#1 21 år siden

Hey ville lige høre jeres ynglingskuespillere... i må gerne give en top 3 hvis i vil, og gerne komme med eksempler på film som understøtter jeres valg..

Hos mig ligger Al pacino og Robert de niro på en samlet første plads.. det skyldes nok at Gangster/Mafia genren er lige mig..
ellers kan jeg godt lide... Johnny depp og for den sags skyld Kim Bodnia , klart den bedste danske skuespiller

hvis vi skal kigge på de sjove typer: mener jer Jim Carrey og Marlon Waynes er de dygtigste komikere...
Gravatar

#2 filmz-female cenobite 21 år siden

Gary Oldman - Fordi han kan spille mange varierende roller og hans måde at gøre dette på er eminent i min mening. Han er klart en af de bedste i min mening. Og så er han også rimelig hot, det tæller sq også lidt, hehe

Derudover har jeg mange mnge andre jeg kan nævne, men for at tage bare nogen så vil jeg sige:

John Belushi - Manden døde alt for tidligt, men han nåede sq at lave nogen fede film (Delta Kliken samt The Blues Brothers), samt hans optræden i SNL var fænomenal. Han er nok en af de bedste komikere ever i min mening på trods af hans relativt korte karriere.

Robert Englund - En af de bedste horror skuespillere længe (overgået af få kun). Ikke kun for hans rolle som Freddy Krueger, selvom han virkelig gør den rolle ære, men også for hans roller i Barkers film samt mange af hans biroller. Ganske fed og interessant skuespiller, og så har han svensk blod i årene :P

Jean Reno - Godt nok er han ikke født i Frankrig, men han bliver anerkendt som værende franskmand, så derfor kan jeg godt sige at han er den bedste franske skuespiller jeg kender til. Hans rolle i Leon var unique, men hans roller i Just Visiting, Nikita og Ronin er også værd at sætte pris på

Kevin Spacey - Kunne især lide den nyere film The Life of David Gale, men selvfølgelig er det også for hans præstationer i film som The Usual Suspects, The Negotiator, American Beauty, Seven (selvom man ikke "ser" så meget til ham, så er hans præstation stadig nok til at få en til at ænse ham, hvilket er godt gjort i sig selv) og L.A Confidential, der gør at han er på min liste.

John Malkovich, Doug Bradley og Sam Neill er også begge yderst gode suespillere på højt nivau, og for bare at nævne et par enkelt kvinder så synes jeg Kirsten Dunst er rimelig ok. Nok mest for hendes rolle i Interview With the Vampire, samt Linda Blair også skal nævnes. Det er dog kun pga en enkelt rolle, men damn hvor gjorde hun det godt.
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#3 filmz-propagandapanda 21 år siden

Mine favoritter:

Bruce Willis

Ben Stiller

Tara Reid

Arnold Schwarzenegger

Jim Carrey

Samuel L. Jackson

Sean Connery

og ikke mindst
Vinnie Jones
Gravatar

#4 ks 21 år siden

Kevin Spacey er i mine øjne simpelthen fantastisk, og han viser det gang på gang, hans roller i specielt American Beauty, Seven og Usual Suspects er noget nær perfekt spillet.

Denzel Washington: Eminemt karakter skuespiller, specielt sætter jeg pris på hans fantastiske præstation some Malcolm X i Spike Lee's film er samme navn.

Johnny Depp: En skuespiller der taler for sig selv, han formår simpelthen at sætte sig helt særprægede aftryk på alle hans roller, helt unikt.
Gravatar

#5 chronaden 21 år siden

Johnny Depp

Bruce Willis

Samuel L. Jackson

Sean Connery

Kevin Spacey

Val Kilmer

Brad Pitt

Tom Cruise

Liam Neeson

Russel Crowe

Willem Dafoe

osv osv osv...
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#6 lagoni 21 år siden

Kan ikke komme i tanke om andre end Edward Norton lige nu, den mand er jo en eminemt skuespiller. Allerede i Primal Fear viser han det, sjældent har jeg set en skuespiller spille så godt i sin første film.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#7 Yoda 21 år siden

Anthony Hopkins
Robert De Niro
Daniel Day-Lewis
Al Pacino
Margaret Rutherford
Judy Dench
Johnny Depp
Jessica Tandy
Morgan Freeman
Christopher Lee
Denholm Elliot
Humphrey Bogart
Peter Lorre
Julian Sands
Nicolas Cage
Helena Bonham Carter
Mel Gibson

Og hundredvis af andre......
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 Corgan 21 år siden

#2:

Hvis du mener at Jean Reno er den bedste franske skuespiller du kender til, bør du se lidt nærmere på Vincent Cassel i Irreversible. Han gør det utrolig godt. (Btw. Reno er også meget cool... han har dog haft en del latterlige roller IMO)

---

Men ellers har jeg svært ved at lave en "top 3". Der er så mange gode skuespillere. Men her er nogle af dem:

Christian Bale - leverer varen hver gang (også selvom han spiller med i en dårlig film)

Tom Hanks - er mesteren indenfor mange genre.

Tom Cruise - bliver bedre og bedre. Se blot Magnolia eller Eyes Wide Shut.

Kevin Spacey - well... not much to say. Fantastisk.

Robert De Niro - er faldet lidt af på den i de sidste 6-7 år... men er stadig i topklasse. Det er lidt som om han ikke søger de udfordende roller mere.

Gary Oldman - utrolig karismatisk skuespiller.

Edward Norton - fantastisk i American History X og Fight Club. Hans rolle i Death to Smoochy bør dog glemmes!

Forest Whitaker - der er et eller andet over ham, der bare gør ham cool IMO. I Ghost Dog er han fantastisk... men hvad lavede han dog i Battlefield Earth?

Daniel Day-Lewis - fænomenal rolle i My Left Foot!

....and the list goes on and on...
Gravatar

#9 psychocandy 21 år siden

I vilkårlig rækkefølge:

Cate Blanchett
Tim Roth
Uma Thurman
Al Pacino
Audrey Hepburn
Ian Mckellen
Helen Mirren
Emilie Watson
Peter Sellers
Katharine Hepburn
------
Misery's the river of the world, Everybody row!
Gravatar

#10 rimmer 21 år siden

1: Jim Carrey - i mine øjne den sjoveste mand i mange år og samtidigt kan jeg godt lide den måde han spiller på i de mere alvorlige film som "Truman show" og "Eternal Sunshine..."

2: Jake Gyllenhaal - han har bare noget over sig. Og ligemeget hvad han laver i fremtiden, så vil han altid stå højt på listen efter præstationen i "Donnie Darko"

3: Michael Keaton - Igen han har et eller andet. Og så er han hidtil den ubestridt fedeste Batman.
Ichy-Boo... It's my happy noice

Skriv ny kommentar: