Ja, jeg tror *måske* den første ville kunne klare det, men den er meget dyr. Jeg har i stedet affundet mig med en anden, teknisk bedre løsning, som kostede 250,- kr. Se den anden tråd :)
Component sender også 3 signaler, 2 med farveoplysning, R-Y + B-Y (Eller Cr + Cb) og den sidste som er Y=luminance. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er der kun 3 farver, og hvis man kender de 2, så må den tredje jo udgøre resten, derfor er den ikke nødvendig i kablet - det sidste signal luminance definerer sort/hvid.
Der er også lidt misforståelse omkring SCART. Bare fordi det også fører lyd, er det ikke ensbetydende med at man så ikke kan føre det ene eller andet billedsignal ind i kablet. Et SCART-kabel svarer reelt bare til 21 kabler (20 connections + 1 ground) såfremt det er fuldt monteret. Er det fuldt monteret så er der f.eks RGB i det. I pin 7, 11 og 15 er der RGB, og 5, 9 og 13 er der ground.
Man kunne reelt også bare samle Y, R-Y og B-Y samt SPdif i et enkelt kabel.
Og for lige at runde det af, så er RGB bedre en Component :)
Man kan derfor ikke "kabel"-konverte signalet, men man kan sagtens købe en konverter.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#11 myggen 18 år siden
#12 filmz-vassago 18 år siden
RGB-kablet sender 3 signaler/farver igennem kablet, R=Red + G=Green + B=Blue.
Component sender også 3 signaler, 2 med farveoplysning, R-Y + B-Y (Eller Cr + Cb) og den sidste som er Y=luminance. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er der kun 3 farver, og hvis man kender de 2, så må den tredje jo udgøre resten, derfor er den ikke nødvendig i kablet - det sidste signal luminance definerer sort/hvid.
Der er også lidt misforståelse omkring SCART. Bare fordi det også fører lyd, er det ikke ensbetydende med at man så ikke kan føre det ene eller andet billedsignal ind i kablet. Et SCART-kabel svarer reelt bare til 21 kabler (20 connections + 1 ground) såfremt det er fuldt monteret. Er det fuldt monteret så er der f.eks RGB i det. I pin 7, 11 og 15 er der RGB, og 5, 9 og 13 er der ground.
Man kunne reelt også bare samle Y, R-Y og B-Y samt SPdif i et enkelt kabel.
Og for lige at runde det af, så er RGB bedre en Component :)
Man kan derfor ikke "kabel"-konverte signalet, men man kan sagtens købe en konverter.
#13 myggen 18 år siden
Hvor kan man i øvrigt købe den nævnte konverter? Og vel at mærke i en version, hvor man kan konvertere de 3 hanstik til et scart?
#14 filmz-vassago 18 år siden
http://www.hometheatre.net.au/cyu333.htm
http://www.threedoubleyou.com/otherconverters.htm
Men det kan sikkert godt lade sig gøre at få dem i Danmark. Du kan jo prøve at kontakte MCI (mci.dk) eller Cav (cav.dk).
#15 myggen 18 år siden
Jeg har dog som sagt løst det specifiike problem ad anden vej, det kostede mig 250. kr. Især den første løsning, er jo langt dyrere.
#16 filmz-vassago 18 år siden
#17 myggen 18 år siden
Havde lige glemt, at den her diskussion har kørt i to tråde, troede det fremgik af denne her tråd, at det var til Xboxen. :)