringer, har begge en overmenneskelig og karismatisk helt i hovedrollen og så er de kvalitetsmæssigt i top uanset, hvilken tidsalder de nydes i. Smid blot The Crimson Pirate oveni hatten og man har et triple program, som vil sætte ethvert forsøg på udligning skakmat.

Jeg genså denne film, efter at den for nylig er udkommet i boksen "Literary Classics", filmatiseringer af klassiske bøger. Jeg har siden DVD mediets fremkomst med stor tålmodighed ventet på netop denne titel. Den har kun været vist få gange i TV og aldrig i særlig god kvalitet. Tid har det med at fjerne dårlige minder og derfor var min opfattelse af filmen måske særdeles lyserødt farvet og mine forhåbninger med det nye gensyn, lidt ovre i de reserverede af slagsen.

Men hurtigt blev alle tvivl gjort til skamme. Warner har restaureret denne film efter alle kunstens regler og farver og skarphed var, ud fra et TV syn at dømme, fantastisk. Ikke helt i klasse med Singin' in the Rain, men næsten. Lydsporet var klart, med en smule hiss i baggrunden, som desværre ikke kunne fjernes, men særdeles tolerabelt. Præmisserne for eventyret var intakt. Kan nu kun håbe på, at Warner med tiden vil give filmen den samme flotte HD udgivelse, som bl.a. Robin Hood fik.

Udførelsen? Gene Kelly, Lana Turner, Van Heflin, Angela Lansbury, Gig Young og intet mindre end Vincent Price som en formidabel veltalende og indsmigrende Richelieu, med en afgrundsdyb rådden karakter. Lana Turner er gudesmuk og Van Heflin nærmest Orson Wellesk i rollen som Athos. Which brings us back to, Gene Kelly. Ligeså adræt han måtte være med et par dansesko, ligeså ekvilibristisk skulle han vise sig at være med en kårde. Og tag ikke fejl. Dette er måske uskadelig eventyr uden blod, men de instuderede fægtekampe, hvoraf der er mange, er særdeles velgennemførte uden tegn på b-films træthed.

Jeg kunne ikke huske filmen var over to timer lang og nogle scener skulle genopleves, førend jeg kunne genkalde mig filmen i dens helhed. Kærlighed, dramatik, humor, action og drama, endda et ulykkeligt af slagsen og det hele iscenesat i en værdig kulisse.

Supergeil! Filmen holdt hele vejen og mere til og jeg vil få svært at skulle vælge mellem de tre bedste swashbuckler film nogensinde i en duel mano a mano.

Film: 10/10
Billed: 9/10 (baseret på DVD)
Lyd: 6/10
Gravatar

#153 elwood 17 år siden

#152 har jeg sovet!?

Er den ude på dvd!

Fredag blev pludselig meget bedre

I feel like Tap Dancing 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#154 filmz-Bruce 17 år siden

#153 Yup! :D

Check denne fantastiske anmeldelse af boksen!
Gravatar

#155 elwood 17 år siden

#154 damm jeg tror seriøs kun jeg kender til The Three Musketeers i den samling, men hey jeg altid åben for nye filmoplevelser.
Gravatar

#156 filmz-Bruce 17 år siden

#155 Bare kom igang :)
Gravatar

#157 filmz-Narniabæver 17 år siden

Shrek 3 (2007):

Kongen af Langt Langt Borte dør, så der skal findes en til at overtage tronen.

Vellykket fortsættelse der var værd at vente på.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#158 filmz-maxhh 17 år siden

Stickmen på TV2 Film i nat, og var nødt til at bruge min nattesøvn på at se den færdig. Underholdende, varierende, charmerende og sjov New Zealandsk actionkomedie, der måske nok har kigget en smule på Guy Richies filmproduktioner før de gik igang, men ikke destro mindre fangede og fastholdt mig indtil klokken nærmede sig fem. Kommer igen søndag 0135, så lad endelig den indre drengerøv komme til orde, og nyd en god blanding af pool, tøsebørn, seje replikker og onde ganstere..

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#159 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 155 Jeg fik denne boks i sidste uge og kan kun på det varmeste anbefale den. Udover at filmene er særdeles velvalgte så er ekstra guffet også ganske godt. Her er ikke endnu et væld af rygklappere som gentager den sammen sang om og om igen men små guld klumper fra WB's arkiver.

Den Svageste film i boksen er pt. den "nye" udgave af "Fangen på Zenda", men James Mason redder den hjem. Jeg skal i weekenden se de 2 sidste film, men jeg er sikker på de holder niveauet højt.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#160 elwood 17 år siden

#159 jeg må lige huske og bestille den senere i aften evt.

Men jeg savner nu stadigvæk en Gene Kelly Signature Collection 8-)

Skriv ny kommentar: