Gravatar

#1 Yoda 13 år siden

Et hurtigt spørgsmål til de teknikkyndige:

Hvis man tilslutter en stationær PC til ens TV via et VGA-standardkabel, leverer dette så både lyd- og billedsignal? Eller skal man have fat i et separat lydkabel?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#2 gi-jones 13 år siden

Et hurtigt svar: Nej. VGA og DVI kabler leverer kun billede. HDMI kan levere lyd også (men jeg tror ikke det virker fra en pc, da lyden jo ikke kommer fra grafikkortet).
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 loki 13 år siden

Da jeg i det gode gamle dage rodede med PC -> TV så skulle der separate ledninger til lyden. Lyden fra computeren skulle ud af lydstiksporten.
www.peakoil.dk
Gravatar

#4 Yoda 13 år siden

#2

Tak! Skulle have spurgt i går, så havde jeg undgået de grå hår ;-)

Troede sgu blot det var at proppe stikket i TV'et og voila ... lyd og billede. Det var det så ikke ... øv!

Men tak for svaret :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 filmz-Utyske 13 år siden

Der plejer dog at være en audioindgang sammen med VGA-indgangen. Det har der i hvert fald været på de sidste par tv jeg har haft fingrene i.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#6 Yoda 13 år siden

#5

Smutter fluks ind og kigger efter! :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#7 Yoda 13 år siden

#5

Det er der! :-)

Før jeg går i gang med at splitte alle mine installationer fra hinanden, vil jeg lige spørge:

Hvis jeg tilslutter min PC til TV'et via VGA-kablet og derefter plotter et audiokabel fra TV'et over i forstærkerens TV-indgang, får jeg så lyd fra PC til TV?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 filmz-Utyske 13 år siden

Ja, VGA til billedet fra pc'en, et eller andet form for stereokabel til lyden pc'en og så et kabel fra tv'et til din forstærkeren, så burde lyden fra pc'en også komme med.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#9 Yoda 13 år siden

#8

Super ... og tak for hjælpen! :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: