Gravatar

#1 davenport 15 år siden

Hej
Jeg har lige været igang med at sætte et kabel til mit tv, fra min computer. (Sharp Aquos)
Men der kommer ikke et billede igennem. Jeg troede bare mit fladskærm ville virke som skærm, men det havde ingen effekt.
Jeg havde set frem til en nat med WoW i 37´´ men hvad fanden gør man??
Umiddelbart ville jeg bare forvente at det spillede sammen, ligesom på min projektor.

Kan jeg få lidt support her?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 davenport 15 år siden

BUMP
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 Scherlund 15 år siden

Har du din skærm sat til samtidig? For så skal højst sandsynlig ind under indstillinger og sige at du har sat en ny skærm til samt sætte opløsning og den slags. Du skal nok også vælge om tv'et blot skal klone dit nuværende billede eller være en udvidet del af det.

HVad bruger du af kabel til forbinde tv og computer?
Gravatar

#4 davenport 15 år siden

Ok, here goes...
Jeg bruger et kabel, der kan sættes i skærmudgangen på comp. Det er ens i begge ender, da mit tv har denne indgang også.
Der er kun en indgang til skærm på computeren, så jeg erstattede bare skærm med tv.

Det virker for teknisk for mig, da jeg bare troede den slags virkede. Men jeg kan godt se at jeg er for naiv, med den slags.

Det var nemlig tænkt sådan, at jeg bare kunne plogge det til ind imellem, når jeg lige havde lyst, men hvis man skal til at lave alt muligt hver gang, så ved jeg snart ikke..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 Spanner 15 år siden

Du skal huske, at dit TV formentlig kører lavere opløsning end din monitor, så du kan løbe ind i problemer, hvis ikke du sætter opløsningen ned inden du skifter over.

Alternativt kan du trykke F8 under opstarten og starte Windows i fejlsikret tilstand, så sættes opløsningen automatisk ned.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 Scherlund 15 år siden

Det burde ikke være så teknisk hvis du bare bytter skærmen ud med tv'et. Men hvad er det for en model af Sharp Aquos du har? Samt kan du ikke beskrive hvad det er for et stik du bruger eller måske tage et billede af det? Så kan jeg måske finde ud af noget mere ved noget manual kiggeri :)
Gravatar

#7 davenport 15 år siden

Skal nok lige se på det senere. Skal over og hente hund nu, og telefonen (kameraet) er i oplader.
Vender frygteligt tilbage asap.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 McPeter 15 år siden

Min pc monitor kører vidst 1600x1200 opløsning, mens mit tv jo er 1920x1080. Hvis du sender et for stort signal igennem vil den højst sandsynligt ikke vide hvordan den skal behandle signalet.

Inden du skifter så prøv at gå i indstillinger og sæt opløsningen til fx 800x600. Prøv så at skifte. Så kan du altid sætte den længere op hvis der er billed på.

Det kan også være noget med opdateringshastigheden, altså hvor mange Hz. Hvis du i skærmindstillinger kan vælge at det er et tv du sætter til så skal du nok prøve det.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#9 davenport 15 år siden

Jeg prøver lige med et par billeder så, håber det er nok:

Kabel:
http://www.screenshots.cc/show.php/937_DSC00001.JP...

TV:
http://www.screenshots.cc/show.php/939_DSC00003.JP...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10 Scherlund 15 år siden

Hvad jeg lige kan se i den (svenske) manual jeg kunne finde til dit tv så understøtter det kun opløsninger op til 1024x768 over den tilslutning. Så det skal du så indstille computeren til før du får et billede på skærmen.

Du er sikker på at der ikke er et DVI stik eller måske et HDMI stik på computeren. Det plejer der nemlig at være på alle nyere computere. Får hvis du har et af stikkene så kan du også køre i en højere opløsning.

Skriv ny kommentar: