Jeg har akut brug for at vide hvordan amerikanske dvd'er er mastered. Altså primært opløsning og framerate.
Grunden er at jeg roder med at få Brutal Incasso udgivet i USA, men som det ser ud nu er jeg selv nød til at foretage konverteringen. Jeg kan naturligvis gøre et forsøg på at konvertere den til rigtig NTSC (30fps), men det involverer en masse interlacing-teori og lydarbejde som jeg ikke helt har fanget. Kan amerikanske afspillere æde 25fps? eller måske 24?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Start en tråd på videohelp, og beskriv nøjagtig hvad du har, og hvad du vil ende med, så er der helt sikkert nogen der kan hjælpe. Umiddelbart kan de fleste redigeringsprogrammer lave en konvertering, men det kan være at der er en mere "rigtig" måde at gøre det på.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
I virkeligheden handler mit spørgsmål nok mere om hvad de amerikanske afspillere kan æde. Men du har ret, det er muligvis det forkerte sted at spørge :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#1 gi-jones 16 år siden
Grunden er at jeg roder med at få Brutal Incasso udgivet i USA, men som det ser ud nu er jeg selv nød til at foretage konverteringen. Jeg kan naturligvis gøre et forsøg på at konvertere den til rigtig NTSC (30fps), men det involverer en masse interlacing-teori og lydarbejde som jeg ikke helt har fanget. Kan amerikanske afspillere æde 25fps? eller måske 24?
#2 filmz-vassago 16 år siden
#3 gi-jones 16 år siden