Gravatar

#1 Åkepool 12 år siden

Har lige et spørgsmål til dem af jer, der har forstand på Blu-ray afspillere, som f.eks. Utyske eller Bruce. Andre skal dog være velkomne til at byde ind.

Jeg ligger inde med to afspillere, hvoraf jeg kun skal beholde den ene. Jeg bruger normalt en Samsung BD-P1500, men har fået en LG 3D BD660N, som jeg overvejer at erstatte den gamle med.
Jeg tænkte først, at selvfølgelig skal jeg da ha' den nyeste, men så da jeg læste nærmere, syntes jeg at der var ting såsom BD-Live der ikke stod at den nye havde/har.
Jeg er ikke den store teknik-smølf, eller sagt på en anden måde: Jeg har ikke en fis forstand på alle de ting de forskellige afspillere kan.
En ting der vil vægte meget for mig, er hvis den nye kan loade film hurtigere end den gamle, som er meget langsom.
Men kan en eller anden give mig et bud på fordele ved den ene fremfor den anden?
På forhånd tak.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#2 Åkepool 12 år siden

Anyone?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#3 Slettet Bruger [1308417946] 12 år siden

Generelt set er der ikke sindsygt stor forskel på billedkvalitet mellem de forskellige afspillere, så på den front, vil der sikkert ikke være noget at hente.

Load-hastigheden vil ganske sikkert være hurtigere på LG, da den er noget nyere og det er noget der er blevet arbejdet på hos alle producenter, så vidt jeg ved.

Umiddelbart er den største force hos LG, at den kan afspille 3D og åbenbart kan noget media-streaming ved at brug af DLNA, så har du film eller lign. liggende på din Windows-PC eller en NAS, kan du afspille dem på BD-afspilleren.

Jeg bruger ikke selv BD-Live til noget som helst, men selvfølgelig, hvis det er noget du vægter højt, kan LG'en selvfølgelig ikke levere.

Det hele kan vel koges ned til, om du har brug for 3D og stream-mulighederne og er villige til at undvære BD-Live for at få det. :)
Gravatar

#4 Åkepool 12 år siden

utyske (3) skrev:
Load-hastigheden vil ganske sikkert være hurtigere på LG


Det gættede jeg også på, men var på ingen måde sikker. Det er noget der vægter højt hos mig.


utyske (3) skrev:
Umiddelbart er den største force hos LG, at den kan afspille 3D


Som jeg vel ikke kan bruge til noget som helst, når min fladskærm ikke er 3D?


utyske (3) skrev:
og åbenbart kan noget media-streaming ved at brug af DLNA, så har du film eller lign. liggende på din Windows-PC eller en NAS, kan du afspille dem på BD-afspilleren.


Jeg er ked af det, men jeg ved ikke meget om det her, så vil du forklare mig de to forkortelser?



utyske (3) skrev:
Jeg bruger ikke selv BD-Live til noget som helst


Jeg har ikke selv brugt det endnu og så er spørgsmålet vel, om jeg kommer til det. Vi er enige om, at BD-Live er ekstra features man kan se via nettet, right?



utyske (3) skrev:
Det hele kan vel koges ned til, om du har brug for 3D og stream-mulighederne og er villige til at undvære BD-Live for at få det. :)


Hvis 3D kun fungerer med et 3D-TV, så er det ligemeget, medmindre jeg vinder i Lotto. Streaming fra pc'en er vist ikke noget jeg skal bruge og BD-Live, tja...

Hmm, det ender vel med at jeg vælger den nye pga. load-hastigheden.

Mange tak for hjælpen, Utyske :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5 Slettet Bruger [1308417946] 12 år siden

NAS er en slags ekstern harddisk, som du slutter direkte til dit hjemmenetværk, i stedet for direkte til din computer, så du kan tilgå dine data fra alle computere og andet udstyr, der er koblet til derhjemme.

Sådan en NAS kan opsættes, så den deler musik/billeder/film og en af de måder den kan gøre det på, er via en standard der hedder DLNA. En del tv og dvd/blu-ray-afspillere o.s.v. understøtter denne standard.

Det samme kan du gøre på din PC, så har du film/musik/billeder derpå, kan du sætte din PC til at dele det, så du kan se det i stuen på dit tv, uden at skulle slutte din PC til tv'et.

Men nej, 3D kræver også et tv der understøtter det og har du ikke planer om at købe sådan et, gør funktionen ikke noget for dig.

BD-Live fungerer præcis via nettet og der er masser af muligheder for mere ekstramateriale, i visse tilfælde kan man vist endda se filmen med livekommentarspor af instruktøren, hvis jeg ikke husker helt galt.

Men altså, jeg er ikke en stor ekstramateriale-kigger, så jeg har aldrig rigtigt kigget meget på hvad det kan, udover at jeg bliver irriteret over at en film henter mere bras ned fra nettet, i stedet for at gå i gang med at afspille, når jeg smider den i min PS3. :D
Gravatar

#6 Åkepool 12 år siden

utyske (5) skrev:
Det samme kan du gøre på din PC, så har du film/musik/billeder derpå, kan du sætte din PC til at dele det, så du kan se det i stuen på dit tv, uden at skulle slutte din PC til tv'et.


Det lyder da ellers ret fedt.

Men ellers er jeg stadig i vildrede, med hvilken afspiller jeg skal beholde :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#7 Slettet Bruger [1308417946] 12 år siden

Tja, jeg tror bare jeg ville tage den nyeste af de to. :)
Gravatar

#8 Åkepool 12 år siden

Så følger jeg dit råd :)
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: