Gravatar

#11 filmz-canner 17 år siden

Denne her har harddisk. Er det samme sag som DVD-mediet, eller hvordan og hvorledes? Jeg kan se den optager i mpeg2, så det er vel ikke godt?

Denne her har miniDV og er, ligesom den første, et popular-pick på edbpriser.

Nogle gode råd? :)
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?
Gravatar

#12 filmz-vassago 17 år siden

Jeg vil ikke anbefale det ene mærke frem for et andet - men jeg ville til enhver tid vælge et miniDV/DVCAM/HDV format fremfor miniDVD (her fik jeg det rigtigt) og HDD hvis det altså bliver komprimeret.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 gi-jones 17 år siden

miniDV og herunder HDV er det eneste fornuftige hvis man er seriøs omkring det, men ikke vil bruge sit liv og sin opsparing på det :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#14 filmz-canner 17 år siden

Nogle der kan anbefale nogle mærker, som er gode at kigge efter? Har nappet en folder om de forskellige Sony Handycams i Fona, og deres miniDV (HD) koster fra 7k og opefter. Det overskrider lidt budget. Det eneste jeg finder indenfor mit budget på edbpriser (HD, that is) er denne her sag fra Canon. Nogen der umiddelbart kan sige plus og minus ved den?

Kan jeg ikk også godt få en forklaring på hvorfor det er godt at bruge DV og ikke HDD/DVD - med mindre det ikke er sådan lige til at forklare?

Jeg takker på forhånd :)
Gravatar

#15 filmz-vassago 17 år siden

Har du kigget på udenlandske sites, f.eks en butik i Tyskland? Fona, Merlin osv har jo typisk nogle langt højere priser. Dertil kan man måske yderligere spare 5-10% ved at handle ved en webshop.

Kan jeg ikk også godt få en forklaring på hvorfor det er godt at bruge DV og ikke HDD/DVD - med mindre det ikke er sådan lige til at forklare?

Det skyldes, at det du optager, bliver komprimeret til mpeg2 for at kunne bruges direkte i en dvdafspiller og lign. - og det går udover kvaliteten - og hvis du så yderligere skal komprimere det ned, eller komprimere til et andet format, så bliver det helt skidt.
Gravatar

#16 filmz-canner 17 år siden

Mange tak! Nogle forslag til udenlandske sites? Jeg havde heller ikke tænkt mig at købe dem i Fona, men jeg tog bare en brochure der for at se forskellen på de forskellige handycams..
Gravatar

#17 filmz-vassago 17 år siden

http://www.pricerunner.de/
http://www.pixmania.com
http://www.digitalo.de

men der er sikkert et hav af andre. Jeg har aldrig købt et videokamera på nettet, så har ikke så mange tips udover de nævnte. På disse har jeg dog sparet en masse kroner på andet teknisk udstyr. Man skal dog bare være opmærksom på, at man ofte skal sende det samme sted hen ved reklamationer - og de 500kr man så har sparet er røget - medmindre forhandler dækker det, det skal man så have på skrift inden køb.

Skriv ny kommentar: