Lidt stats for dem der ikke gider klikke: • HD Ready • Ægte HDTV • HDMI indgang med HDCP afkodning • Opløsning WXGA 1366x768 • 2 indbyggede tv-tunere muliggør Picture-in-Picture (følg med på 2 kanaler samtidigt) • Superhurtig reaktionstid 8 ms • Kontrast 1200:1 • Lysstyrke 550 cd/m² • Synsvinkel (H/V) 178°/178° • 1000 siders superhurtig tekst-tv • 100 programpladser • 2x8 watt RMS Nicam stereo • 5 bånds equalizer • HDMI tilslutning, 2 x Scart, PC VGA, component video samt composite video og S-Video i siden, stik for tilslutning af hovedtelefon • Mål: (BxDxH): 1303x230x656 mm (inkl. stand) 1118x129x641 mm (ekskl. stand) • Vægt: ca. 21 kg. (inkl. stand) • Inkl. fjernbetjening
Nogen der kan gennemskue om de tager røven på en, eller der rent faktisk er gemt et udemærket tv her. Tallene siger mig intet.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
ummidelbart er de tekniske spec jo ok til prisen...men du kan jo nok ikke få lov til at se billedet nede i aldi forretningen. Og så ville jeg ikke købe det...så med mindre du kender nogengen der har det eller har mulighed for at se det andet steds, tjaaaa så lad værd og køb noget til et par tusind mere... en anden ting er at det ingen billedforbedringsfunktioner har overhovedet, og det er mange gange det der skiller de lidt dyre tv fra de billige...teknikken er jo grundlæggende den samme.
Det største problem ved Medion er ikke kvaliteten af produkterne, da enkelte ting rent faktisk kan være helt ok. Problemet opstår først hvis skidtet går i stykker og man skal igennem Compare Support, som ikke har ret meget styr på tingene.
Jeg har personligt aldrig haft problemer med supporten. Jeg ejede på et tidspunkt en Medion pc. Dvd-brænderen (Sony) døde på et tidspunkt, hvorefter jeg skrev til supporten. Jeg blev bedt om at sende hele computeren til dem. Så jeg skulle altså ikke bruge tid på at hive brænderen ud eller rode med kabler. Supporten betalte fragten, satte en helt ny dvd-brænder i og sendte computeren tilbage til mig indenfor en uge. Da jeg modtog computeren havde de installeret den nye brænder og alt kørte som det skulle.
Men mht køb af tv, bliver man nødt til at få en demonstation før man skal beslutte sig om det er noget man ønsker at smide penge efter. Der er meget stor forskel på tv'er... også selvom de er ens i specs.
Det er klart at jeg måtte undvære computeren i en uge... men det vil jeg også gerne ofte, når jeg derefter ville være sikker på at de defekte dele nu var blevet lavet. Det kunne jo være at det ikke var selve brænderen der var problemet men derimod et kabel. Så hvis man først skulle pille brænderen ud, sende den ind til support, vente på de ikke kunne finde den samme fejl som den jeg havde beskrevet til dem, modtage brænderen igen for at finde ud af at den stadig ikke virkede o.s.v. ville der hurtigt gå over en uge. Når man sender hele lortet ind, er man sikker på at de ser samme fejl som dem man selv er stødt på. Så må de så finde ud af hvordan de skal løse problemet.
Men nu er det selvfølgelig også et tv der er i fokus... og ikke en computer, men her ville proceduren naturligvis være den samme. Jeg går ud fra at du godt kunne undvære dit tv i en uge, hvis det nu skulle til reperation. :-)
#1 Morbid 17 år siden
Medion® 40" Widescreen LCD TV er på tilbud fra 20. December til 7.999kr.
Lidt stats for dem der ikke gider klikke:
• HD Ready
• Ægte HDTV
• HDMI indgang med HDCP afkodning
• Opløsning WXGA 1366x768
• 2 indbyggede tv-tunere muliggør Picture-in-Picture (følg med på 2 kanaler samtidigt)
• Superhurtig reaktionstid 8 ms
• Kontrast 1200:1
• Lysstyrke 550 cd/m²
• Synsvinkel (H/V) 178°/178°
• 1000 siders superhurtig tekst-tv
• 100 programpladser
• 2x8 watt RMS Nicam stereo
• 5 bånds equalizer
• HDMI tilslutning, 2 x Scart, PC VGA, component video samt composite video og S-Video i siden, stik for tilslutning af hovedtelefon
• Mål: (BxDxH): 1303x230x656 mm (inkl. stand) 1118x129x641 mm (ekskl. stand)
• Vægt: ca. 21 kg. (inkl. stand)
• Inkl. fjernbetjening
Nogen der kan gennemskue om de tager røven på en, eller der rent faktisk er gemt et udemærket tv her. Tallene siger mig intet.
#2 DarkLight 17 år siden
#3 filmz-bullettooth 17 år siden
en anden ting er at det ingen billedforbedringsfunktioner har overhovedet, og det er mange gange det der skiller de lidt dyre tv fra de billige...teknikken er jo grundlæggende den samme.
#4 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 filmz-Kadann 17 år siden
#6 Corgan 17 år siden
#5:
Jeg har personligt aldrig haft problemer med supporten. Jeg ejede på et tidspunkt en Medion pc. Dvd-brænderen (Sony) døde på et tidspunkt, hvorefter jeg skrev til supporten. Jeg blev bedt om at sende hele computeren til dem. Så jeg skulle altså ikke bruge tid på at hive brænderen ud eller rode med kabler. Supporten betalte fragten, satte en helt ny dvd-brænder i og sendte computeren tilbage til mig indenfor en uge. Da jeg modtog computeren havde de installeret den nye brænder og alt kørte som det skulle.
Men mht køb af tv, bliver man nødt til at få en demonstation før man skal beslutte sig om det er noget man ønsker at smide penge efter. Der er meget stor forskel på tv'er... også selvom de er ens i specs.
#7 HonoDelLoce 17 år siden
Til gengæld skulle du så undvære computeren i mellemtiden - hvilket jeg ikke kunne ;)
Og måske var de bare bange for, at computeren ville falde fra hinanden, hvis du åbnede kabinettet ;)
#8 Corgan 17 år siden
Det er klart at jeg måtte undvære computeren i en uge... men det vil jeg også gerne ofte, når jeg derefter ville være sikker på at de defekte dele nu var blevet lavet. Det kunne jo være at det ikke var selve brænderen der var problemet men derimod et kabel. Så hvis man først skulle pille brænderen ud, sende den ind til support, vente på de ikke kunne finde den samme fejl som den jeg havde beskrevet til dem, modtage brænderen igen for at finde ud af at den stadig ikke virkede o.s.v. ville der hurtigt gå over en uge.
Når man sender hele lortet ind, er man sikker på at de ser samme fejl som dem man selv er stødt på. Så må de så finde ud af hvordan de skal løse problemet.
Men nu er det selvfølgelig også et tv der er i fokus... og ikke en computer, men her ville proceduren naturligvis være den samme. Jeg går ud fra at du godt kunne undvære dit tv i en uge, hvis det nu skulle til reperation. :-)
#9 filmz-Kadann 17 år siden
En af mine kollegaer har et Medion TV der er sendt til rep hos Compare, han venter vistnok på anden måned for at få det retur.
#10 Corgan 17 år siden
#9:
Tough luck...