Gravatar

#1 filmz-patrickmoog 18 år siden

Jeg står og skal til at leg med at lave en musikvideo, og jeg vil hører om der er nogle kloge hoveder herinde der har et forslag til et videokamera (helst digitalt) der er værd at se på?

pris: mellem 5 og 8000 kr

Og så vil jeg hører om Adobe Premiere er det bedste redigeringsprogram at skaffe?

Og så lige lidt reklame :)
musikken kan findes på www.myspace.com/anamiasite eller www.anamia.dk
Gravatar

#2 dolphinfriendly 18 år siden

Adobe Premiere er ret nemt og fint at bruge, men til større projekter skal du nok kigge efter et andet program.

AVID er meget brugt og er efter hvad jeg har hørt nærmest industri standard sammen med Final Cut (der dog er til Mac).

Gravatar

#3 filmz-vassago 18 år siden

Ej, nu må det sgu snart stoppe... :)

Hvorfor skal man vælge et andet program end Adobe Premiere Pro 2.0 til større projektor?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 dolphinfriendly 18 år siden

#3 Det er blot hvad jeg har hørt fra prof folk og andre der har lavet større videoprojekter (så som musikvideoer). Efter sigende skulle AVID og FC være mere en industristandard end AP, derfor giver det på langt sigt mere mening at lære et af disse i stedet.

Jeg er personligt ikke ekspert til nogle af programmerne, har selv leget med både AP og FC hvor jeg synes begge er ganske gode redigeringsprogrammer. Derfor kan jeg heller ikke trække på ekspertviden og udstille det ene program frem for det andet, der må blot være en grund til at FC og AVID bliver sådan hypet af "profferne" fremfor AP. :)

Gravatar

#5 filmz-vassago 18 år siden

Hvis man skulle lave en spillefilm vil jeg give dig ret - men ikke når det kommer til dokumentar, kortfilm, novellefilm, musikvideoer osv osv - du kan lave nøjagtigt det samme. Det er ferrari vs lamborghini vs porsche... Smag og behag - men jeg kan ikke komme på options eller features som jeg ikke ville kunne lave i AP - og sammen med AE fungerer det jo endnu bedre.
Gravatar

#6 dolphinfriendly 18 år siden

#5 Du har ganske givet langt mere erfaring end jeg mht redigeringsprogrammer, så hvis der umiddelbart ikke er de store forskelle er der naturligvis ikke grund til at skifte - selvom det jo ikke skader at kunne bruge flere programmer. :)

Gravatar

#7 filmz-vassago 18 år siden

Overhovedet ikke, køb eller download så meget forskelligt som overhovedet muligt, find ud af hvad man bedste kan med. Jo flere man kan finde ud af at bruge - desto større er dine chancer i branchen.

Skriv ny kommentar: