Har lige modtaget Friends The Complete 4'th Season region 1. Min dvdafspiller (en United DVH 3160) kan kun afspille R2 dvdfilm, men jeg via et link på denne side gjort den regionsfri!
Problemet er så at billedkvaliteten er ringe, billedet 'små'-hakker når kameraet bevæger sig rundt og hvis man sætter undertekster på, er de ligeledes uskarpe.
Er det afspilleren der simpelthen ikke kan afspille R1 film, så godt som R2. Eller er det dvd'en der er noget galt med? Håber i kan hjælpe
At billedet "små-hakker" er et resultat af den proces, man anvender, når man overfører billeder fra film (24fps) til NTSC-video (30fps). 'Friends' er som de fleste andre amerikanske shows skudt på rigtig film i stedet for video.
Kort fortalt, så går processen ud på at indsætte ekstra "halvbilleder" (fields). En af bivirkningerne er desværre, at panoreringer kommer til at hakke, fordi de ekstra fields gør, at der ikke længere er tale om én kontinuérlig bevægelse.
Det er der ikke så meget at gøre ved. Helt forsvinde vil det nemlig aldrig, medmindre både ens afspiller og ens fjernsyn/ modtager understøtter progressive scan.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#4 - Jeg skal ikke udelukke, at det afhænger af afspilleren, men i min erfaring, så gør det det ikke bedre, at konvertere signalet til PAL60. Det bedste plejer at være, hvis både ens afspiller og ens modtager/ fjernsyn kan klare et rent NTSC-signal. Men som sagt, man kan ikke få det til at forsvinde helt, medmindre ens udstyr understøtter progressive scan - og så taler vi vist enten projektor eller fladskærms-tv.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#7 - Jeg ved ikke, om du kan få CRT fjernsyn, der understøtter progressive scan i NTSC. Jeg har set nogle, der reklamerer med progressive scan i PAL, men om det virker, aner jeg ikke. De folk, jeg kender, der taler varmt for det, har alle enten projektor eller et plasmafjernsyn.
Prøv evt. at spørge i hardware-forummet på www.dahf.dk. Der sidder der nogle af de virkelige hajer på området.
Har lige prøvet at ændre modtagerformat fra PAL til NTSC... Dette gjorde at dvd'en blev afspillet med perfekt billede osv. Men farverne var sort/hvid, hvilket jeg går udfra er pga. at fjernsynet ikke er NTSC!
Men så fandt jeg da udaf at det ikke var dvd'en der var noget galt med. + blev lidt klogere!
#1 filmz-bullseye 20 år siden
Problemet er så at billedkvaliteten er ringe, billedet 'små'-hakker når kameraet bevæger sig rundt og hvis man sætter undertekster på, er de ligeledes uskarpe.
Er det afspilleren der simpelthen ikke kan afspille R1 film, så godt som R2. Eller er det dvd'en der er noget galt med? Håber i kan hjælpe
#2 maniac 20 år siden
Har du et sted du evt kan indstille at output formatet sættes til PAL60, der er visse afspillere det løser problemet på.
#3 filmz-bullseye 20 år siden
Hvis det så hjælper skal det så bare ændres nå man skifter region?
#4 maniac 20 år siden
#5 filmz-bullseye 20 år siden
Hvordan ændrer man det til PAL60?
#6 filmz-Le Samouraï 20 år siden
Kort fortalt, så går processen ud på at indsætte ekstra "halvbilleder" (fields). En af bivirkningerne er desværre, at panoreringer kommer til at hakke, fordi de ekstra fields gør, at der ikke længere er tale om én kontinuérlig bevægelse.
Det er der ikke så meget at gøre ved. Helt forsvinde vil det nemlig aldrig, medmindre både ens afspiller og ens fjernsyn/ modtager understøtter progressive scan.
#7 filmz-bullseye 20 år siden
#8 filmz-Le Samouraï 20 år siden
#9 filmz-Le Samouraï 20 år siden
Prøv evt. at spørge i hardware-forummet på www.dahf.dk. Der sidder der nogle af de virkelige hajer på området.
#10 filmz-bullseye 20 år siden
Har lige prøvet at ændre modtagerformat fra PAL til NTSC... Dette gjorde at dvd'en blev afspillet med perfekt billede osv. Men farverne var sort/hvid, hvilket jeg går udfra er pga. at fjernsynet ikke er NTSC!
Men så fandt jeg da udaf at det ikke var dvd'en der var noget galt med. + blev lidt klogere!
Tak igen