Gravatar

#1 filmz-Scarface 18 år siden

Hvad er din favorit?

Min er uden tvivl Don Michael Corleone, da han er ond, lusket, snedig, klog, venlig og voldelig. Lige en blanding til mig, og så med Al Pacino som skuespiller.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#2 Patriarch 18 år siden

hmmm... Jeg tror det ville blive Indiana Jones vil jeg skulle nævne én.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 filmz-Bruce 18 år siden

#1 Som gangster fan, burde du bruge noget af din misundelsesværdige energi på at gå længere tilbage i genren og få nogle fantastiske oplevelser, mere end at håbe på middelmådige gentagelser ;)

Amerikansk film blev fra 1934 frem til 1967 underlagt Hays Code, nogle moralske retningslinier, således at film havde 3 generelle principper, som skulle overholdes, for at kunne blive godkendt:

1. No picture shall be produced that will lower the moral standards of those who see it. Hence the sympathy of the audience should never be thrown to the side of crime, wrongdoing, evil or sin.

2. Correct standards of life, subject only to the requirements of drama and entertainment, shall be presented.

3. Law, natural or human, shall not be ridiculed, nor shall sympathy be created for its violation.

Her kan ALLE restriktionerne læses.

Grunden til, at denne Hays Code overhovedet kom i spil, skyldes hovedsageligt amerikanske gangsterfilm, som blev mere og mere rå i deres udtryk og ofte var det gangsterne som trak det længste strå. James Cagney, Bogart og Edward G. Robinson var store gangster stjerner i tiden før Hays Coden (også efter).

Dette fantastiske bokssæt indeholder nogle af Hollywoods bedste ældre gangsterfilm og en af filmene, måske den mest kendte gangsterreplik nogensinde:

"Made it, Ma! Top of the world!"
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 The Insider 18 år siden

Jason Bourne
War. War never changes.
Gravatar

#5 elwood 18 år siden

#4 som i Richard Chamberlain, eller Matt Damon's skildring

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 The Insider 18 år siden

Der er kun én Bourne. Ham, som dukker op igen til august.
War. War never changes.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 18 år siden

#6 Han må holde sig godt, ham Chamberlain! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 elwood 18 år siden

#7 hehe 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 filmz-saku 18 år siden

helt klart trinity fra "mit navn er trinity"
Gravatar

#10 Bohemian 18 år siden

Pvt Hudson