Gravatar

#131 NightHawk 18 år siden

# 129 -

Forklar lige nærmere hvorfor du finder slutningen rørende ? :)

Advarsel! Mega spoiler :

Hele banden blir jo dræbt, under angrebet på båden tilsidst. Selv den person man har størst sympati med, (Gabriel Byrne) dør. Skurken slipper væk og politiet står med håret i postkassen.

Personligt finder jeg den slutning for pænt depri.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#132 filmz-Narniabæver 18 år siden

Jeg troede den var rørende, men jeg må have taget fejl!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#133 evermind 18 år siden

En oprørende slutning, måske? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#134 filmz-Narniabæver 18 år siden

Central Station:

Brasiliansk film fra 1998, der fik en nominering for bedste udenlandske film, og bedste kvindelige hovedrolle.
Kvinden Dora skriver breve for folk på en togstation, og en dag møder hun en dreng og hans mor.
Men drengen mister sin mor, da hun bliver kørt over af en bil, og Dora tager sig af drengen, der ville hjem til sin far.
Der er mange smukke scener, musikken er også god, go det er hvad man kan kalde en rørende film!

10 / 10
Gravatar

#135 lyspunkt 18 år siden

A Sound of Thunder

Lad det være sagt med det samme:"Det er ikke noget" men så alligevel. Here goes

Året er 2055 og et driftigt firma arrangere tidsrejser tilbage til kridttiden, så rige mænd kan få lov til at skyde dinosaurere. De skal blot ikke røre noget, og altid blive på stien.
Noget går galt så nutiden bliver ændret. Heldigvis sker ændringerne i tidsbølger, og vores helt skal nå at komme tilbage og rette op på fadæsen inden ændringen af nutiden bliver total. Mon han klarer det?

Filmen er bygget over en novelle af Ray Bradbury.Men hvor Bradburys historie slutter, da holdet kommer tilbage første gang, og for sent opdager, hvad de har gjort, fortsøger filmen at rette fejlen.
Jeg vil ikke prøve at forklare/forsvare tidsparadokser eller fejlene ved A Sound of Thunder, da det ville være at slå på nogen der lå ned: Produktionsselskabet gik konkurs, så der ikke var råd til at gøre filmen færdig. Filmen blev optaget i Tjekkiet i 2002, det år hvor de havde de største oversvømmelser nogensinde, og er derfor blevet forsinket i 2 år. Derudover er tidsrejse-film utaknemmelige at gøre troværdige.

Når man så starter med at have sat forventningerne på nul, hvad er der så tilbage?
Skuespillerne forsøger, men da det ikke ligefrem er det største drama, der udspiller sig, er det en håbløs kamp.
Enkelte effekter virker, men alt for mange mangler lige det sidste.
DTS-lydsporet maner sig op til dyb rumlen, når man ser buldrende vandmasser eller tunge døre, der åbnes.
Eneste eksistensberettigelse for denne film, bliver i en ny omgang af Mystery Science Theater 3000, hvor man kan grine lidt af den.

Hvis de der har lavet filmen kunne rejse tilbage i tiden, ville de nok have holdt fingrene fra den.

1/6
(med indtagelse af rigeligt med alkohol kunne den komme op på 2/6)
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#136 filmz-Kadann 18 år siden

V for Vendetta

I går aftes stod den på snigpremiere på ovenstående film, med introduktion af Søren Høy og tegneren David Lloyd, en ganske sympatisk mand med ret faste politiske overbevisninger.

Det skal siges med det samme at der er lavet væsentlige ændringer i historien, hvilket heldigvis ikke påvirker historiens budskab, men nærmere opdaterer historien så den er mere tidssvarende.

Filmen er helt sikkert guf for fans af tegneserien, da utroligt mange scener er taget direkte ud af den og langt hen af vejen har man været utroligt tro mod den. Det er også værd at nævne, at "V for Vendetta" utvivlsomt er den af Alan Moores historier som er mest oplagt at filmatisere, modsat f.eks. "The League of Extraordinary Gentlemen" og specielt den kommende "Watchmen", som i mine øjne er mere eller mindre umulig at klemme ned til 2 timers underholdning.

Modsat hvad traileren viser om "V for Vendetta", så skal man ikke regne med en actionpakket film i retning af "The Matrix". Der er selvfølgelig en god del action i det, når V folder sig ud med sine knive og ret imponerende evner, men det er historien og mysteriet bag V som bærer filmen, samt referancer til fortidens og nutidens politiske situation.

