Jeg har en xbox360, et HD drev til denne og et alfaview (ups) lcd 42 tommer tv.
Jeg har nu en HD VGA Component cable (6 phono) stik... Det har jeg tilsluttet mit tv... De 6 stik er som følger; rød og gult (går udfra at det er audio) et blåt, grønt, rødt og gult.. MEN..det sidste gule stik kan jeg ikke tilslutte mit tv.
Når jeg bruger xbox er opløsningen 1080i.. og når jeg ser HD DVD er opløsningen den samme.. Er det ok ?
Jeg har ikke HDMI udgang på min xbox.. det har jeg dog på mit tv.
Er det en ok configuration.. eller kan jeg gøre det endnu bedre ?
Ok-- det har jeg så prøvet... jeg kan ikke umiddelbart set forskel.. hvordan er det lige at 720p kan være bedre end 1080i ? Hvad er det LIGE at det der i og p står for ?
Rent opløsningsmæssigt er der ikke den store forskel. For da billedet bliver opdateret på en anden måde, har man reelt kun halvdelen af den opløsningen til rådighed, hvilket så betyder at man har 1920x540, 1036800 pixel, ca. 100000 mere end hos 720p, men for at gøre billedet mere behageligt at se på, smider man et "filter" på for at forhindre det der hedder twitter. Så man ender nok med nogenlunde det samme rent pixelmæssigt.
Der går efterhånden en million historier om, hvad og hvorfor det ene fremfor det andet skulle være bedre, og svaret på hvilket der skulle være bedst afhænger af hvem man spørger - og om hvad :)
Jeg ville vælge 720p, pga panoreringer, og hurtige scener i mange spil.
Mht kablet, så vil jeg skyde på at de 3 af dem er component, og de 3 andre er lyd analog stereo, samt en composite video.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Nogle fladskærme/projektorer, kan selv deinterlace en kilde der leveres i 1080i, hvorved de 1080i "laves om" til 1080p, når man ser skidtet. Hvis dit AlfaView TV kan deinterlace 1080i, så er dette at foretrække fremfor 720p. Ellers er 720p at foretrække fremfor 1080i.
Der har vist været problemer med AlfaViews komponenter, når det kommer til deinterlacing, eksempler på at de simpelthen ikke kunne følge med og derfor alligeval hakkede ved panoreringer.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-lovesquad 16 år siden
Dette er min første post her.
Jeg har en xbox360, et HD drev til denne og et alfaview (ups) lcd 42 tommer tv.
Jeg har nu en HD VGA Component cable (6 phono) stik... Det har jeg tilsluttet mit tv... De 6 stik er som følger; rød og gult (går udfra at det er audio) et blåt, grønt, rødt og gult.. MEN..det sidste gule stik kan jeg ikke tilslutte mit tv.
Når jeg bruger xbox er opløsningen 1080i.. og når jeg ser HD DVD er opløsningen den samme.. Er det ok ?
Jeg har ikke HDMI udgang på min xbox.. det har jeg dog på mit tv.
Er det en ok configuration.. eller kan jeg gøre det endnu bedre ?
Tak for et fedt forum.
#2 elwood 16 år siden
Someone correct me ?
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3 filmz-lovesquad 16 år siden
#4 filmz-lovesquad 16 år siden
#5 filmz-lovesquad 16 år siden
#6 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#7 mvejen 16 år siden
http://www.canopus.com/canopus/technology/progress...
#8 filmz-bullettooth 16 år siden
#9 filmz-vassago 16 år siden
Der går efterhånden en million historier om, hvad og hvorfor det ene fremfor det andet skulle være bedre, og svaret på hvilket der skulle være bedst afhænger af hvem man spørger - og om hvad :)
Jeg ville vælge 720p, pga panoreringer, og hurtige scener i mange spil.
Mht kablet, så vil jeg skyde på at de 3 af dem er component, og de 3 andre er lyd analog stereo, samt en composite video.
#10 filmz-Bruce 16 år siden
Der har vist været problemer med AlfaViews komponenter, når det kommer til deinterlacing, eksempler på at de simpelthen ikke kunne følge med og derfor alligeval hakkede ved panoreringer.