1. Lord Of The Rings (formodeligt alle tre) 2. T2 3. The Abyss 4. Totall Recall 5. Robocop
Gennemgang SPOILERS
1 = De største eventyrfilm nogensinde! Flot filmatisering af verdens bedste bøger. Både effekter og skuespillet holder.
2 = Tja, en god historie og perfekt balance mellem action og mere dybtegående scener, og så må vi ikke glemme Arnold's toppræstation som terminatoren, jeg er ligeglad hvad folk siger denne film beviser at Arnold har skuespiltalent.
3 = Efter min mening ligger genistregen i at lade en film med "rumvæsner" foregå under vandets overflade og ikke i rummet.
4 = En god actionfilm, som efter min mening ikke er em typisk arnold-film. Historien er tilpas snørklet og ikke mindst meget interresant, efter min mening er en af diskussionerne hvad et menenske i vorkeligheden er. kort sagt har Paul Verhoven formået at lave en film som både har histiorie og action.
5 = En næsten perfekt film, perfekt fortalt, godt skuespil og ikke mindst effekter som holder i dag. En formidabel ting når man overvejer at Paul Verhoven ikke før havde lavet sci-fi-film. I modsætning til mange andre actionfilm i denne periode mener jeg at denne film ud over de mange actionscener også giver os lov til at dvæle ved mere menneskelige problematikker for slet ikke at tale om skildringen af det fængsel som murphy må finde sig selv i.
undrer mig ingen har nævnt once upon a time in america. imo den bedste film lavet (altså 227 min versionen).
ellers er jeg enig i 12 monkeys også er rigtig god, straight story ligeså. the thin red line er jeg også glad for, ligesom Leaving las vegas og goodfellas. requiem for a dream og heat skal også nævnes. Tilsidst Vertigo.
svært at sætte dem i nummerorden, den eneste jeg ikke er i tvivl om er #1.
1: Psycho (original version) 2: The Wizard of Oz 3: Den Fabelagtige Amélie fra Montmartre 4: Vertigo 5: Romeo + Juliet (DiCaprio og Danes) 6: Se7en 7: La Vita é Bella 8: A Clockwork Orange 9: Titanic (I know! Men jeg kunne altså godt lide den...) 10: The Silence of The Lambs
Ikke nødvendigvis i den rækkefølge, men det er sådan noget ligende...
Fight club er fed, men den er ikke blandt mine 10 yndlingsfilm. Jeg synes derimod at Brad Pitt som Tyler Durden er en af de fedeste personligheder, der nogensinde er lavet. Fight Club komemr nok ind på en 11.-12. plads.
Gøgereden Terminator 2 Matrix Se7en Dybet Saving privat ryan Black Hawk Down Lige på kornet Alien LOTR Man kan blive ved og ved og ved og ved og ved og minder det ikke om Den Uendelige Historie;)
1. Betty Blue 37°2 le matin 2. Blade Runner (Den originale udgave, ikke Director's Cut) 3. Star Wars: Episode IV - A New Hope
1. Tja, den film er ganske enkelt fantastisk, jeg kan ikke sige andet, da jeg har lidt svært ved at sætte ord på hvad det præcis er der er så fantastisk.
2. Jeg foretrækker den originale version, hvor Harrison Ford fortæller gennem hele historien, hvilket giver den en helt anden stemning, måske lidt i retning af de gamle detektivfilm fra 30'erne. Og så er der ingen sære drømmesyn med i den gamle..
3. Filmen der har fulgt mig hele livet og som stadig kan bringe mig tilbage til starten af 80'erne hvor DR sendte den og mine forældre havde optaget den til mig, på deres første video.. det bånd blev slidt helt ned, da jeg så filmen hver dag.
#21 filmz-Jack Slater 22 år siden
2. T2
3. The Abyss
4. Totall Recall
5. Robocop
Gennemgang SPOILERS
1 = De største eventyrfilm nogensinde! Flot filmatisering af verdens bedste bøger. Både effekter og skuespillet holder.