Hugo Weaving er intet mindre end skabt til rollen som V og modsat den frytelige filmatisering af "Judge Dredd" falder instruktøren og filmselskabet ikke i med begge ben og afslører ansigtet bag V, selvom vi har med en forholdsvis stor stjerne at gøre.

Natalie Portman er ikke blændende i denne rolle, indtil man når hendes transformation, hvor man virkelig kan se at hun har gjort sit for at gøre rollen troværdig.

Resten af castet gør det ganske fortræffeligt, specielt Stephen Fry og Ben Miles, hvilket overraskede mig lidt da jeg regnede med at jeg ville have svært ved at tage dem seriøst p.g.a. deres arbejde i hhv. "Blackadder" og "Coupling", men det var absolut intet problem da de viser talenter udover de komiske man kender.

Karakteren er lidt svær, fordi dels er der ændringer i filmen og visse ting som man har undladt og skøjtet lidt for let henover. Set med kritiske øjne er det måske også nødvendigt, da det nemt kunne gå hen at blive kedeligt at gå 100% i detaljer med V's historie, så det er et ok kompromis. Dog tror jeg at historien kan være ret tung at sluge for folk der ikke har læst tegneserien.

Det er dog lækkert at se at man ikke bare er faldet i fælden på alle de forkerte tidspunkter og giver sig tid til at fortælle historien, i stedet for at gør filmen for letbenet og lefle for teenagefyrene som lapper ligegyldigt action i sig. Dette er en historie for voksne og for folk som kender en smule til historie og ikke underholdning i retning af "Spider-Man" og "X-Men", selvom disse også er tegneseriefilmatiseringer.

Som V siger "Remember, remember the 5th of November", hvilket også bliver karakteren.

5/6
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#137 filmz-Bruce 18 år siden

Deadwood sæson 2, afsnit 1
Skrevet af David Milch himself. Deadwoods vokseværk ses tydeligt. Telegrafpæle er på vej og Swearengen og co. har en ubetalelig diskussion om den fremtidige værdi af disse. Ikke mærkeligt, har Swearengen som sædvanlig argumenterne iorden, denne gang kun ved ordets magt :)

Der er nogle fede udendørssekvenser i afsnittet. Måden man ser befolkningen kan følge dilligencen komme til byen på. Det vrimler med god dialog og åbenbart, indestængt vrede, for
Bullock bliver pissed igen :)

Jeg lå totalt flad af grin over en speciel sekvens

Jane er faldet i søvn på sin hest i en ordentlig koger og da diligencen kører forbi, rejser hun sig op og skriger "Cocksuckers" og lægger sig ned igen :)

Alt i alt en ren 10'er...igen!

PS: Ian McShanes skuespil er second to none igen. Det er en SKANDALE større end Janet Jacksons pat, at han ikke har fået samtlige skuespiller priser inkl. Bodil for bedste kvindelige birolle!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#138 filmz-Narniabæver 18 år siden

A Christmas Adventure:

Amerikansk 3D animeret tegnefilm, der blev vist på Super RTL i november sidste år.
Tre cirkusdyr ender i en vildmark efter en ulykke med et tog, og de møder en vaskebjørn og en hare, og julemanden og hans rensdyr, der også er forulykket, imens at vilde ulve lurer i skove.
Historien er god nok, men det er animationen desværre ikke.

8 / 10

Gasolin:

Dansk rock dokumentar om bandet Gasolin, som har givet os mange klassikere.
Filmen er godt lavet, men der er for lidt af deres sange, og for meget snak.

9 / 10

Kolya:

Tjekkisk film fra 1996 om en mand, der må passe en lille dreng, der hedder Kolya.
Der er nogen gode scener som en feberdrøm, der er lavet som en ballet.
Kolya vandt prisen for bedste film i 1996.

10 / 10
Gravatar

#139 filmz-yoshimura 18 år siden

Historien er god nok, men det er animationen desværre ikke
8/10?

Filmen er godt lavet, men der er for lidt af deres sange, og for meget snak.
9/10?

Jeg har meget svært ved at forstå din karakterskala endsige tage den seriøst. Jeg savner lidt mere argumentation og større variation i din karaktergivning. For mig lyder det mere, som om dine argumenter peger i retning af en karakter på 5-6/10.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#140 filmz-sanjo 18 år siden

Han er bare glad for alle film :)
"If there is no struggle, there is no progress"

Skriv ny kommentar: