Gravatar

#81 filmz-Bruce 17 år siden

#74 Selvfølgelig kan de amerikanske seere ikke klare sig med Life on Mars på BBC America. Man skal død og pine lave sin egen version, for de seere, hvor kolesteroltallet er højere end hos en fed orne og blodet ikke kan trænge gennem til hjernen.

Hvem skal så spille Sam og Hunt? Mit bud på en ikke alt for amerikaniseret udgave og med respekt for de oprindelige typer må være Ian McShane som Gene Hunt, der allerede kender til engelske krimiserier, evt. Nick Nolte, som dog nok er for gammel. Ewan McGregor kunne godt være Sam.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#82 McPeter 17 år siden

#70 - det var bestemt heller ikke dårligt. :-)

#72 - som jeg skriver så er mange af replikkerne netop ikke designet specielt til denne film for at få den til at lyde som et meget langt 30-sek spot. ;-)

#69+72+73 - Det lyder godt nok spændende! Synes bestemt også traileren fristede mig, men fik aldrig gjort mere ved det end det... Hvis der skulle være en plads i overskud ved ekstraforestillingen må I da meget gerne lige prøve at sende mig en PM. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#83 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 81 Det eneste som trøster mig lidt, er at der Dvaid E. Kelly, der har en god pen når det kommer til manusser, der er med til at skrive den, men frygter lidt når det bl.a. Dwight H. Little som skal instuere, for han har lavet primært afsnit i action serier som "24" og "Prison Break" :-/

Hvis man skulle lave den i en Amerikanske udgave, skal den jo også foregå i Amerika på det tidspunkt, men helt uden engelske skuespillere.

Jeg syntes at den kunne være mere sjovt, hvis i den amerikanske udgave det nu var en tv-skuespiller/Talk-show vært, som blev sendt tilbage i tiden.

Problemet med disse tidsrejser at dem har amerikanerne lavet en del af, så jeg er bange for man får en følelelse af man bare har set det hele før.

So for now ... I stick to ... Life on Mars !

Jeg er selv lige startet på "The Robinsons", som er en humorserie, men bl.a. Martin Freeman fra The Office.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#84 wiseguy 17 år siden

The Holiday

Hold da op!!! Filmen røg helt klart i afspilleren for lillemors skyld og jeg var forberedt på, at det var en tøsefilm. Men intet havde forberedt mig på, at filmen var så tøset, at mine boller ville begynde at skrumpe halvvejs inde i filmen!!!
Vi snakker over 2 timers mega forudsigeligt kærlighedsjammer af Nancy Meyers kvinden bag ”What Woman Want”. Filmen er en romantisk komedie, hvor vægten helt klart er lagt på de romantiske klicheer. Det eneste der holdt mig i live var, at jeg altid har haft et godt øje til både Kate Winslet og Cameron Diaz. Sidstnævnte er nok noget nær det mest charmerende, der findes i Hollywood lige p.t. Hun har den mest fantastisk udstråling og man bliver sku’ i godt humør af at se på hende.
Jude Law agerer eye candy for tøserne og det har gutten jo styr på. Til gengæld falder Jack Black fuldstændig igennem i den anden mandlige hovedrolle. Han sætter nærmest hele sit navn og ry over styr med en decideret kvalmende præstation, som han sikkert selv går og kæmper med at glemme hver eneste dag!!
(Herfra mumler jeg) Bevares filmen er da sød (mumling slut) og vil med garanti underholde de fleste tøsebørn sådan nogenlunde. Men boller eller ej så er den aaaaaalt for lang, det indrømmede lillemor også da vi havde set de først 100 minutter.
3/6

Næste gang er der dømt død og ødelæggelse og helst lidt nudity, så jeg forhåbentlig får mine boller igen ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#85 mini_jette 17 år siden

LOL... Sikke en anmeldelse..! Jeg har lige give en veninde den film i fødselsdagsgave - og efter den omgang der er jeg FULDSTÆNDIG overbevist om at hun vil elske den..!