2 = Tja, en god historie og perfekt balance mellem action og mere dybtegående scener, og så må vi ikke glemme Arnold's toppræstation som terminatoren, jeg er ligeglad hvad folk siger denne film beviser at Arnold har skuespiltalent.
3 = Efter min mening ligger genistregen i at lade en film med "rumvæsner" foregå under vandets overflade og ikke i rummet.
4 = En god actionfilm, som efter min mening ikke er em typisk arnold-film. Historien er tilpas snørklet og ikke mindst meget interresant, efter min mening er en af diskussionerne hvad et menenske i vorkeligheden er. kort sagt har Paul Verhoven formået at lave en film som både har histiorie og action.
5 = En næsten perfekt film, perfekt fortalt, godt skuespil og ikke mindst effekter som holder i dag. En formidabel ting når man overvejer at Paul Verhoven ikke før havde lavet sci-fi-film. I modsætning til mange andre actionfilm i denne periode mener jeg at denne film ud over de mange actionscener også giver os lov til at dvæle ved mere menneskelige problematikker for slet ikke at tale om skildringen af det fængsel som murphy må finde sig selv i.
#22 filmz-Elvis-SUN- 22 år siden
Resevoir Dogs
Star Wars, Ep V
Fellowship of the ring
Usual Suspects
Léon
Das Boot
Og jeg ved godt den er en miniserie, men Band of Brothers !!1
...it's chocolate, it's mint ...it's very refreshing!
#23 filmz-Retep 22 år siden
ellers er jeg enig i 12 monkeys også er rigtig god, straight story ligeså. the thin red line er jeg også glad for, ligesom Leaving las vegas og goodfellas. requiem for a dream og heat skal også nævnes. Tilsidst Vertigo.
svært at sætte dem i nummerorden, den eneste jeg ikke er i tvivl om er #1.
#24 filmz-gravbamzula 22 år siden
2. Dead by Dawn
3. En verden udenfor
4. The Shining
5. Bettlejuice
6. Dogma
Tja der mange flere men..
#25 Tylerdurden 22 år siden
2: The Wizard of Oz
3: Den Fabelagtige Amélie fra Montmartre
4: Vertigo
5: Romeo + Juliet (DiCaprio og Danes)
6: Se7en
7: La Vita é Bella
8: A Clockwork Orange
9: Titanic (I know! Men jeg kunne altså godt lide den...)
10: The Silence of The Lambs
Ikke nødvendigvis i den rækkefølge, men det er sådan noget ligende...
#26 MadMartigan 22 år siden
#27 Tylerdurden 22 år siden
Fight Club komemr nok ind på en 11.-12. plads.
#28 dyg 22 år siden
#29 filmz-nemesis 22 år siden
Terminator 2
Matrix
Se7en
Dybet
Saving privat ryan
Black Hawk Down
Lige på kornet
Alien
LOTR
Man kan blive ved og ved og ved og ved og ved og minder det ikke om Den Uendelige Historie;)
#30 filmz-Kadann 22 år siden
2. Blade Runner (Den originale udgave, ikke Director's Cut)
3. Star Wars: Episode IV - A New Hope
1. Tja, den film er ganske enkelt fantastisk, jeg kan ikke sige andet, da jeg har lidt svært ved at sætte ord på hvad det præcis er der er så fantastisk.
2. Jeg foretrækker den originale version, hvor Harrison Ford fortæller gennem hele historien, hvilket giver den en helt anden stemning, måske lidt i retning af de gamle detektivfilm fra 30'erne. Og så er der ingen sære drømmesyn med i den gamle..
3. Filmen der har fulgt mig hele livet og som stadig kan bringe mig tilbage til starten af 80'erne hvor DR sendte den og mine forældre havde optaget den til mig, på deres første video.. det bånd blev slidt helt ned, da jeg så filmen hver dag.