Well, jeg har købt en Blu ray afspiller, BDP S300, og det er jo ganske fint. Jeg spurgte selvfølgelig forhandleren om man kan se alle regioner af DVD derpå, hvilket han sagde man ikke kan, MEN at man hurtigt på nettet vil være i stand til at finde løsninger på det problem, jeg har ikke umiddelbart fundet noget på google. Kan det lade sig gøre at få BDP S300 til at blive region fri når det kommer til DVDer?
Det andet spørgsmål er hvor det er bedst at kigger efter software opdateringer, jeg har registreret mig hos Sony, men den hjemmeside er ikke til meget hjælp når det gælder software opdatering. Hjælp?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Jeg tvivler lidt på at der er hurtige løsninger til at gøre den regionsfri. De løsninger jeg har set, kræver et indgreb i maskinen og jeg mener at Laserdisken bl.a. gør det, men det er så ikke en regionsfri løsning, men kun en der giver BD-region A+B og DVD-region 1+2.
Mht. softwareopdatering.. er der netkort i afspilleren? Hvis der er, så prøv at sætte et netværkskabel i og gå menuerne igennem. Det er ikke umuligt at du kan opdatere på den måde.
#2: Så vidt jeg kan se er der ikke mulighed for net tilslutning, men jeg fik at vide at jeg kunne hente opdateringen på nettet, og derefter ligge det på en cd også smide den i afspilleren.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#2 - Jeg har heller ikke set andre løsninger til en Sony BDP S300.
Icos producerer chipløsninger til en række afspillere. De skulle fungere fremragende, men også være vanskelige at installere (altså ikke noget hjemmeprojekt, medmindre man virkeligt har styr på loddekolben). Deres chip til BDP S300 er af den nævnte type, hvor man kun får region 1+2 dvd og region A+B BD. Til gengæld er deres chip til Panasonics BD30 og den nye BD50 fuldstændigt regionsfrie - også til Blu-ray. Det er den første komplet regionsfrie BD-løsning i verden.
Forhandles bl.a. af svenske www.dvdirect.net. Jeg har tænkt mig at købe en modificeret Panasonic-afspiller fra dem om et par måneder.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#1 Collateral 16 år siden
Det andet spørgsmål er hvor det er bedst at kigger efter software opdateringer, jeg har registreret mig hos Sony, men den hjemmeside er ikke til meget hjælp når det gælder software opdatering. Hjælp?
#2 filmz-Kadann 16 år siden
Mht. softwareopdatering.. er der netkort i afspilleren? Hvis der er, så prøv at sætte et netværkskabel i og gå menuerne igennem. Det er ikke umuligt at du kan opdatere på den måde.
#3 Collateral 16 år siden
#4 filmz-Kadann 16 år siden
http://support.sony-europe.com/hav/downloads/firmw...
#5 Collateral 16 år siden
#6 filmz-Kadann 16 år siden
http://support.sony-europe.com/hav/downloads/firmw...
Men jeg har selv en PS3, så jeg har ingen praktisk erfaring med at opdatere en BD-afspiller. :)
#7 Collateral 16 år siden
#8 Collateral 16 år siden
#9 filmz-Le Samouraï 16 år siden
Icos producerer chipløsninger til en række afspillere. De skulle fungere fremragende, men også være vanskelige at installere (altså ikke noget hjemmeprojekt, medmindre man virkeligt har styr på loddekolben). Deres chip til BDP S300 er af den nævnte type, hvor man kun får region 1+2 dvd og region A+B BD. Til gengæld er deres chip til Panasonics BD30 og den nye BD50 fuldstændigt regionsfrie - også til Blu-ray. Det er den første komplet regionsfrie BD-løsning i verden.
Forhandles bl.a. af svenske www.dvdirect.net. Jeg har tænkt mig at købe en modificeret Panasonic-afspiller fra dem om et par måneder.
#10 kasper0204 16 år siden
Nu kører de nok en anden kampagne, hvor det er fire andre film i stedet..?