As for me...jeg tror jeg venter lidt længere med at se den;)
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#86 McPeter 17 år siden

#85 - ah smart at bruge den gamle "altså jeg har lige en veninde"-tricket så du kan købe den... :-P
Gravatar

#87 mini_jette 17 år siden

#86...
Aaaargh pokkers, jeg er busted!!!
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#88 evermind 17 år siden

Og smart at bruge det gamle "røg helt klart i afspilleren for lillemors skyld"-trick ... :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#89 McPeter 17 år siden

Har til gengæld lige sat en film på for mig og fået set:

Livet er Smukt (La Vita è bella) (1997)

Denne italienske film tog fuldstændig fusen på mig. Jeg tror aldrig før jeg har set en film hvor mit humør har svinget SÅ meget - fra euforisk glæde og grin til tristhed og en tåre eller to. Denne film er simpelthen så bevægende og nærværende at jeg savner ord til at beskrive det. Den indeholder en så utroligt charmerende og vel-timet humor, samtidig med at den behandler nogle gravalvorlige emner. Og de gange hvor den er sjov samtidig med at alvoren lyser ud af alle i scenen er næsten ikke til at bære. Jeg vil ikke komme ind på hverken handling eller eksempler som jeg vil fremhæve, da man bør opleve denne film selv.

Filmens hovedrolle spilles af instruktøren selv, Roberto Benigni, som vandt en Oscar for bedste mandlige hovedrolle - velfortjent! Han spiller røven ud af bukserne og hans charme, timing og humor bærer filmen langt bare i sig selv, selvom resten også gør et utroligt godt stykke arbejde. Filmen vandt desuden også for bedste udenlandske film, samt for bedste musik. Oven i det var den også nomineret for instruktion, klipning, bedste film og manuskript. Nu ved vi jo alle at Oscar nomineringer og selv de vundne ikke i sig selv er et kvalitetstegn, men i dette tilfælde gælder det dog. :-)

Filmens farver minder mig om tidlige farvefilm og rammer på en eller anden måde fuldstændig plet i forhold til filmens stil. Svært at forklare, men synes bare det passer enormt godt til. :-)

Jeg valgte at købe denne film efter jeg så den nævnt så mange gange i tude-tråden, men nu forstår jeg også hvorfor den er nævnt så mange gange. Som allerede nævnt er den utroligt rørende. Det er bestemt en film jeg vil anbefale til ALLE der endnu ikke har set den! Man skal bestemt ikke lade sig skræmme af at de taler italiensk og at det ikke er en hollywood-film. Det er en af de mest underholdende og samtidigt tankevækkende film jeg har set. Hvis man er en af dem der endnu ikke har set så mange ikke-engelsksprogede film endnu, så er dette bestemt et fremragende sted at starte! :-)
Det som jeg tror mr gaijin mente med hans beskrivelse af hvad en "fed film" indeholderi #67, dét er jeg overbevist om denne film har! :-) Som han skrev: "en film, der igennem billeder viser publikum verden på en ny måde. Giver nye nuancer og vinkler på verden. Udvider vores verdensbillede i stedet for at begrænse det. Eller i det mindste fortæller os nogle gamle sandheder på en måde, så det føles som om, at vi hører dem for første gang." - Alt det indeholder denne film og jeg kan næsten ikke vente med at skulle se den igen og især at skulle vise den for mine forældre. Tror replay-value'n på denne film er helt i top, selvom det selvfølgelig er lidt tidligt at udtale sig om det efter kun første visning. :-)

Denne film fortjener top-karakter og ydermere et anerkendende nik for at være noget ud over det sædvanlige. Jeg kan kun anbefale den på det kraftigste!

10 / 10
Gravatar

#90 evermind 17 år siden

Jep, den behøver man til gengæld absolut ingen undskyldning for at smide på! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: