Gravatar

#1 Corgan 16 år siden

Jeg leder efter et (helst) gratis program til PC og Mac der kan rippe en valgt sekvens fra en dvd om til f.eks. en quicktime-fil.
Jeg har hørt om programmer der kan lignende, men at de kun kan rippe en hel chapter. Det er jeg ikke ude efter.
Jeg ønsker blot at rippe en kort sekvens fra en dvd.

Findes der sådan et til både PC og Mac? Eller findes der 2 nogenlunde ens programmer til de 2 OS?
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

Jeg mener, at PowerDVD godt kan "optage" det man ønsker.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 Steffan Rasmussen 16 år siden

Jeg bruger Tsunami MPEG DVD Author Pro til slige opgaver.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#4 filmz-Narniabæver 16 år siden

Det er også en gratis optager jeg leder efter til PC.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#5 Corgan 16 år siden

Hmm... ok.

Power DVd findes såvidt jeg ved ikke til Mac. Det ser også ud til at Tsunami MPEG DVD Author Pro kun er til PC. Nogen der har andre forslag?

Det skal helst være mega simpelt. Så det næsten bare er trykke "Record" på det rigtige tidspunkt... og derefter "Stop".
Gravatar

#6 filmz-vassago 16 år siden

Hvis PowerDVD kan så er det en nyere feature, min kan vist ikke, så er det en godt skjult feature. Et simpelt program (og gratis) er XMPEG - som kan gemme som mpeg1+2 og avi'er af forskellige slags - der er endda en wizard som guider dig igennem.

Med den kan du også vælge de forskellige lydspor - hvis du f.eks vil have kommentarsporet, og kan også hardcode de ønskede undertekster ind på billedet. Det virker ret nemt, man vælger bare sit indpunkt og sit udpunkt - og så convert.

Edit: så lige du efterlyste et Mac-program. Held og lykke... Har du noget emulator der måske kan køre Windows-software?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 Corgan 16 år siden

#6:

Det lyder bestemt som et nemt program.

Hmm... ser ud til at jeg må lede mere efter et program til Mac.
Gravatar

#8 filmz-vassago 16 år siden

Handbrake, ser ud til at være multiplatform, og der er forums tilknyttet sitet, så mon ikke der også er hjælp at hente skulle man side fast.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 Corgan 16 år siden

#8:

Det ser ud som om man kun kan rippe chapters med Handbrake.

Skriv ny kommentar: