Gravatar

#21 filmz-Bruce 18 år siden

Keith Urban: Livin' Right Now
Sidder i en lille Pre-Screening af Nicole Kidmans brudgoms, Keith Urban, koncert fra 2004 i Los Angeles.

For dem som ikke kender ham, så har han i suveræn stil vundet næsten alle amerikanske Country Awards i år. Normalt ikke min stil, men jeg giver det en chance pga. de fabelagtige anmeldelser dvd'en har fået, både mht. billede (skudt på HD) og surround lyd sporet. Anede absolut intet om ham inden dette syn, men han leverer en energisk koncert, både som entertainer og superkvalificeret guitarist. Country klangen er der, men der er klart mere traditionel rock over koncerten. Jeg har ikke hørt så meget traditionel rock guitar som jeg gør lige her og nu og i en verden, hvor ekstremerne og den bløde pop vare hersker, ja så passer denne DVD lige til mit temperament.

BBC anmeldelsen af samme koncert nævner da også:
Why is Urban labeled "Country" then? Doubtless he's happy to pick up the CMA awards, but imagine a parallel universe in which the Eagles and the Rolling Stones, the Band, and Tom Petty and the Heartbreakers were all filed under Country in your local record emporium, and you'll understand where Urban sits in the scheme of things.

Manden kan spille guitar, nærmest ekvilibrist, han ser tydeligvis godt ud (meget underdrevet) for salen er proppet med mindst 70% kvinder og så er han helt nede på jorden og respektfuld over sit publikum. Jeg skal lige have hørt den et par gange, eftersom jeg ikke kender musikken så godt, men lyd og billede er MEGET godt og efter lige at have set en forrygende god version af Tom Pettys "Free Fallin'", ja så ender jeg nok i omkring 8/10.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 20 Sopranos er god, men kommmer pænt længere nede på min liste

1. Band of Brothers
2. Deadwood

Tog et gensyn på Carnivále (har lånt 2 sæson af en kollega) igen i nat og jeg må indrømme, at jeg overvejer at give den en delt anden plads.

# 21 Den glæder jeg mig til at høre ;)

Jo, jeg har da også fået set lidt siden sidst bl.a. "Dear Frankie" og "The Onion Field", men mere om dem senere.

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#23 JannikAnd 18 år siden

#22 - Synes både Band of Brothers og Deadwood er - i HBO-sammenhæng - overraterede. Jeg synes HBO's tre stærkeste er Carnivàle, Sopranos og Six Feet Under. Har set de første tre afsnit af Rome, som lover rigtig godt.
Gravatar

#24 filmz-Bruce 18 år siden

Ja Rome venter jeg lige lidt med til den er HD klar og ligeledes Sopranos som jeg kun har set 1. sæson af. The Wire står på ønskelisten, men lidt dernede af. Men min HBO liste er klar.

Deadwood, Band of Brothers og Carnivale. Deadwood ryger med mig i graven!
Gravatar

#25 JannikAnd 18 år siden

#24 - Du kan jo også vælge at se "Rome" på TV3, hvis du først vil ha' en forsmag. Personligt ville jeg hellere ha' et los i rejerne og en Jolly Cola, end at se en serie på den kanal...

Men serien fungerer. James Purefoy som Marc Antony er indbegrebet af bad ass. Fuck, en stodder!
Gravatar

#26 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 23 Da jeg har familie, som har været meget tæt på begivenhederne i Band of Brothers, et familiemedlem deltog og døde under D-dag og andre deltog og har berettet, hvordan det var, kan jeg slet ikke give dig ret. BOB er en af de serie der kommer tættest på virkeligheden.

Deadwood kan vi sagtens diskutere for og imod, men den er stadig en af mine favoritter, da altid nyder en god western serie eller film.

Six Feet Under er min nr. 3 (hvis Carnivale deler 2 pladsen) ellers nr. 4, men "Sopranos" har bare aldrig fanget mig på samme måde som de andre.

Men smag og behag er jo noget individuelt :)

Gravatar

#27 filmz-Bruce 18 år siden

#25 Nej jeg er helt sikker på, at det bliver en serie jeg kan li'. Jeg er meget historisk interesseret i romertiden og jeg har set de første 10 minutter af første afsnit, så jeg er sikker i min sag. Det er lige en serie for mig!

Men jeg ved HBO har annonceret alle deres store serier på HD, så jeg vælger at bide i det sure æble og vente lidt endnu :)

Og ser ikke TV. Kun Disney sjov, hver anden fredag :)
Gravatar

#28 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 27 Så skal der ikke købes flere bokse, herfra, men sælges et par gamle ;)

Gravatar

#29 JannikAnd 18 år siden

#26 - Tja, min familie led også under krigen, bl.a. fordi vi er italienske imigranter. Men jeg vil gi' dig ret i, autenciteten er bjergtagende. Men da jeg genså den for et par måneder siden, var gnisten bare borte. Uforklarligt. Men jeg kan sagtens følge dig :)

#27 - Helt enig. Romertiden har altid været min favoritperiode, historisk set. At en serie med fokus på Gaius Julius Cæsar bliver produceret, er en lille våd drøm for mig. At det så er HBO, der er bagmændene, gør jo kun hele aspektet bedre. Jeg var solgt, inden den var købt :)
Gravatar

#30 JannikAnd 18 år siden

Forresten, Bruce og Crystalstar. Jeg har en pinlig confession: Jeg kom aldrig med på hele bølgen om High Definition og kampen mellem Blue-Ray og HD. Hvor meget bedre er kvaliteten sammenlignet med den nuværende DVD, og vil det være muligt at afspille sin egamle DVD'er i de kommende HD-afspillere, dog med den gamle kvalitet?

Skriv ny kommentar: