Gravatar

#1 jacob_uno 19 år siden

Jeg skal netop til at købe min første brændbare DVD-skiver til pc'en. Hvilke skal jeg købe hvis jeg vil kopiere film? Naturligvis ikke ulovlige kopier!
Chenny!
Gravatar

#2 myggen 19 år siden

Kommer an på, hvad din brænder kan brænde, men hvis den er forholdsvis ny, så kan du købe både + og -.

Selv bruger jeg Verbatim DVD-RW og Verbatim DVD-R, og jeg har kunne brænde og afspille alt.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#3 Skum 19 år siden

Du skal finde nogen med MCC (Mitsubishi Chemical Corporation) dye (dette tæller vistnok også Verbatim), dette skulle være den bedste dye...
w00tness...
Gravatar

#4 jacob_uno 19 år siden

Tak! Min brænder er helt ny, hvad dækker + og - over?
Chenny!
Gravatar

#5 myggen 19 år siden

Forskellige formater for brændbare skiver. -R er vist generelt en anelse mere kompatibel med afspillere, men +RW'ere formatteres hurtigere end -RW'ere etc.

I virkelighedens verden gør det ikke den store forskel hvad du vælger, bare din brænder kan håndtere begge formater, og det kan de fleste helt nye brænder (hvis ikke alle).
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#6 jacob_uno 19 år siden

Jeg takker, og stiller lige et spørgsmål mere; på brændbare cd'er kan der være op til 80 minutter, har alle brændbare dvd'er det samme antal minutter på?
Chenny!
Gravatar

#7 myggen 19 år siden

Stort set. Alle single-layer har det samme, dual-layer har (sjovt nok) ca. det dobbelte, men det er normalt ret tydeligt skiltet, hvad der er hvad (og prisen er også langt højere på DL).
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#8 jacob_uno 19 år siden

Jamen så siger jeg tak for hjælpen, nu er jeg rustet til at købe nogle skiver på nettet!
Chenny!

Skriv ny kommentar: