#141 De løb vidst nok tør for penge undervejs, hvilket er en af grundende til den er så fragmentarisk. God tror jeg dog ikke den ville have været under nogle omstændighed, selvom den er flot filmet indimellem. Jeg kan næsten ikke komme i tanke om en film hvor skurkens identitet har været mere indlysende...
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Endnu en god film i den fremragende boks som Bruce og jeg startede på igår. Ikke så stærk en oplevelse som "Billy Bud" men mindst lige så underholdende som "The Prisoner of Zenda".
Den kan narurligvis ikke slå den nye BBC serie af banen, men Gregory Peck spiller her af sine bedste roller og mener også at han passer bedre end Errol Flynn som oprindelig havde besat rollen, men forlod produktionen. Noget som også trækker op er at forfatteren af bøgerne selv har skrevet manuskriptet. Det gør at meget af ånden fra bøgerne bibeholdes, selvom amerikanerne aldrig rigtig fanger den britiske feel som man fx får i "Billy Budd". Filmen kommer på dvd i en god udgave, hvor farverne er de gode Technicolor, men lyden er kun i mono, så den kan godt virke lidt tam, men man leve med det så er der lagt op til 2 gode timer med søslag, gode fægtekampe, kryddert med romantik både ombord og i land.
Her anden dag bliver endnu bedre anden gang for nu kan man kigge efter endnu flere detaljer både i sproget og billederne. Det er stadig flot filmet teater med simple og effektive filmiske virkemidler. Så jeg bakker fuldstædig op om Bruces ord tidligere.
Nogen folk flygter ned i undergrunden under anden verdenskrig et sted i det gamle Jugoslavien, og mange år senere dukker en far og hans søn op for kun at se at en ny krig stadig raser.
Jeg er begyndt også at se og lytte til ekstra materialet i Literary Classics, som jeg også vil beskrive når jeg er færdig. er er ikke tale om tørre kommentarspor, men mere rigtig sjove features fra 50'erne, kortfilm og andre sjove ting fra WBs arkiver, så skal jeg give hele boksen en rating må den pt. blive:
Har for nyligt færdiggjort et gensyn med sæson 1 og 2 af Deadwood og jeg må sgu indrømme jeg igen var fantastisk godt underholdt! Helt klart en replay-value på 10/10.
Mit største problem er min dårlige timing - det var meningen at det skulle være et gensyn så jeg var klar til sæson 3 udkommer, men nu er der lige pludselig lang tid til stadig. ;-)
For dem af jer der af uransagelige grunde endnu ikke har fået set Deadwood - se at komme igang. Dybt anbefalelsesværdig hvis I skulle være i tvivl. :-)
#141 jessup 17 år siden
#142 Benway 17 år siden
#143 filmz-Narniabæver 17 år siden
Så langt ude i Balkan som mulig, bor skomagerdrengen Lapitch der er en mus sammen med hans familie.
En nat rejser han væk med sin hund, og må udfodre en farlig tyv af rotte og bekæmpe en brand.
Lapitch forelsker sig også i en cirkusprinsesse, og tilsammen møder de en shaman som hjælper dem videre på deres færd.
En Oscar værd for opløbet for bedste udenlandske film.
10/10
#144 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
http://us.imdb.com/title/tt0043379/
Endnu en god film i den fremragende boks som Bruce og jeg startede på igår. Ikke så stærk en oplevelse som "Billy Bud" men mindst lige så underholdende som "The Prisoner of Zenda".
Den kan narurligvis ikke slå den nye BBC serie af banen, men Gregory Peck spiller her af sine bedste roller og mener også at han passer bedre end Errol Flynn som oprindelig havde besat rollen, men forlod produktionen. Noget som også trækker op er at forfatteren af bøgerne selv har skrevet manuskriptet. Det gør at meget af ånden fra bøgerne bibeholdes, selvom amerikanerne aldrig rigtig fanger den britiske feel som man fx får i "Billy Budd". Filmen kommer på dvd i en god udgave, hvor farverne er de gode Technicolor, men lyden er kun i mono, så den kan godt virke lidt tam, men man leve med det så er der lagt op til 2 gode timer med søslag, gode fægtekampe, kryddert med romantik både ombord og i land.
Film: 7/10
Billede: 6/10
Lyd: 4/10
Replay Value: 7/10
Her efter et hurtigt gensyn med:
Billy Budd
http://us.imdb.com/title/tt0055796/
Her anden dag bliver endnu bedre anden gang for nu kan man kigge efter endnu flere detaljer både i sproget og billederne. Det er stadig flot filmet teater med simple og effektive filmiske virkemidler. Så jeg bakker fuldstædig op om Bruces ord tidligere.
Film: 9/10
Billede: 8/10
Lyd: 6/10
Replay Value: 10/10
Deja Vu
http://us.imdb.com/title/tt0453467/
Måske ikke den mest populære film her på sitet, men jeg følte mig nu godt underholdt hele tiden.
Film: 6/10
Lyd: 7/10
Replay Value: 6/10
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#145 filmz-Narniabæver 17 år siden
Nogen folk flygter ned i undergrunden under anden verdenskrig et sted i det gamle Jugoslavien, og mange år senere dukker en far og hans søn op for kun at se at en ny krig stadig raser.
En gylden palme værd i Cannes.
10/10
#146 filmz-Bruce 17 år siden
#147 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Jeg er begyndt også at se og lytte til ekstra materialet i Literary Classics, som jeg også vil beskrive når jeg er færdig. er er ikke tale om tørre kommentarspor, men mere rigtig sjove features fra 50'erne, kortfilm og andre sjove ting fra WBs arkiver, så skal jeg give hele boksen en rating må den pt. blive:
Film: 8/10
Ekstras: 8/10
Lyd: 6/10
Replay Value: 10/10
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#148 McPeter 17 år siden
Mit største problem er min dårlige timing - det var meningen at det skulle være et gensyn så jeg var klar til sæson 3 udkommer, men nu er der lige pludselig lang tid til stadig. ;-)
For dem af jer der af uransagelige grunde endnu ikke har fået set Deadwood - se at komme igang. Dybt anbefalelsesværdig hvis I skulle være i tvivl. :-)
#149 filmz-Narniabæver 17 år siden
En popgruppe der består af æsel, en hund, en kat og en hane rejser sammen til Bremen for at optræde.
Men en diktatorisk skurk forbyder sang og latter i Bremen, og de fire helte må redde en flok dyr fra slagtningen i skurkenes højteknologiske slot.
Selvom man kan mærke at filmen er ti år gammel, er det den bedste film fra den tid.
8/10
#150 Bony 17 år siden