Hvilke brændbare medier er de bedste, og mest all-round kompatible? Skal bruges til afspilning i dvd-afspillere så det er ret relevant at kvaliteten er i orden. Dog skal de self også være billige.
Er der ikke nogen der ligger inde med de gode links?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Det er næsten umuligt at få et svar på, det er virkelig en smagssag, og meget afhængigt af netop din brænder. Nogen medier virker fantastisk med en brænder fra Pioneer, andre overhovedet ikke. Nogen brændere har masser af bøvl med enten + og - skiver, til trods for at de skulle kunne brænde begge dele.
Jeg køber mine medier hos www.nierle.dk, og der har brugerne rated de forskellige mærker osv. Jeg har f.eks meget god erfaring med Prodye.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Jeg køber normalt ved www.billigmedien.de, og næsten altid Verbatim, da jeg aldrig har haft problemer med dem. Alle mine brændere igennem tiderne har elsket dem :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Er godt klar over at det ikke er et nemt spørgsmål, men med et par personlige anbefalinger er man alligevel bedre rustet end uden. Jeg har en NEC brænder hvis der hjælper nogen noget.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg har også en NEC brænder, den er helt fantastisk. Den æder også alt - men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at diverse dvd-afspillere også gør.
Jeg har ikke købt så meget verbatim, ikke fordi de ikke er gode, men fordi de er næsten dobbelt så dyre som de fleste andre medier, men de er på ingen måde dobbelt så gode.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Stabilitet er jo generelt det vigtigste parameter, men særlige funktioner er nu også værd at have med i overvejelserne. Det gælder eksempelvis overburning-funktion (laver Verbatim ikke 90- eller 100-minutters CD-R'er?), som desværre langtfra understøttes af alle velrenommerede brændere.
Overburning er jo bekvemt f.eks. til koncertoptagelser, der ofte netop varer omkring 1½ time.
Er der nogen, der har erfaring med DVD-overburning (som alternativ til f.eks. DVDShrink)?
#1 gi-jones 19 år siden
Er der ikke nogen der ligger inde med de gode links?
#2 myggen 19 år siden
#3 filmz-vassago 19 år siden
Jeg køber mine medier hos www.nierle.dk, og der har brugerne rated de forskellige mærker osv. Jeg har f.eks meget god erfaring med Prodye.
#4 dyg 19 år siden
#5 gi-jones 19 år siden
#6 filmz-Kadann 19 år siden
Verbatim får også min stemme, da jeg har oplevet en del problemer med billigere medier, dog aldrig med Verbatim.
NEC plejer at lave nogle ret gode brændere som kan æde hvad som helst, så ligemeget hvad du kaster efter den, burde den kunne brænde på det.
#7 filmz-vassago 19 år siden
Jeg har ikke købt så meget verbatim, ikke fordi de ikke er gode, men fordi de er næsten dobbelt så dyre som de fleste andre medier, men de er på ingen måde dobbelt så gode.
#8 gi-jones 19 år siden
#9 filmz-erasure 19 år siden
Overburning er jo bekvemt f.eks. til koncertoptagelser, der ofte netop varer omkring 1½ time.
Er der nogen, der har erfaring med DVD-overburning (som alternativ til f.eks. DVDShrink)?