Gravatar

#1 myggen 18 år siden

Hej,

Jeg skal gerne bruge ovenstående, altså en adapter fra de 3 phonostik (plus 2 til lyd), til et rgb-scart. Giver det nogen mening?

Hvor kan jeg finde sådan et?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#2 lyspunkt 18 år siden

Det kan købes i de flese butikker med PC eller radio. Det koster ikke alverden.
her er én
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#3 myggen 18 år siden

Aaargh, jeg mener for helvede fra component til scart, sorry. De andre har jeg ca. 175.000 af.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#4 lyspunkt 18 år siden

Jeg tvivler på at du kan sende et componetsignal ind i en scart-indgang, da det ene er et rent billedsignal og det andet er et kombineter billed&lyd-signal. Du kan jo heller ikke samle component i super-vhs.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#5 myggen 18 år siden

Jeg antog, at da min ene indgang på fjernsynet understøtter RGB, så ville man også kunne fysisk konvertere et component-signal med phono til et RGB med scart. Er der da stor forskel på component og RGB, jeg troede det mere eller mindre var det samme?

At et scart-stik også har lyd, kan jeg ikke forstå er et problem, udover det selvfølgelig rent fysisk kan være svært at få plads til 5 phono-stik bag på et scart. Men det er sådan set også ligegyldigt med lyd, jeg vil bare gerne have mulighed for at få maximal kvalitet ud af en component-udgang, pta. jeg på mit fjensyn kun har composite, alm. scart og rgb-scart.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#6 lyspunkt 18 år siden

Component, som jeg kun har set som udgang på dvd og indgang på min projektor, deler billedet op i tre farver, der hver især trækkes gennem hver sin ind/udgang, og der er ikke noget lydsignal.
Scart samler billed i et signal og lyd i to.
Gravatar

#7 myggen 18 år siden

Det er vi enige om, men hvorfor skulle der ikke eksistere en dims, der 'samler' de 3 kilder i et scartstik?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#8 lyspunkt 18 år siden

Fordi ideen med at dele billedet op i tre signaler er en bedre kvalitet. Det ville svare til at samle et DTS-signal i et stik til din stereo-reciever og så få DTS-lyd ud af det.
Gravatar

#9 myggen 18 år siden

Okay, jeg vidste faktisk ikke, at component var så meget bedre end et rigtigt rgb-scart, som vel i princippet også 'bare' opdeler farverne?

Hvorom alting er, det ændrer ikke på mit behov for at få konverteret et component-signal til det bedste alternativ, da jeg pt. er tvunget til at bruge composite i stedet, og alt er bedre end det. Men hvis ikke det kan lade sig gøre, er den jo ikke længere.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#10 MuManden 18 år siden

#9 Hvis du går ind i http://av-connection.com og går ind under Adaptere/konvertere og så Component video, er det så sådan noget du søger efter?

Sorry men kunne ikke lige lave et direkte link.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

Skriv ny kommentar: