Ja, lidt underlig titel, men det er ikke destromindre sandt.
Jeg var ude og købe mig en Xbox (af den gamle slags) den nye kan jeg ikke bruge til noget :-) vil kun have den, som medieCenter. Men jeg tog den ud af indpakningen, og satte den til mig tv (B&O LX2800) noget ældre tv, men det virker.. Normalt har jeg sat min dvd afspiller til, via en SCART fordelerboks, jeg satte xbox'en i fordelerboksen, tændte den.. men der skete intet! Jeg prøvede for sjov at sætte den direkte på tv'et, stadig intet.. Prøvede at flytte den tilbage i fordelerboksen, tænde dvd'afspilleren og xbox efter hinanden.. så kunne jeg pludselig se noge, det var bare begge video signaler, oven i hinanden.
Nogen som har en god forklaring på, hvorfor det ikke bare virker ?
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
Det er ikke sikkert at din SCART fordelerbox kan håndtere 2 tændte enheder på samme tid (min den gamle kunne ikke), det kommer an på hvordan den er samlet. Men det skulle virke hvis man sætter X-boxen direkte til TV'et.
Man kan købe noget ekstra-udstyr til X-boxen, så man kan køre component ud af den - men det kræver så at dit TV understøtter det. Du kan også forsøge at loope dit X-Box signal igennem en VHS, det kan også være det hjælper.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#2 Jeg har også gjort mig tankerne omkring det at loope igennem en vhs, jeg har bare ikke en, og desuden fylder sådan en jo grov meget. Og nej :( tv'et er en gammel sag fra sidst i 80'erne.
#3 Chippen er allerede bestilt ;-) Den lyser grøn fast når man tænder den.
Jeg kan også komme ind og konfigurere den, men kun når både dvd og xbox kører, godt nok er billedet næsten umuligt at se noget på, men kan da lave lidt.
Tror på en eller anden måde, at B&O tv, vil have at alle forbindelser i SCART er aktive, og måske er det ikke tilfældet i et SCART fra en xbox.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
#4: Tror på en eller anden måde, at B&O tv, vil have at alle forbindelser i SCART er aktive, og måske er det ikke tilfældet i et SCART fra en xbox.
Det skulle ikke være noget problem. TV'et vil jo bare "tro" at X-boxen er slukket, hvis boxen ikke er switchet over på den AV-connection. Kun hvis alle forbindelserne bare er loddet sammen vil det være et problem med 2 "aktive" signaler fra en box, altså en slags omvendt distribution. Det kan så kun styres ved at slukke helt for enten din DVD eller X-box - så signalerne ikke forstyrrer hinanden.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Kan det ikke tænkes at det er tv'et der laver ballade? Jeg kender ikke voldsomt meget til B&O, men ved da at de laver nogle ret spøjse løsninger engang imellem.
Prøv at smide konsollen til et tv hos en kammerat f.eks. og se om den spiller der.. hvis den gør det, så er det ganske sikkert dit tv der er problemet.
Kom i tanke om at min lillebror har haft en xbox for noget tid siden, og mine forældre har et tv magen til mit. Den eneste forskel på mine forældres og mit, er fjernbetjeningen.
På min er der en AV knap, mens der på min forældres er en AUX knap. Min lillebror siger at det bare var at trykker aux+2 hvorefter det virkede, uden nogen problemer..
Jeg skal bare lige finde ud af, hvordan jeg sender et aux signal, fra min fjernbetjening, så tror jeg at den er hjemme :-)
#6 Jeg kan ikke rigtig komme nogen steder, ligger syg p.t.. så må hellere blive indendørs
#1 filmz-herskegut 19 år siden
Jeg var ude og købe mig en Xbox (af den gamle slags) den nye kan jeg ikke bruge til noget :-) vil kun have den, som medieCenter.
Men jeg tog den ud af indpakningen, og satte den til mig tv (B&O LX2800) noget ældre tv, men det virker..
Normalt har jeg sat min dvd afspiller til, via en SCART fordelerboks, jeg satte xbox'en i fordelerboksen, tændte den.. men der skete intet!
Jeg prøvede for sjov at sætte den direkte på tv'et, stadig intet.. Prøvede at flytte den tilbage i fordelerboksen, tænde dvd'afspilleren og xbox efter hinanden.. så kunne jeg pludselig se noge, det var bare begge video signaler, oven i hinanden.
Nogen som har en god forklaring på, hvorfor det ikke bare virker ?
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#2 filmz-vassago 19 år siden
Man kan købe noget ekstra-udstyr til X-boxen, så man kan køre component ud af den - men det kræver så at dit TV understøtter det. Du kan også forsøge at loope dit X-Box signal igennem en VHS, det kan også være det hjælper.
#3 DarkLight 19 år siden
Lyser den grøn? eller blinker den rød ved start?
#4 filmz-herskegut 19 år siden
Jeg har også gjort mig tankerne omkring det at loope igennem en vhs, jeg har bare ikke en, og desuden fylder sådan en jo grov meget.
Og nej :( tv'et er en gammel sag fra sidst i 80'erne.
Chippen er allerede bestilt ;-)
Den lyser grøn fast når man tænder den.
Jeg kan også komme ind og konfigurere den, men kun når både dvd og xbox kører, godt nok er billedet næsten umuligt at se noget på, men kan da lave lidt.
Tror på en eller anden måde, at B&O tv, vil have at alle forbindelser i SCART er aktive, og måske er det ikke tilfældet i et SCART fra en xbox.
#5 filmz-vassago 19 år siden
Det skulle ikke være noget problem. TV'et vil jo bare "tro" at X-boxen er slukket, hvis boxen ikke er switchet over på den AV-connection. Kun hvis alle forbindelserne bare er loddet sammen vil det være et problem med 2 "aktive" signaler fra en box, altså en slags omvendt distribution. Det kan så kun styres ved at slukke helt for enten din DVD eller X-box - så signalerne ikke forstyrrer hinanden.
#6 filmz-Kadann 19 år siden
Prøv at smide konsollen til et tv hos en kammerat f.eks. og se om den spiller der.. hvis den gør det, så er det ganske sikkert dit tv der er problemet.
#7 filmz-herskegut 19 år siden
Kom i tanke om at min lillebror har haft en xbox for noget tid siden, og mine forældre har et tv magen til mit.
Den eneste forskel på mine forældres og mit, er fjernbetjeningen.
På min er der en AV knap, mens der på min forældres er en AUX knap.
Min lillebror siger at det bare var at trykker aux+2 hvorefter det virkede, uden nogen problemer..
Jeg skal bare lige finde ud af, hvordan jeg sender et aux signal, fra min fjernbetjening, så tror jeg at den er hjemme :-)
Jeg kan ikke rigtig komme nogen steder, ligger syg p.t.. så må hellere blive indendørs
#8 filmz-herskegut 19 år siden
Så fik jeg den til at virke, skulle "bare" trykke shift+AV -> TV -> 2
Så går den over på aux 2 kanalen.
Den virker dog kun, hvis den sidder direkte på.
Måske jeg snart skulle undersøge mulighederne for et nyt tv :-P